• milee

    blanda i mollipect i välling?

    kan man göra de??


    *~♥~*Mamma till världens underbaraste Ella*~♥~*
  • Svar på tråden blanda i mollipect i välling?
  • zingo

    jag tycker synd om henne man vet ju själv hur det är att ha hosta det är det värsta man kan ha tycker jag.. lilla tösabiten då men jag önskar dig lycka till och att hon ska ta medicinen ha de bra krya på dig tjejen..

  • milee

    ja de hoppas jag med.. ja tackar så mycket zingo.. =)


    *~♥~*Mamma till världens underbaraste Ella*~♥~*
  • cicci85

    Jag har blandar mollipect i vällingen, vet inte om det är rätt men det har funakt iaf! Blir ingen konstig smak på vällingen tycker jag...

  • ludde1

    min son tar medicin om han håller själv i sprutan å sprutar in själv i munnen utan att man tjatar på han det kan ta tid ibland innan det åker ner men ofta så funkar det.

    (molipect, pencilin ery-max, laktulos)

    och beröm efteråt

  • Flisis

    Men mollipect hjälper väl inte vid krupphosta? Det du behöver är ju något luftrörsvidgande då..

  • milee

    Flisis: jag har fått mollipect mot krupphosta, och mollipect är luftviddgande, men kanske inte den bästa sorten..

    iaf blanda jag den i vällingen i går å de va inga problem, jag smakade själv å tyckte inte att de smaka så illa..=)


    *~♥~*Mamma till världens underbaraste Ella*~♥~*
  • Flisis

    cråkan: hade helt för mig att mollipect var slemlösande så jag var tvungen att gå in på FASS för att se och där stog det:

    Hur verkar Mollipect?
    Mollipect innehåller bromhexin och efedrin. Bromhexin anses göra slemmet i luftvägarna mer tunnflytande. Det kan underlätta upphostning av slem. Efedrin vidgar luftrören och verkar avsvällande på slemhinnorna.

    Så vi hade väl båda två rätt då
    Skönt att det funkade att blanda den i vällingen..

  • milee

    Flisis: ja vi hade båda rätt där Glad men har du annan med till ditt barn? ja tänkte då mot krupp...


    *~♥~*Mamma till världens underbaraste Ella*~♥~*
  • Flisis

    Jag kör lepheton som är receptbelagt men väldigt bra. Varningstriangel på dock så antingen blir de speedade eller trötta. Min dotter visar dock inget av det..
    Sen har hon astma också så vi använder pulmicort och bricanyl..
    Går det bättre med hostan?

  • Flisis

    Jag kör lepheton som är receptbelagt men väldigt bra. Varningstriangel på dock så antingen blir de speedade eller trötta. Min dotter visar dock inget av det..
    Sen har hon astma också så vi använder pulmicort och bricanyl..
    Går det bättre med hostan?

  • milee

    Ja min dotter vart speedad av mollipect i början om ja inte minns fel, men nu har hon ju bara fått den nattetid.
    ja nu är hostan bättre, i natt har vi inte vart uppe iaf, och idag har hon vart som vanligt o feberfri..skönt de.
    kanske ja ska gå till läkarn å få ny med för famtiden då...


    *~♥~*Mamma till världens underbaraste Ella*~♥~*
  • Anastasia78

    Vi har blandat mollipect i vällingen sedan dottern var drygt 1- hon har förkylningsastma, så hon har puffar också med andningsmask till. På apoteket har de alltid nämnt att mollipect inte ska blandas ut i något (även senast idag) men de läkare vi har haft har alltid sagt att det går bra. Vi har testat att ge henne på olika sätt, efter att ha läst och fått tips, men det går verkligen inte. Båda hennes storasyskon har alltid fått i sig mollipect och andra mediciner, men hon totalvägrar. 
    Vi har inte heller vi märkt av att mollipect verkar påverka smaken negativt- hon dricker alltid upp all välling, precis som när den inte har något i.

Svar på tråden blanda i mollipect i välling?