• Anonym

    Din bästa hämnd??

    Har du någonsin hämnats på någon så att det kännts riktigt rätt och perfekt!

    Eller hur har du hämnats??

  • Svar på tråden Din bästa hämnd??
  • Morticia

    Sitt beteende kan man ändra, men inte vem man är, därför fördömer jag handlingen, och  inte personen bakom.


    Den här raden kostar 20 spänn i månaden
  • Anonym

    Min bästa hämnd är att jag har en fin familj och världens finaste son, bor i hus och mår fint, medan exet troligtvis fortfarande är olyckligt singel och velig.

  • RebelRose

    Jag "hämnades"genom att ta ALLT mitt & flytta medans exet var på jobbet.(han var en trucker)
    Han hade en dubbelsäng med 1 madrass & ett tomt hål efter min på ena sidan,2 sängbord,en fotölj & en bokhylla + en bar när jag var klar.

    Sen hämnades jag inte så värst, men någon/någonting måste ha varit på min sida för ca 2 veckor senare brann hans älskade bmw upp

  • Anonym (haha)

    Mitt ex fick en halv flaska laxerandse droppar i sitt mjölkpaket som jag både såg när han drack och sedan hörde resultatet på andra sidan toadörren.. Kändes otroligt skönt efter att ha blivit illa behandlad under en längre tid.

  • Tessideluxe

    Nu kommer jag att låta skitpräktig, men jag tycker faktiskt att förlåtelse är bästa hämden.
    Att vara vänlig mot den som behandlat en som skit ger en helt annan typ av tilllfredsställelse, nämligen den att man står över att vara lika elak och barnslig som den man är arg på

    Det "elakaste" jag gjort var att jag gav mitt ex märkeskläder till föräldralösa barn på ett barnhem i västafrika när jag var där förra året. När jag berättade så sa han att han han inte hade något emot det, men vad skulle han säga?

  • Anonym (Sara.)

    Haha! Jag lade en massa bögporr i min sambos "favoriter" på datorn,efter att han kollat på "lesbiska delikatesser".
    han blev jätteknäckt av att smaka på sin egen medicin! Haha!

  • Anonym

    Jag levde i ett misshandel förhållande tidigare,blev kränkt och hotad dagligen.
    Min hämnd började långsamt.Först flyttade jag till en egen lägenhet,han flyttade efter och kunde då inte betala sin förra lägenhet,vilket blev till höga hyresskulder och vräkt.
    Sedan kastade jag ut han och det hjälpte socialen mig med,och han blev hemlös.

    Samtidigt tog jag hans nya stereo och sa att den var sönder,men behöll den själv.
    Sedan hade jag under 6 månader tagit ut pengar från hans konto utan att han märkt det,och sparat dem till mig.

    Kan tillägga att jag var helt pank,han hade spelat upp alla mina pengar tidigare för han var även spelmissbrukare.
    Sedan anmälde jag han för allt han gjort,misshandel mm...och han dömdes.

    Jag träffade en man när min son var 1 år,jag hade alltså barn med mitt ex..efter några år lyckades min man adoptera mitt barn mot bio pappans vilja.

    Jag hämnades rejält för allt han utsatte både mig och vår son för i flera år.

  • kjempejente

    I mitt fall, så handlar det inte om medveten hämnd men mitt ex uppfattar det som hämd.
    Det är nämligen så att han upplever att hans kompisar blev mina kompisar när vi bröt med varandra och att jag då "stulit" hans vänner.
    Sen att vanligt folk fattar att man inte kan stjäla vänner, utan att man som vuxen individ väljer dem man vill umgås med för att man tycker om dem, är ju en helt annan sak.

    Det är precis som Tessideluxe säger, förlåtelse tar ännu bättre och man mår själv dessutom väldigt mycket bättre. Man har liksom klivit upp ur sandlådan.

  • Anonym (hallå!)

    Och ni tycker att det är mer okej och moget att hämnas?? Fy vad barnslikt!!! Väx upp!!!

  • Anonym (busan)

    Japp jag har hämnats... det ger en härlig bittersöt smak i munnen... hade en tjej som "snodde" min kille för några år sedan.. ja alltså hon vägrade ge sig... ringde, åkte till honom, flirtade coh tillslut kunde hon förföra honom. Visst det var ju även hans beslut men hon var verkligen drivande!!! (De är inte tillsammans idag och jag är lycklig sambo med en annan.... ) Men jag gjorde samma sak mot henne när hon träffade en kille efter detta. Jag gjorde det 2 ggr.... kändes skitbra... sen tog jag hennes bror bara för att jävlas oxå....

  • Schnauser

    I ilska slog jag en blöt natt sönder bilrutan på mitt ex bil med mitt stora bygellås. Barnsligt - jag vet. ...me ack vad skönt det kändes för stunden.

    En kompis till mig hällde rengöringsmedel i exets stolthet - en stor och grann fikus. Detta hände i samma veva som de flyttade ifrån varandra. Växten dog sedan och han kunde för sitt liv inte begripa varför. He-he!

    En annan kompis blev tillsagd av sitt ex att lämna tillbaka några fina linnedukar för att han skulle ha dem till midsommarfesten. Det fick han - fint vikta, med en extra ingrediens - blåbärssylt!

  • Anonym (busan)
    Schnauser skrev 2007-07-14 14:37:33 följande:
    I ilska slog jag en blöt natt sönder bilrutan på mitt ex bil med mitt stora bygellås. Barnsligt - jag vet. ...me ack vad skönt det kändes för stunden. En kompis till mig hällde rengöringsmedel i exets stolthet - en stor och grann fikus. Detta hände i samma veva som de flyttade ifrån varandra. Växten dog sedan och han kunde för sitt liv inte begripa varför. He-he! En annan kompis blev tillsagd av sitt ex att lämna tillbaka några fina linnedukar för att han skulle ha dem till midsommarfesten. Det fick han - fint vikta, med en extra ingrediens - blåbärssylt!
  • Anonym (Badbollen)

    Jag har åtminstone planerat min hämnd. Om jag träffar en kvinna så vill jag inte att min mamma och syster träffar henne. Jag tror att de kommer känna sig sårade av det. Frustrerade också, då de inte får kritisera mitt val, och leta fel på kvinnan jag träffar.

  • Anonym (Katrin)

    Inte jag som aktivt hämnades, men...

    På mitt förra jobb var jag chef över en liten avdelning. Vi hade väldigt tuffa förutsättningar med lite personal, mycket att göra och nedskärningar i budget, men vi tuffade på så gott vi kunde. Jag var också ny i min roll och hade mycket att lära mig samtidigt som jag brottades med alla utmaningar som är tuffa även för en erfaren.

    Chefen för en annan avdelning såg ned på mig och tog varje tillfälle i akt att påpeka att vi sällan nådde målen, kom med pikar om att jag underpresterade etc. Själv hade hon inte några krav på sig alls. Hon var en sån där som jobbat där i 30 år och alltid låtits hålla på. Skötte sig själv och gjorde i princip vad hon ville, utan någon som ifrågasatte. Kunde jobba hemifrån i morgonrock och lyfte högre lön än jag trots att hon inte presterade en fjärdedel, inte hade personansvar etc. Men hon tyckte själv att hennes insats och hennes avdelning var otroligt viktig. Ansåg sig vara långt mycket finare än andra.

    Så fick jag ett nytt jobb som jag hellre ville ha. Kärringen blev då omplacerad till att ta över mitt jobb, eftersom ledningen konstaterade att hennes åh så viktiga jobb var värdelöst för företaget Skrattande Älskar tanken på att hon nu är ansvarig att fixa allt det där som hon såg ned på...

Svar på tråden Din bästa hämnd??