Bonusbarnet exkluderar mig, sårande.
Är jag den enda bonusmamman som tycker att det är jobbigt att bonusen kommer med kommentarer typ: "Det här är bara för pappa och mig". "Du får inte vara med" ?
Det känns ganska jobbigt när man försöker sitt bästa att vara en bra förebild och en bra bonusförälder och så inkluderas man inte. Självklart har barn favoriter i olika perioder även mellan sina föräldrar, det är inte det som är grejen. Skillnaden här är att det alltid är pappan som är favoriten och att bonusen poängterar att jag inte får vara med eller får godis eller vad det nu är. Det är sårande ibland. Det känns som att det är bonusens tankesätt att om det tex finns youghurt/bananer/godis eller vad som helst till alla så får alla. är det bara 2 av det så ska det kommenteras att det är till pappa och honom och att jag inte får. Bara ett exempel.Det är jobbigt att alltid få höra det.
Jag och min kille har bott ihop i 8-9 månader och varit tillsammans i 2,5 år. Bonusen är 4 år. Vi har umgåtts mycket allihopa. Det sista året har jag träffat bonusen nästan lika mycket som min kille. Vi har honom varannan helg och hade honom i jul och nu i påsk. Jag bara undrar när jag det här exkluderandet ska sluta.
Nån annan som är/varit i samma situation? Tips, råd? Kommer det alltid vara så här? Att man som bonus bara duger när det passar barnet?