• Lisa08

BF i mars 2008

Hej!

Jag har inte hittat någon tråd här under "Svårt att få barn" som är för oss som precis har börjat inse att vi faktiskt kanske är gravida. Om det redan finns en får ni gärna länka till den här under...

/Kram

• Svar på tråden BF i mars 2008
  • Lever på hoppet

Hej!

Det gick jättebra idag! Det var bar en liten därinne. Den lilla bebisen var 14,2 mm. Bm sa att allt såg jättebra ut. Det var precis rätt storlek på den. Hjärtat slog jättefort! Så häftigt att det verkligen finns ett litet skrutt som lever och växer i mig!

Lenaleo- Håller mina tummar för dig imorgon!!!!

Ps. den här tråden är så mycket trevligare än "marsmammor" Jag struntar i den tror jag.

Kram

• LenaLeo
    Lever på hoppet skrev 2007-08-16 18:51:04 följande:
    Hej!Det gick jättebra idag! Det var bar en liten därinne. Den lilla bebisen var 14,2 mm. Bm sa att allt såg jättebra ut. Det var precis rätt storlek på den. Hjärtat slog jättefort! Så häftigt att det verkligen finns ett litet skrutt som lever och växer i mig!Lenaleo- Håller mina tummar för dig imorgon!!!!Ps. den här tråden är så mycket trevligare än "marsmammor" Jag struntar i den tror jag.Kram
    Det gör du rätt i, fast de har stängt den nu.

Här är det lugnare och gulligare stämning.
  • Lisa08

Hallå!

Hade helt missat att det fanns en tråd för marsmammor....

Kul att bebisen var rätt storlek och att hjärtat slog! Har hört att man kan andas ut när hjärtat slår.... risken för problem minskar drastiskt då. (Jag är ju inte barnmorska, men tyckte det lät bra och lugnade mig lite)

14,2 mm, var det mest ett hjärta eller såg man mer?

Nu väntar vi med spänning på dig LenaLeo! :)

Tittade på barnvagnar idag pålunchen, spännande! Vi får prata om det när det blir lite mer aktuellt... kanske v 20? Är lite småsvag för tekniska prylar....

Dax att jobba lite till, dagarna går fort på jobbet snart är man väl i februari utan att man riktigt hunnit med.

/Kramis

• LenaLeo

Hej på er!!

Det gick jätte bra för mig idag. Det lilla pyret hade ett fint hjärta och h*n såg ut som en liten nöt. 12,1 mm och vi fick ett litet kort som min sambo håller på att scanna in. Men man ser ju inte så mycket.

Åh, barnvagn, min kompis tycker jag ser ut som en kronan, vad är ni ute efter?

Hade en mamma blus som jag köpte härom dagen, den var väldigt pösig i magen, men det kändes skönt att den inte stramade runt vaklen som kommit och knappast tror jag det beror på mitt lilla hjärta  Är nog all god mat jag varit sugen på nu på slutet.

Trevlig helg på er allihop.

Kramar.

• HIHO

Hej på er! Vill gärna ansluta till denna tråd då jag är IVF-HSare med bf den 18 mars Vi var på UL i torsdags och hade då gått 9 hela veckor +2 så nu är vi nästan i mitten på 10e veckan. UL visade att vårt lilla marakel är 20 mm och hade ett hjärta som pickade jättefort. Jag blev så rörd att jag först började skratta hysteriskt och sedan började gråta, det var en sådan stark känsla att få SE att det finns ett liv därinne.

Har mått riktigt bra hittills trots överstim pga 17 blåsor i början, men jag börjar nu att bli jättetrött, har precis sovit 2h middag. Eftermiddagarna på jobbet är hemst jobbiga då man nästan somnar..

Längtar tills på fredag då det är inskrivning p åallvar hos MVC !! SÅ häftigt!!

Ska vi kanske göra en lista över våra BF i mars? Det kan ju vara kul att följa!

• HIHO

BF i MARS -08 LISTA ))))))))))))))))))

HIHO 32 år första grav, bf 18 mars

• LenaLeo

Lägger till mig oxå. BF i MARS -08 LISTA )))))))))))))))))) HIHO 32 år första grav, bf 18 mars LenaLeo 33 år andra grav, BF 31 mars

• LenaLeo

Varför vart den konstig?

Nytt försök

BF i MARS -08 LISTA

Lenaleo 33 år andra grav, bf 31 mars

• LenaLeo

HIHO: Härligt med inskrivning. Ska ringa mvc på måndag och få se när jag får en tid.  Det rullar på ganska fort, jag hinner inte riktigt med. OK, är bara i v8 men känns som de har gått fort, trors smärta och ovisshet om det är något som växer där inne. Men efter vul igår så känns det lite mera verkligt. Jag är mycket lugnar och gladare än innan.

• Lever på hoppet

BF i MARS -08 LISTA

Lever på hoppet 31 år första grav, bf 27 mars

• Lisa08

BF i MARS -08 LISTA

Lisa08 32 år första grav, bf 3 mars
    Lever på hoppet 31 år första grav, bf 27 mars

• Lisa08

Hallå!
    Kul att vi utökar vår lilla grupp! Välkommen HIHO!

Har varit datorlös hela helgen, vilket har varit himlans skönt eftersom jag oftast sitter framför den på dagarna.

Barnvagn, ja.. inte lätt. Har kollat lite på kul och har tills i helgen varit väldigt pro för BRIO och Kronan men(!) så provrullade jag en Urban Jungel och kände hur lätt den gick... TUR att det är många veckor kvar!! Kommer vela in i det sista..:)

(Äsch la mig först i listan för jag trodde det var i datum ordning, nu ser jag att det inte var så....)

Kram

• LenaLeo

Nu ska jag snart till jobbet, har inte varit där på sju veckor, känns lite ovant att komma iväg. Men det ska bli skönt att träffa folk. Är ju rätt prat glad av mig när jag väl kommer i gång.

HA en underbar dag alla tjejer!! (och magar)

Kram

• Lever på hoppet

Ja vad kul att vi är några stycken och att vi är i samma ålder.

Idag ringde jag mvc. Fick tid för inskrivning den 4:e sept. Det kommer nog kännas mer på riktigt när man varit där.
    Jag längtar tills man får börja handla och fixa hemma. Gud vad mysigt!

Ha det bra!

Kram

• Lisa08

Godmorgon!

Hur var det första dagen på jobbet Lenaleo?

Vilka MVC går eller ska ni gå till?

Jag går på Barnmorskorna Östermalm. Valde dem för att en kompis sa att det är bra att redan nu bestämma var man vill föda och välja MVC efter det. BM östermalm är under samma organisation som BB stockholm på Danderyds sjukhus och det verkar vara ett trevligt ställe.... så jag chansade på dem.

Min BM är supertrevlig! Anki heter hon...

Kram

• nuedetdax

Hej,
    Jag fick nys om att fler här inne har ätit pergo blivit överstimulerade men ändå plussat?
    Jag har precis fått min mens, men har ätit två kurer pergo och senaste hade jag 6 mogna ägg på 20 mm och slemhinna på 9mm osv. Att det ändå inte tog sig kan väl inte bara vart en tillfällighet.

Men nu ska jag spolas, få se om det hjälper mig att få komma över till denna sida

Grattis alla!

• LenaLeo

Lisa08: Tack för din tanke, jobbet har gått bra. Jätte skönt att vara tillbaka. Man känner att man behövs och man har så roligt på jobbet. Jag ringde i måndags till MVC i Bromma och det är där jag tänkt gå. Mitt första besök är den 6/9 så vi får se om hon verkar ok. Vad menas med vårdplanering? Jag fattade ingenting. Plus att hon sa att jag skulle ha ett extra läkar besök för vi gjort ivf.Hon skulle känna på livmodern. Det är inget jag känner för och jag hoppas de håller sig borta därifrån så mycket som möjligt. Jag är så rädd att något ska gå fel.

nuedetdax: Tack för ditt grattis. Jag har dock ingen erfarenhet av pergo, ytan blev överstimmulerad när jag gjort ivf. Vet inte skillnaden. Hoppas spolningen går bra och att du får ditt efterlängtade plus. Lycka till.

Nu är det natti natti, jobbar dag i morgon så jag måste hinna sova.

• Lisa08

Hallå!

Antar att vårdplanering är den planering som är fram till och med att du föder tex extra läkarbesök, kontroller mm. Min BM funderade på om jag behövde träffa läkaren en extra gång för att jag blivit överstimulerad, men det behövdes inte (vilket de på HS inte heller ansåg)

Vid mitt besök gjordes inga gynekologiska undersökningar utan endast blodprover och samtal. Tex verkar det som om jag kan få ett extra VUL någon gång i v 32 för att kontrollera att allt ser bra ut (endast av psykologiska skäl eftersom jag var IVF:are och då är man ofta lite extra orolig som blivande mamma/pappa sa de)

Det verkar också som om man kan bli igångsatt redan v 41 som IVF:are av samma orsak, dvs oro hos de blivande föräldrarna.

Vi ska inte vara utsatta för mer risker bara för att vi gjort IVF, utan allt som görs extra är för vår skull! Sa hon.

När hon ska känna på livmodern tror jag hon menar utifrån.... fast har egentligen ingen aning. Ring och fråga :)

/Kram

• Lever på hoppet

Hej på er!

Hoppas att ni mår bra!

Hur är det med er "mens/växtvärk? Jag har nästan ingen växtvärk alls längre. Kan känna att det dra ner mot ljumskarna ibland men det är allt. Imorse kräktes jag så jag antar att allt är som det ska, men man blir ju orolig för minsta lilla... Jag längtar tills man gått tolv hela veckor. Tror att mycket av oron släpper då.

Ha det så bra!

Kram

Svar på tråden BF i mars 2008