• Anonym (rädd)

gifta sig så att han får stanna i sverige?

Ja träffa en kille för ca 3 månader sedan jag har fallit för honom totalt men nu måste han åka hem till syrien igen och ja älskar honom så jävla mycket vill inte att han ska åka..
    då sa hans bror att ja kan få pengar om ja gifter mig me honom så att han får stanna men  ja vet inte vad jag ska säga i sånt länge ja älskar ju killen vill ej att han ska åka hem men gifte mål och pengar?? någon som har erfarenhet om detta???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-26 14:26:24:
    ni som vetvad dettahandlar om adda mig på johannes_therese@hotmail.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-26 14:52:08:
    Gör ej detta för pengarna utan av ren kärlek till varandra så ni ej slipper sitta och spekulera i det hela..
    Vi älskar varann vet att han måste åka tilbaka men han kommer tillbaka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-01 23:16:31:
    I Måndags var jag in och lämna pappren till hindersprövningen hoppas det går igenom vet ej hur lång tid det tar innan man får svar samt vart man ska vända sig sen..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 15:58:58:
    Har hämtat ut papperna idag så på fredag är jag gift sen.
    Fru konsigt det ska låta att höra sig säga fru..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-25 22:01:41:
    Igår gifte vi oss hela hans familj var med samt min med..
    Var så vacker köpte en bröllopsklänning för 3000:- synd att jag inte kan lägga in bilder...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-28 21:50:07:
    Prata med migrationsvärket idag han måste åka tillbaka till syrien för att kunna ansöka därifrån att han vill komma hit till sverige..
    detta kan ta upp till 6 månader.
    Kommer bli jobbbigt att vänta men så är det ibland..
    Ska fylla i lite papper åt honom så att han kan komma hit..
    Så nu så åker han tillbaka och sen får man se och vänta på nästa svar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-27 01:11:45:
    I torsdags åkte han iväg för att hälsa på sin bror i göteborg och i lördags tog polisten hans pass och på måndagen så tog polisen honom.
    Och nu sitter han i förvar till på fredag då han åker hem ja är så ledsen vet ej va jag ska göra.
    Ska åka ner till honom i mars och vara där i en månad fan ja kommer ej klara mig utan honom..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-27 01:16:26:
    Glömde säga också att jag kanske är gravid kondomen sprack när vi hade sex och ja hade ägglossningsdags då vi hade det.
    så nu får vi se vad som händer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-27 11:10:32:
    Satt hos honom Måndag och tisdag denna vecka funderar på att åka ner idag eller i morgon med hans kusiner här ifrån örebro där vi bor..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 21:16:35:
    idag åkte han hem till syrien fan va ja saknar honom redan blir ledsen när ja bara tänker tanken på att han åkt..
    nu får ja bara gå å vänta på att ja kan åka dit.

• Svar på tråden gifta sig så att han får stanna i sverige?
  • Anonym (-)

Varför tog polisen honom?
    Vistas han här olagligt?

• Anonym (rädd)
    Anonym (-) skrev 2007-09-27 09:34:40 följande:
    Varför tog polisen honom?Vistas han här olagligt?
    hans visum hade sluta gäälla i sverige..
    vi skulle ha åkt tillsammans till damasocs
  • Gummiz

men dom borde inte tagit honom ändå för det, är man samarbetsvillig så¨brukar dom inte göra så....har han bråkat med dem?

lycka till tjejen!!!

grattis, jag hoppas att ni håller ihop och blir starka tillsammans!
    önskar er all lycka och att ni blir lyckliga tillsammans!!

åk med honom=)

köp med dej ett överkast till mej om du ändå ska till syrien hehehheh =)

• Anonym (rädd)
    Gummiz skrev 2007-09-27 11:03:48 följande:
    men dom borde inte tagit honom ändå för det, är man samarbetsvillig så¨brukar dom inte göra så....har han bråkat med dem?lycka till tjejen!!!grattis, jag hoppas att ni håller ihop och blir starka tillsammans!önskar er all lycka och att ni blir lyckliga tillsammans!!åk med honom=)köp med dej ett överkast till mej om du ändå ska till syrien hehehheh =)
    Jag kan inte åka så fort som nu.
    Måste planera med barn och hundar och allt.
    Ja åker ner i Mars dit ner..
    Okej visst kan ja köpa med ett överkast åt dig..
    allt är ju så billigt där nere ändå..
    är de något specielt du vill ha. hehe
  • Gummiz

hjärtat va du gravid??????????????

mmmm creme färgat hehe!kan du arabiska oxå elr?

• Anonym (rädd)
    Gummiz skrev 2007-09-27 11:08:14 följande:
    hjärtat va du gravid??????????????mmmm creme färgat hehe!kan du arabiska oxå elr?
    Nä han pratar inte arabiska..
    Har du någon bild på det?
    Har du någon msn så kan ja adda dig..
  • Gummiz

aha, men va han inte från syrien?då måste han väl prata arabiska?

hehhe neee har ingen bild, men dom har massa fina olika överkast där till bra priser=)

• vickansnickan

gjorde samma sak som du för ca 15 år sedan.
    Gifte mig med en kille från Kosovo för att han skulle få stanna kvar i Sverige. Visst hade jag väl känslor för honom men så här i efterhand kan jag ju säga att det inte var de rätta.
    Han blev utvisad ca 2 månader efter vigseln(borglig) och sedan dess har jag inte sett till honom.
    Vi pratade i tfn  och skrev brev till varandra och jag skickade pengar till honom så han skulle kunna åka till en ambassad för att göra ett förhör som man var tvungen till då för att ens ha möjlighet att komma tillbaka till Sverige.
    Tyvärr så kom han aldrig dit och jag skickade honom skilsmässopapper som han villigt skrev under.
    Efter det sista pappret har jag inte hört något av honom och det är väl ca 13 år sedan.
    För att göra en lång historia kort

Det är ju inget som säger att din historia behöver bli lika som min utan jag önskar er verkligen lycka till..
    Vill du prata privat kan du ju inboxa mig

• Anonym

Har bara ögnat tråden, men oj vilken jobbig röra för dig TS! Orkar du??? Önskar dig lycka till!

• Gummiz

kan inte komma in på din sida ändå,så ja kan inte svara på din inlägg i GB, oinbjuden står de....hmmmmm jaja...får väl sitta å gråta en stund *snyft hehehhe
    =)

• Anonym (rädd)
    Gummiz du kan nu gå in på min sida..
  • Anonym (samma sak)

Min man behövde ej åka tillbaka..vi gifte oss här sen så belv jag gravid och då behgövde han ej åka ner..så vi sökte här tillsammans

• Anonym (rädd)

idag åkte han hem till syrien fan va ja saknar honom redan blir ledsen när ja bara tänker tanken på att han åkt..
    nu får ja bara gå å vänta på att ja kan åka dit.

• Miss Emelie

Får rysningar när jag hör att kondomem "sprack". Börjar låta mer och mer som nån vill ha en bebis så han kan stanna.
    Det är så konstigt. Jag har anbvänt kondom i många år, med alla olika storlekar (om ni fattar vad jag menar) åhh de har aldrig spruckit. Men i dessa uppehålls historier, spricker kondomerna som aldrig förr....konstigt tycker jag...Eller sägs det för att man skäms att man sket i det? å ville ha barn?
    Jag ber om ursäkt för min ärlighet, men jag har sett för mycket av detta. Men som jag sagt innnan. Hoppas detta är annorlunda. Åh för din egna skull hoppas jag att det inte blev nån bebis. Bättre att vänta, tills han får komma tillbaka.

• Anonym (rädd)
    Miss Emelie skrev 2007-10-01 20:20:48 följande:
    Får rysningar när jag hör att kondomem "sprack". Börjar låta mer och mer som nån vill ha en bebis så han kan stanna. Det är så konstigt. Jag har anbvänt kondom i många år, med alla olika storlekar (om ni fattar vad jag menar) åhh de har aldrig spruckit. Men i dessa uppehålls historier, spricker kondomerna som aldrig förr....konstigt tycker jag...Eller sägs det för att man skäms att man sket i det? å ville ha barn?Jag ber om ursäkt för min ärlighet, men jag har sett för mycket av detta. Men som jag sagt innnan. Hoppas detta är annorlunda. Åh för din egna skull hoppas jag att det inte blev nån bebis. Bättre att vänta, tills han får komma tillbaka.
    de va mitt fel att kondomen sprack för ja har långa naglar och ja tror de blev när ja styrde in den som den gick sönder.
    ja har aldrig satt på en kille en kondom förut utan första gången för mig
  • Peja

Men oj gumman!..... Det var länge sen jag var inne på sidan. Det har ju hänt massor i ditt liv nu ju.... Hur mår du?
    Jag vet att det är svårt nu utan mannen. Kommer precis ihåg hur jag kände den första tiden. USCH!!!!!!!!!!!!
    Och vad synd att polisen var tvungen att ta honom i förvar de sista dagarna, man vill ju vara med honom mer då än aldrig förr. Hemska tanke. Jag hoppas ni kan ha kontakt nu när han är hemma. Det är inte roligt med dålig kommunikation. Telefonkontakter som bryts och inga pengar på telefonkort med mera.
    Du får tänka framåt mot din egen resa till hans land. Det kommer bli spännande och såååååå roligt, jag LOVAR! =) ;) =)

Om du känner dig nere kan du alltid skriva här eller maila. KAnske har du frågor. Jag finns här för dig.
    Var inte ledsen. HAn kommer tillbaka. Och jag tror att med de nya reglerna så kommer det att gå fort. Håll ut gumman!

Angående bebisen är det inte mycket mer att göra än att vänta in på tecken. Tänk inte för mycket på det. Om det är menat att ni ska få barn tillsammans nu så blir det så.

HA det bäst!!
    Kram Pernilla

• Anonym (jodå)
    Anonym (Fru o Mor) skrev 2007-10-16 19:30:11 följande:

TS
    hur har det gått?

Jodå det gick jättebra de första 2 åren, kondomen sprack 4 ggr till så nu har de 5 ungar Sen fick han permanent uppehållstillstånd och dumpade TS på två röda och drog hit någon oskuld från hemlandet samt, samt halva släkten.
Svar på tråden gifta sig så att han får stanna i sverige?