Málaga är en storstad tycker jag, vet inte exakt men runt 800 000 bor där. Många turister kommer dit över dagen men bor inte där utan på turistorterna runt om: Torremolinos, Bénel madena, Fuegirola(massor av svenskar) Marbella(dyrt)etc.
Där finns massor av affärer, köpcentrum osv. Helt ok stränder också, bra tågförbindelser om man jobbar på kusten.
Jag bodde i ett område vid busstationen och alla trodde jag var från Ryssland, Ukraina osv för där fanns inga turister alls.
Det finns många studenter som kommer från olika länder och stannar några månader.
Jag trivdes bra men det är ju lite annorlunda än Sverige, jag har t.ex. blivit rånad, bestulen, överfallen, en kompis blev våldtagen. Visst sånt kan hända överallt men där kan vara farligt särskillt om man går ut själv el. med en tjejkompis på kvällstid el. tidig morgon. Jag hade en tårgasspray när jag skulle någonstans själv el. när jag var ensam på hotellet där jag jobbade.
Sjukvården är mycket bättre än i Sverige och helt gratis, det är jättelätt att få jobb, bara att välja och vraka nästan. Man jobbar oftast 6 dagar i veckan dock, och lönen är ju inte så hög. Jag har tjänat runt 800-900 euro efter skatt.
lägenheterna är svinkalla på vintrarna, jag hade små värmeelement som drog massa ström men frös ändå alltid.
Också positivt att det är billigt att gå ut och äta, de är väldigt barnvänliga på restauranger och man behöver inte skämmas om ungarna för liv som här i Sverige där alla tittar surt.