• Davidoff

    *Jag har haft kroniska svampinfektioner senaste fem åren.

    Jag har haft kroniska svampinfektioner senaste fem åren. Men nu har det lugnat ner sig, ofattbart nog. Trodde jag skulle få leva med det resten av livet. Här är några tips på hur jag bröt den negativa trenden:

    - Höll sträng diet ca en vecka för att svälta svampen. Åt i princip inget förutom grönsaker och protein (och höll på att svälta ihjäl själv, men har man haft svamp länge så gör man vad som helst).

    - Använde ett homeopatiskt medel mot svamp. Vet inte om det hjälpte, kanske kombinationen med den stränga dieten var lyckad.

    - Börjat använda Apotekets olja för underlivet som jag smörjer minst en gång om dagen.

    - Inga strintrosor (till min killes stora sorg...). Inte heller tamponger (förutom i nödfall) Förödande för den naturliga floran.

    - Jag har dessutom fått ett tips av en läkare att använda BORSYRA i underlivet. Det finns studier i USA som vidar att det är effektivt vid svamp, som den sista vägen ut när inget annat hjälper. 2% Borsyra köper du receptfritt på apoteket. (Bry dig inte om konstiga blickar från Apotekspersonalen när du beställer).

  • Svar på tråden *Jag har haft kroniska svampinfektioner senaste fem åren.
  • Lovebug

    Har också haft en hel del problem med svamp. Började använda Apotekets intim produkter och tampong Ellen istället....sen dess har jag knappt sett röken av någon svamp :)

  • MammaWannabe

    Har oxå haft problem med svamp i typ 10 år!! Vad var det för homoepatiskt medel mot svamp som du använde? Vart kan man få tag i det?

  • Fiisan

    Har också haft problem med svamp i flera år, och har då fått utskrivet Diflucan av min gynekolog. Måste bara rekommendea det! Svälja en tablett & sedan är det illa kvickt borta *Poff poff*
    Sedan använder jag bara Ellen tamponger & tycker att enbart det gör ju susen, samma sak med apotekets Intimserie! Jättebra produkter!

  • Davidoff

    Jag tror det heter just "Candida" och finns att köpa i rinnande form på homeopatbutiker, iaf i Stockholm. Nu behöver jag inte ens ta Diflucan eller Sporanox som annars bara tar bort symtomen. Men om det beror på homeopatmedicinen, placeboeffekten eller lyckad kombination med andra förändringar kan jag inte exakt säga...

    Tillsammans med sträng diet för att svälta ut svampen (finns dömycket jäst i öl, champinjoner, bröd osv...) så tog jag mig ur den onda cirkeln.

    Det handlar ju, vad jag kan förstå, om att hjälpa kroppen att få ett bättre immunförsvar för att kunna hålla candidan på en naturlig nivå som inte ger några sjukdomssymptom.

  • ninnin

    hade två nära svampinfektioner...förmodligen utlösta efter ingen sex följd av massor..;p så jag köpte apotekets intim gel som jag använder efter sex och har inte haft något sedan dess...

  • mammalollo

    själv använde jag naturell yogurt när jag hade svampinfektioner,fick det varje månad innan mensen innan jag blev gravid.
    har bara haft det en gång efter graviditeten.
    Yoggi lindrade mina åkommor och har inte kommit tillbaka sen dess.
    har du testat naturell yoggi?

  • Fiisan

    Yoggi lindrar, men tar inte bort en riktiga jädra svampinfektieon! Det må jag lova! Har haft svamp i fleeer år & aldrig har det hjälpt mig med fil eller yoggi.. Den brinnande känslan försvann däremot, men inget annat..
    Tycker att alla borde testa Ellen tamponger.. Dem har hjälpt mig jättemycket! Dem är visserligen Dyra, men hur dyrt är det inte att köpa salvor & tabeletter varje månad för svampen!
    Sedan rekommenderar jag verkligen som sagt, Intom oljan från apoteket. Den gör susen!
    Sov såklart utan underkläder & använd inte string

    alltid haft det själv förrut, men nu när boxer & hipster trosan kom så blev jag frälst Sätter jag på mig ett par string idag så får jag svamp DIREKT!

  • Bebis

    Om jag får flika in bara, blev inte Ellen stämda för falsk marknasdföring?
    Det fanns tydligen inga vetenskapliga bevis eller undersökningar som stödde deras påståenden...

  • Fiisan

    Jasså? Aldrig hört talas om de alls.. Men eftersom det finns mjölksyrebakterier i tapmongerna så återställer det ju phbalansen vilket är bra om man har mycket svamp. Sen vet jag inte ngt annat om den saken. Dem har ju hjälpt mig.. Kan ju inte vara inbillning att jag & den där "nere" mår bättre av dem!

  • Bebis

    Ah tydligen finns det inget som bevisar att bakterierna i tampongerna faktiskt hjälper... hörde jag i alla fall. ska söka lite på det sedan men nu måste jag fortsätta städa.

  • LillSkruttet

    Fiisan!

    Har testat Diflucan...funkade första gången, när svampen sedan kom tillbaka igen hade den ingen effekt. Fick då Sporanox, och det hjälpte första gången, sedan samma sak där. Då hade inte läkaren något mer att ta till så jag fick rådet att äta Sporanox relativt ofta ett tag (för det sänkte infektionen en kort stund) för att låta slemhinnorna återhämta sig.
    Efter 2 år av konstanta svampinfektioner lugnade det ner sig av sig självt. Får nu tillbaka den under mensen, eftersom jag använder tampong. Men det är så pass lindrigt att jag står ut. Det brukar hinna ge med sig innan nästa mens.

    Önskar inte ens min värsta fiende något liknande. Har varit så jobbigt med den där jäkla svampen! När det var som värst låg jag bara och grät för det kliade så, sedan hade jag en påse med isbitar som jag kylde snippan med. Lindrade så skönt....

    Nej, hoppas jag slipper få tillbaka det med samma styrka som tidigare.

Svar på tråden *Jag har haft kroniska svampinfektioner senaste fem åren.