• Anonym (no name)

Har ni berättat för er partner att ni är bi?

Tycker detta är så jobbigt,att inte kunna ventilera sig.Och ännu jobbigare att kära ner mig i nån som jag inte får ha kontakt med pga förhållandet jag redan har.Vad skulle ni gjort?Kontaktat personen ändå(personen vet inte ens att jag gillar "den",men "den" gjorde närmanden)eller lagt allt åt sidan och hoppats på att allt går över?

• Svar på tråden Har ni berättat för er partner att ni är bi?
  • Anonym (Sudd)

Japp, han vet om det, men i vårt förhållande tolereras ingen otrohet bara för den sakens skull.

• Lina1979

Undrar en sak när jag läser era inlägg...

Är det otrohet om alla berörda parter är medvetna om vad som försigår och med på det?

• Fred

Jag har berättat för min partner att jag är Hummla..

• Kalle17

Nej det tycker jag väl inte att det är!
    Är alla inblandade parter informerade och tycker att det är okej så är det väl upp till er!

Lina1979 skrev 2007-09-04 13:35:35 följande:
    Undrar en sak när jag läser era inlägg...Är det otrohet om alla berörda parter är medvetna om vad som försigår och med på det?
  • Kazamm

Jag är inte bi, men fästmannen är och det har jag vetat från start. Tycker bara det är kul att kunna diskutera med honom vilka manliga skådespelare/rockstjärnor etc. som är snygga

• Anonym (surrr)

Anonym (Getingen) skrev 2007-08-30 09:04:29 följande:

Jupps han vet om det, har aldrig varit vidare hemlighetsfull när det gäller min sexualitet. Däremot tycker han inte om att jag har dejtat tjejer och anser att nu när jag är med honom så är jag hetero. :) Men men.
    samma här!
  • Kalle17

TS!
    Hur har det gått?

Kalle17 skrev 2007-09-02 13:54:26 följande:
    TS!!Jag kan inte sluta att tänka på dig!!Hur gick det har du tagit kontakt med din vän?Skäms inte för att du kanske inte har hört av dig på länge utan ta upp kontakten igen!Om du riskerar att få stryk eller någonting för att du tar kontakt med den vännen så berätta det för vännen på en gång! Tala om för vännen att vännen inte får kontakta dig om inte du talar om att det är "säkert" först.Jag reagerade på detta "nån som jag inte får ha kontakt med pga förhållandet jag redan  har" Känner igen innebörden på den menigen så väl!Har förlorat flera vänninor till män som inte tilllåter dom att ha kontakt med vem som helst. Det är därför som jag uppmanar dig till att ta kontakt med din vän för jag vet hur det är att vara vännen som undrar Vart tog min vän vägen?, Varför svarar min vän inte på mina kontakt försök?, Vad har jag sagt eller gjort som är fel? Jag skulle bli överlycklig om jag fick ett livstecken tillbaka från dessa vänner!! Återigen skäms inte!! Är vännen en vän värd att kalla vän så förstår den!Kanske vet den redan?Om det nu är som jag tror att det ligger mera bakom så kommer det kännas mycket bättre när du har berättat för någon om din situation i ditt förhållande.Är du en av dom som blir misshandlad i förhållandet så kom då ihåg detta! Du är värd bättre!Inget som du har sagt eller gjort gör att du förtjänar den behandlingen!Kalle17
  • Pappa2006

Min fru är BI och det är ju klockrent! Hur trevligt som helst att ha en person som man är kär i OCH är bästa vän med OCH kan kolla på brudar ihop med........I like. ;)

• alrun

Både jag och min sambo är bi.
    Vi lever i ett Monogamt förhållande och båda två skulle nog ha svårt att acceptera att den andra hade sex med någon annan vilket kön det än må vara.

Vi har vetat om varrandras bisexualitet i många år nu och jag har inga problem med att han umgås med varken brudar eller grabbar. Samma sak från hans sida.

Ett monogamt förhållande måste bygga på tillit.

Däremot, lever man i ett polygamt förhållade eller ett öppet förhållande skulle jag inte kalla det otrohet om någon var med en annan.
    För mig bygger förhållanden på att man kommer överens om vad som ska gälla. Ett förhållande är inte monogamt bara för att man blir tillsammans, detta måste man ju diskutera och vara ense om, annars kan det enligt mig bli lätt att en part (eller båda) känner sig låst och inte riktigt trivs med situationen.

• marble

Det var min man som hjälpte mig att sätta fingret på att jag var bisexuell...

• Anonym
    Anonym (no name) skrev 2007-08-18 21:52:03 följande:
    Tycker detta är så jobbigt,att inte kunna ventilera sig.Och ännu jobbigare att kära ner mig i nån som jag inte får ha kontakt med pga förhållandet jag redan har.Vad skulle ni gjort?Kontaktat personen ändå(personen vet inte ens att jag gillar "den",men "den" gjorde närmanden)eller lagt allt åt sidan och hoppats på att allt går över?
    jag kvinna är sambo med en man som vägrar acceptera att jag gillar tjejer och har vid två förälskelser få¨tt låta tiden få de att försvinna...
Svar på tråden Har ni berättat för er partner att ni är bi?