• Tessidess

Spolning

Spelar det ngn roll när man gör spolningen? Jag har fått tid nästa månad, mitt i min ÄL tid, dag 18 ef mensens första dag. Är det en för eller nackdel? Borde det göras innan så att ägget inte skadas? Kan det "sköljas bort"?

• Svar på tråden Spolning
  • Tessidess
    Buttelina skrev 2007-07-23 00:23:48 följande:
    hejstort lycka till!!!!Jag var ofrivilligt barnlös i två år, sen gjorde jag en spolning och några dagar senare blev jag befruktad 9 månader senare tittade en underbar liten flicka ut För mååånga blir det enklare att bli gravid månaderna efter en spolning...

Du har berättat och inspirerat mig Tack
    kram
  • Tessidess

Nu har jag gjort spolningen, kontrast ultraljud... Det gick superbra, väldigt bra passage i båda äggledarna Idag har jag ÄL och det syntes flera ägg varav ett bamsestort... så det stämmer ju.

enl info här på FL förut har jag fått veta att man inte ska ha sex pga infektionsrisk men det stämde inte alls. Enbart om man har eller har haft klamydia. Så det var fritt fram och till och med mycket smart att ha sex nu, när vi sett det stora ägget och vi vet att det är fritt fram för det att vandra genom äggledarna...

JAG ÄR SÅÅÅ GLAD!!!

Förövrigt så gjorde det inte ont alls. Det kändes lite molnande bak i ryggen när dem fäste i livmodertappen, annars ingenting, Jag fick komma dit en timme innan och fick smärtstillande också...

kram från en glad tessidess

• Vädur 78

Tessidess: Kul att höra att det gick bra! Håller tummarna för Er nu!!! Nu ska du se att ni lyckas!!
    Kram

• Tessidess

Vädur 78 skrev 2007-07-23 20:10:18 följande:

Tessidess: Kul att höra att det gick bra! Håller tummarna för Er nu!!! Nu ska du se att ni lyckas!!Kram
    Tack Tack Tack!!!
    Är så glad...
  • Tessidess
    Buttelina skrev 2007-07-28 00:23:41 följande:
    oj va skoj!!! hoppas du får ett plus om några veckor. *håller tummarna*
    Tack
  • nuedetdax

Tessidess,
    Vad skönt att passagen var fri..tänk om ni plussar nu
    Jag har fått min kallelse nu, det stod att det tar en timme hela beslket och jag skulle få stolpiller och antibiotika mot spasmerna hjälp!
    Jag ska gå 8-10 dagen efter mens. Så det är bara att ringa och boka tid, men det är svårt att veta vilket datum då det var 3 månaders kö?

• Gerbia

Jag lyckades bli gravid efter en spolning av äggledarna och en kur pergotime, Men tyvärr
    fick jag ett tidigt missfall.
    Nu är jag tillbaka ruta ett igen trist och otroligt tråkigt, Men än har jag inte slutat hoppats
    utan jag ska kämpa ett tag till jag äntligen lyckats.
    Mvh Gerbia...

Hoppa jag en gång få uppleva att bli mamma....
  • barnlös täljetok

Hej! Jag e ny medlem här och har inte varit med i någon liknande sida. Har dock läst lite på olika sidor och fastnade för den här.
    Jag och min fästman har i oktober försökt få barn i 2 år.
    I augusti stundas en spolning för mig om jag inte hunnit bli gravid. Det ser inte ut som att jag hinner bli gravid då mensen kom idag :(.
    Jag har lite blandade känslor inför spolningen, men efter att ha läst lite i den här konversationen så känns det lite bättre.
    Något speciellt som ni tycker att jag bör tänka på?

• Tessidess

Slappna av, ha din man med dig.

Det går väldigt väldigt lätt och tar inte lång tid. Inget du behöver oroa dig för alls. Du får smärtlindring innan i form av stolpiller och det känns inte mycket alls. >Gör inte ont utan mest en känsla av att något händer där nere.

Jag är såå lycklig över att ha gjort det och kan tänka mig att göra det igen utan problem.

Lycka till!
    Kram tessidess

• barnlös täljetok

Tack det var skönt att höra. Känner mig lugnare.
    Ska ringa läkaren nästa vecka för att planera in en spolning.
    Hoppas på det bästa.
    kram

• JM76

nuedetdax:

Det är väl knappast tre månaders kö för sponing, va? Här (Linköping) är det tre månaders kö för att bli patient på RMC och sedan när man väl är det så får man ju tid för spolning direkt när det behövs. Jag ska till exempel ringa nu när min mens kommer och får då en tid lagom många dagar efter, jag har ju inte behövt boka den tiden tre månader i förväg.

Svar på tråden Spolning