• lilla mej

hur gosig kan man vara mot en styvis?

Jag är i ett ganska tidigt stadie i ett för hållande och min partner har en liten dotter på snart 3, det går jätte bra och hon har verkligen accepterat mig. Jag älskar barn och hon är en jätte gullig liten tjej. Men kan man krama och gosa och pussa ett barn som inte är ens eget?

• Svar på tråden hur gosig kan man vara mot en styvis?
  • luckyme

Är det en normal mamma, så vill hon att hennes barn ska ha det bra hos sin pappa.
    Dom kunde tillsammans inte ge sin dotter ett bra liv kanske, och då vore hon ju klok att tänka att hon och hennes man, pappan och du kan ge henne det finaste i livet...dvs trygghet.

Jag har ett bonusbarn på 7 år och ett biobarn och jag skiljer dom inte för fem öre, är man barn under mina vingar så ska man ha samma bemötande, respekt, kel och kärlek! Jag kan ju säga till min dotter vid läggning att Mamma älskar sitt finaste i livet!! Men det har jag sagt sedan hon föddes och jag ser det som opassande att säga till bonussonen eftersom han har en mamma som kanske säger samma sak till honom.

Sedan har han ju sin mamma och henne kan vi prata om så att han inte kommer hem och berättar att jag säger si och jag säger så! Man vet aldrig vad dom säger vidare till sin mamma i detta fallet.

Gör som du känner i denna situation!!!

• No way

jag kommer inte i närheten av min ens

My baby can kick your babys ass!
  • lilla mej

lucky me
    Ja förhållande är ganska så nytt(har känt honom i ett år men haft förhållande i 6mån och träffat barnet i kanske 3mån), så jag vet inte om mamman ens vet om mig ännu. Har fått för mig att mamman kommer ha svårare att acceptera en ny i sitt ex liv än barnet har.

Bikerbitch

oj vad synd, hur gammal är han/hon kanske har svårare att acceptera nån ny...

• No way
    lilla mej skrev 2007-07-17 15:57:59 följande:
    lucky meJa förhållande är ganska så nytt(har känt honom i ett år men haft förhållande i 6mån och träffat barnet i kanske 3mån), så jag vet inte om mamman ens vet om mig ännu. Har fått för mig att mamman kommer ha svårare att acceptera en ny i sitt ex liv än barnet har. Bikerbitch oj vad synd, hur gammal är han/hon kanske har svårare att acceptera nån ny...
    Han är 3,5 år.. har varit inne i en period nu ett bra tag att han är rädd för precis allt. Inklusive mig och min son..
  • lilla mej

inta lätt det där, man vet ju inte hur dom ska reagera. man får väl försöka förstå deras situation att det blir en himmlas omställning med nya människor i livet. Hur länge har ni varit tillsammans?

• No way
    lilla mej skrev 2007-07-17 16:04:09 följande:
    inta lätt det där, man vet ju inte hur dom ska reagera. man får väl försöka förstå deras situation att det blir en himmlas omställning med nya människor i livet. Hur länge har ni varit tillsammans?
    Jo

Ett år
  • lilla mej

jag får väl vara gald att det gick så bra som det gjorde, nu bor vi inte i hop ännu, men det blir nog snart så jag hoppas det inte ändrar något. Lycka till

• revik

Absolut! Så länge er relation är ömsesidig är det den mest naturliga sak i världen!

• luckyme

Barn måste bara få se att din kärlek håller i sig och inte tar slut om lillen gör ngt fel! Förtroende......vissa ger det snabbt andra tittar och ger efter ett tag! Fortsätt att visa detta så kommer det nog! Barn är ju inte mer än barn, dom anpassar sig mycket bättre än oss vuxna!

Jag håller på er tjejer!!! ;)

• Mandi74

lilla mej skrev 2007-07-10 09:48:40 följande:

vad bra för jag älskar att leka med henne och vi har riktigt kul ihop, men ibland kommer hon tex och lägger sig vid mig och vill kramas och vill ha god natt puss och så och det känns som jag går över en gräns... Tänker ganska mycket på hur hennes mamma skulle reagera.Ni som har egna barn hur tyckte ni det var när ert X träffade en ny som skulle vara involverad i ert barns liv?
    Det är klart ni ska gosa om hon vill det.

Har själv bonusmammor till mina barn och mig stör det inte ett dugg, vet ju att det finns ingen som kan ta min roll som mamma. Mamman borde istället vara glad att det funkar så bra mellan dig och bonusdotter.
  • Anneli Loke

Ibörjan när jag & min sons pappa gick isär, så tyckte jag ju att det var jobbigt, tanken på att ngn annan skulle gosa med MIN son,..
    Men klart att pappans tjej skall göra det, jag är ju ändå hans mamma & mys, kramar & kärlek kan man inte få för mycket av!

• essy81

jag har två bonus barn och jag pussar, karmar, leker, busar och har samma regler och säger i från precis som jag gör med min dotter.
    Fast min dotter är mycket avensjuk så där kan det bli problem i sället..

Svar på tråden hur gosig kan man vara mot en styvis?