• Amor Fati

Spanska tråden del 4

Feliz dia de la madre (igår, jag vet, men jag har inte internet hemma utan måste logga in på jobbet). Hur har ni firat? JAg firade på stranden. Äldste sonen badade, själv tyckte jag det var lite för kallt i vattnet. I present fick jag ett block för att skriva "lista de compras", producerat med klister, tuschpennor och mycket kärlek. Så gulligt..

• Svar på tråden Spanska tråden del 4
  • bizzy

Cinnalinna
    Det gick jättebra po UL. Synd att inte jag fick se allt när jag lag ner, min man sog hur han (japp, det är en pojk! :D) öppnade munnen och var helt frälst efter det, alla har hört hur maravilloso det var nu haha.

Polette
    oj vad varmt vi har det! Här i Madrid (var bor du?) har vi haft det ganska svalt hela juni och nu inne i juli oxo, inte alls som förra aret! Appropo svenskt godis so har jag hittat en godisbutik här, heter "gudis" och de säljer svenkimporterat godis! Dessutom pominner butiken om pressbyran hehe

• Que Sera Sera

Bizzy; Vart i Madrid finns den butiken? Hade garna velat ga dit och plocka lite gott ngn dag.
    Och ja, visst ar det inte sa varmt har... Min forsta sommar i Madrid sa vet inte hur varmt det brukar vara men det ar ju ingenting jmf mot Murcia iaf. Hehe.

Min ängel, min skatt...
  • plus2

Hej..
     tänkte att jag hänger på er.
    Jag och min familj flyttar till Fuengirola den 2 augusti. Nervöst med samtidigt väldigt spännande.
    Någon som bor i närheten.?

• ordning i oredan

Någon som bor på något mysigt ställe (ej "svensk turistort") som kan rekomenderas till familj med tvillingar nu 5 månader. Vi funderar på att ta ut FP för ett barn var och hyra en lägenhet i spanien ett par månader nästa vår.Vi har tidigare pluggat på Complutense i Madrid och även bott i Alicante en tid.
    Tips på bra spanska bostadsförmedlare?? Minns att det fanns ngt som hete tecnocasa eller något liknande....

• Haukea

Hola amigos Skulle bara ha en fraga, innan ni flyttade till Spanien kunde ni spanska da? Eller hade ni laest det innan? Och hur snabbt larde ni er det?

• Polette

bizzy; gud vad avis jag blir på svenskt godis, tur man åker till sverige i augusti!!! Vi befinner oss i Valencia....

• Cinnalinna

Tecnocasa är seriösa.
    Vill ni inte bo på svensk turistort så undvik Solkusten och öarna .
    Vill ni ändå ha kust så ta Ljuskusten (dvs Atlandkusten). Vill ni ha stad kan Cadiz och kust vara ett alternativ.

• ordning i oredan

Ska surfa runt lite och kolla. Var lite enklare när vi bodde där senast. Var inga problem att fixa boende på plats, men det är nog ingen hit med tvillingar på 15 månader....

• memba

Kommer in och säger hej, ska jag oxå presenter mig då ??

Emma, 27 år, bor på Mallorca sedan 4 år, nybliven mamma till kevin 2 månader

åker oxå till Sverige i augusti, första gången på 4 år som jag kommer att uppleva svenska sommar, har alltid åkt över jul!

Grattis till er som är gravida!!

Jag talade ingen spanska när jag flyttade hit - gick kurs + träffade sambon.. Nu pratar jag ju flytande men man kan alltid lära sig mer!!

• Angelito

Hej pá er, det var länge sedan jag var inne här och kikade kul att den finns kvar och över lever tráden, det var jag som startade en spansk trád och se sá mánga vi var till slut

Jag har fátt en liten kille som snart blir 3 mánader det är därför jag inte har varit inne, ingen tid över hehe.
    Att bli tvábarns mamma e en underbar erfarenhet, jag njuter frán morgon till kväll och ännu mer när báda tvá ligger och sussar hahaha

Ha en trevlig sommar allihopa!!!!

Svar på tråden Spanska tråden del 4