Min dotter föddes en månad innan jag skulle ta studenten. Jag gick i skolan fram till två dagar innan hon föddes (vecka 39+0) och hann alltså precis bli färdig med min betyg. Gjorde ett sista prov då två dagar innan :) Jag hade tur på ett sätt, för jag hade varit lite av en plugghäst i ettan och tvåan, så när trean kom hade jag inget att ta igen + att lärarna visste vad jag gick för, om man säger så.. Så dom hade lite överseende med att jag inte var på lektionerna lika mkt och sånt :) Dessutom hade jag inget att ta igen så jag hade mkt ledig tid att plugga "ikapp" på, dvs plugga på sånt som klasskompisarna skulle börja med om ett tag egentligen. Så jag fick väldigt bra betyg med tanke på mitt tillstånd;) Bara VG´n och MVG´n :) Födde dottern och var sedan med på studenten en månad senare :)
Sammanfattningsvis så tycker jag att det gick över förväntan! Men det är såklart lättare, eller iaf bättre eller hur man ska uttrtcka det, när man väntar barn i slutet på sista året och inte mitt i. Jag hade ju ändå chansen att hinna med studenten :)