Tatuering
Är det nån här som har tänkt o tatuera in ditt/dina barns namn på er arm eller bröst ????
Är det nån här som har tänkt o tatuera in ditt/dina barns namn på er arm eller bröst ????
jag funderar på min dotters stjärntecken med namnet under
Jag ska skriva in mitt barns namn när "hon" kommer för det ska bli en tjej vill ju om det blir så.annars kan det blir jobbit om man skriver in sen kommer en grabb ut :)
Var inne hos en tatuerare i strängnäs idag och inledde planeringen av mina nya tatueringar. Han gav en del tips om var jag kan hitta olika stilar på text på nätet, www.abstractfont.com . Vid nästa besök ska han fota min gamla tatuering som vi ska täcka över och då ska jag ha bestämt mig för vilken stil jag vill ha på texten. Och jag ska helst ha med mig någon idé på hur jag vill att mina barns stjärntecken ska se ut, så att han kan börja skissa. Förmodligen blir det stjärntecknen på en färgad bakgrund och barnens namn i eller under detta.
Har lämnat skisser till tatueraren nu... Är så spänd att se hur de blir! Blir väl av på två-tre veckor typ!
Å nu är tiden bokad - 17.00 12 juli!
Någon som kan hjälpa mig att hitta några fina bilder på stjärntecknen stenbocken, oxen och tvillingarna. Jag har inte hittat något som jag fastnat för än.
Jag har båda mina döttras namn på skuldrorna, tycker det är ett bra ställe för man kan dölja tatueringarna med t-shirt ifall det askulle behövas.Likaså kan man göra texten större på ryggen....
Det bidde inte hennes stj'rntecken utan ett svärd med en orm runt om och 2 vimplar med hennes namn o födelsedag. bild kommer
Tatueraren som jag har tagit kontakt med gav mig en adress som har många bilder att välja på, men om man vill se bilden större eller ladda ner den så kostar det minst 19 dollar att göra det. Kan kanske vara värt det om man fastnar för en speciell bild och tatueraren inte har den i sina pärmar. Sidan heter www.tattoodles.com
Funderar på ungarnas "initialer", dvs P och M. Men det där med stjärntecken lät också intressant. Är det någon som kan ge något tips på en bra tatuerare söder om Sthlm, alternativt centralt i Sthlm?
Nu har jag lagt upp bilden på min tatuering som jag tog i måndags.
finns i mitt galleri.
Jag gjorde min första igår på Daltons i Malmö
bild finns i galleriet.
det symboliserar Olivers stjärntecken vågen
Gjorde den på Daltons i Malmö
Tjenare
Japp har planer på det , men ska vänta tills man får lite bättre med pengar (=
Jag har min ide i huvudet ,kommer nog bli grym hoppas jag
// Rickard
Till Håtte69:
East street är grymma riktigt duktiga.
ska du fråga efter isak grym tatuerare
// Rickard
Tack för tipset 'Elvis80'. skall kolla upp det men det blir nog efter sommaren. Har varken tid eller pengar just nu, men jag är bra sugen....
Klart! Bild (dålig) finns i galleriet!
Jag gjorde ett sklett av oxhuvud men mina killarns namn i hornen på ryggen, lycka till med det du tänker göra?
Jag har min dotters tatuering under mina bilder.
Hur cool som helst, ingen annan som har exakt likadan kan jag lova, jag hittade på den under en natt.