• Skräcködlan

    De Lyckliga Kompisarna

    Jag minns såväl den varma sommarkvällen -87 när jag och tjejgänget satt på uteserveringen på Gullans fik i Tomelilla och åt wienerbröd och drack hallonsoda.*drömmer mig bort* Mycket vatten har flutit under broarna sen dess, och jag frågar mig; finns de kvar därute, mina vänner från förr?


    Bite me!
  • Svar på tråden De Lyckliga Kompisarna
  • Dimitra
    Jenny - ja man måste ju köra en julpressbild

    Men ååååååååååååååååååååååååååh! Hur länge ska man behöva vänta på att bli FL-moster *suckar och pustar*

    Vad tur att hon ligger rätt än
    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Alvi
    Dimitra: Ja, den aspekten glömde jag - vi har redan under vår månad här ringt hit vaktmästaren flera gånger pga bekymmer med tvättmaskinen...! (Och så lite annat med, typ avsaknad av dörrmojutter på köksskåpen eftersom de inte kan stängas ordentligt = soplukt i köket... )

    Jenny: Vad STOR hon har blivit, Ida! Vilket hår!
    Stööörigt irriterande att inte ens få en hint om hur det står till down under...!! Mig kollade de ju och lovade att jag inte skulle gå tiden ut... NÅT sånt skulle ju sitta fint....

    .................

    Whohoo, jag är så lycklig! Denna vecka är sista veckan som Öppna Förskolan har öppet och mammorna där får lite panik vid tanken på att ha alla dagar helt tomma fram tillls vecka 3 nästa år... ... så det pratades fika och sånt där - och lilla JAG blev också tillfrågad!! Är så himla glad, tjohoo!! FL är en stor hjälp kan jag säga - det känns ju mycket lättare att höra sig för om fika och sådär, över nätet, än IRL...!
  • Dimitra
    Sisu - jag sa ju det. Direkt du visat upp dig så vill alla vara vän med dig. Klart som tusan att de vill ha med dig på fika och andra aktiviteter

    Vad stor han har blivit och ser exakt ut som du Likadana ögon och leende Vad coolt att Lilja klätt ut sig till sina idoler - mamma, pappa och tomten
    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Alvi
    Dimitra: Åh, vad glad jag blir över att du tycker att han är så lik mig!! Det måste vara nåt stenåldrigt, att uppskatta att man är lik sin avkomma..! Eller så är det bara helt vanlig egoism - han är söt - alltså måste jag vara söt...

    Och jäpp, duhade rätt... Never underestimate the power of Dimitra!

    Nu har vi sett klart på Herpes... När kommer nästa säsong ut? Jag tycker det börjar bli lite tradigt... allt med Hiro har varit rätt segt tycker jag.....
  • Dimitra

    Jag tror på det stenåldriga och mångas önskan om att föra sina gener vidare. Det är ju det som driver de flesta djur-/insekts- och fiskarter eller hur?

    Hahaha...Jenny är less på Herpes av just den anledningen men jag gillar det, minus Hiro-grejen alltså. Jag tycker att det är bra fortfarande men inte på långa vägar så spännande som när det började. Ser det av nostalgi typ.

    Har ni börjat på The Office än? Vill ju veta vad du tycker Är fortfarande totala favvon


    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Alvi

    Nej, jag tycker att det är lite för invecklat med... men en liten förklaring kan ju vara att jag alltid somnar när vi ser det.... Robert tycker att jag är klen, men som jag konstaterade igår - visst, han jobbar hela dagarna, men han har rast emellanåt. Jag är KONSTANT på språng, inte undra på att jag däckar när jag ligger nerbäddad i soffan på kvällen...

    .. men iallafall, det är lite för invecklat och krångligt för min smak... jag gillar enkla grejer...
    Vi har inte sett The Office än! Det har totalt fallit i glömska, men nu laddar Robert hem det!


  • Dimitra

    Stackars dig som har fullt upp hela dagarna Lär ju lugna ner sig något när ungarna har vuxit upp och flyttat hemifrån

    Yay! The Office är som inget annat. Roligast är kärlekshistorierna bland en del karaktärern och så klart chefen och hans högra hand Dwight. Jeeesus vilka människor de två är


    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Alvi

    Hahaha, jaadu, eller iallafall när Lilja börjar på dagis kan det ju bli lugnare...!

    Office låter skitkul, ser fram emot att se det...! Eller så är det bara du som haussar upp det åt mig...!

    Angående bloggen, jag är på. Kommenterade förut, men internet dippade just då (dippar JÄMT!! ) så det försvann...


  • Dimitra

    Hur funkar det med dagisplats och det? Kommer hon att erbjudas PA för visst hade hon det på förra stället eller hur var det?

    Klart jag har haussat upp The Office Första avsnitten jag såg tänkte jag bara "men va fan är det här" fast härdade ut bara för att en polare till mig sa att den var bäst (som jag gör med dig) men efter några avsnitt var jag fast

    Bra, då är vi i alla fall 2 som är för mitt förslag i bloggen


    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Dimitra

    By the way, är inte din man IT-tekniker eller nått? Han borde ju kunna dra nät som funkar och prata med supporten hos internetleverantören tills en lösning är gjord? Fast det kanske inte har funnits tid än


    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Alvi

    Hon har fått plats på ett ställe som jag tycker verkar skitbra, fick en fin känsla när vi var där o hälsade på för ett tag sen! Det ska anställas en resurs i gruppen, ingen som är enbart för Lilja, men det blir nog bra. Personalen ska hårdplugga tecken...

    Två som är för förslaget? Du och jag ellre?


  • Dimitra

    Åh vad glad jag blir att det sätts in extra resurs och teckenplugg Är ju så himla bra för de andra barnen också att få lite förståelse i tecknande tycker jag. Och känslan du fick när du var på besök säger nog en hel del, litar starkt på egna intuitionen Är det nära hemmet?

    Japp, du å jag De andra har inte sagt något än.


    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Alvi

    Nääe, det ligger 15-20 minuters promenad hemifrån, men däremot typ vägg-i-vägg med ÖF, så kanske att jag tar apostlahästarna ibland, och ibland bilen. Fast å andra sidan så är det ju mitt i skitvintern när hon börjar, så det blir nog bilen... För 170 spänn i månaden har vi bilen under tak och motorvärmare - helt klart värt pengarna!!!

    Nu ska vi sova! Hörs!! (Vad härligt det är att vara tillbaka! )


  • Dimitra

    Nu är det dags att sova Jag håller på med Operation: Dygnstillrättaläggning och det går ganska bra faktiskt. Kliver upp före 9 och lägger mig före 12 på natten

    Sov så gott sötnos, härligt att du är tillbaka Kyss


    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Dimitra

    Bra priser för bra parkering Härligt 15-20 minuter sen när det är promenadväder blir ju perfekt. Krävs ju minst 30 minuters promenad om dagen för att hålla grundkondition och det får ju du om du går fram och tillbaka

    Igen: Gonatt


    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
  • Jenny28

    gomorron!
    Sisu: skönt att höra att du fått bra plats för lilja. Det är ju liksom A och O för att man själv ska trivas! och 15-20 min prommis fixar du. Det är vad jag har till Idas dagis med och jag som har3 dagar till bf fixar det galant
    Bra att Öf är bra! Och att du blir tillfrågad om fika. De kommer nog inte ångra sig sen när de upptäcker vilken fikadrottning du är

    Dimman: Bra det låter det där tycker jag med rutiner på sovningen. Lika bra att ha det klart sen när det vankas nya familjemedlemmar. För du tar väl två på en gång nu va?
    Ska in o svara. Bra att ni påminde mig

    Här är allt lugnt som vanligt. Inatt sov jag underbart gott. Verkar som jag börjar sova bra på nätterna nu igen. Fick bara upp o dra i mig massa mjölk mot halsbrännan annars ok. Jag har tippat på att hon kommer imorgon. Passar bra med mina planeringar. Ut på fredag hem på lördag besök på söndag

    Men min bm sa att hon ville jag skulle komma den 16.e för då jobbar hon extra på förlossningen och hon hade tyckt det vore såååå roligt att ha hand om en av hennes patienter på fl med
    Men jag sa att jag måste få innan den 14.e för Seb åker till sin pappa då o ska vara borta i 3 veckor. Vill ju att han ska få träffa underverket innan.
    Jobbigt det där när man inte kan planera

  • Dimitra

    Gomorron! Idag är jag trött, trött. CSI började ju så lägligt och det var ett gammalt avsnitt som jag bara var tvungen att se. Sen så vaknade jag 8 imorse och var pigg men hade inte vett nog att kliva upp *skakar på huvet* Har i alla fall varit vaken sen 9 men dragit mig Jenny - inte blir det två på en gång här inte De skulle födas pyttesmå alternativt spränga mig

    Hahahahahaha....du är så rolig med alla planer men helt seriöst så tror jag dig. Hon slirar nog ut imorrn och allt är så bra att det bara är att åka hem


    Jag håller inte med, alltså gör jag visst påhopp...
Svar på tråden De Lyckliga Kompisarna