• AngelOfLove

Barn innan studenten!?

Hur många här på FL fick/ska få barn innan studenten? Hur har det fungerat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-16 09:44:47:
    Om ni undrar så ska jag egentligen gå i årskurs 2 nu, men har valt att gå om. Så jag går första året.

• Svar på tråden Barn innan studenten!?
  • AngelOfLove
    Eva88 skrev 2007-10-14 13:19:22 följande:
    Jag blev gravid innan jag skulle börja 3an så det blev beräknat den 29/4-07 och jag tentade av alla mina kurser väldigt fort..Är väldigt glad över att jag hann färdigt.. jag hade räknat att jag skulle bli färdig med skolan den 20:e april så mitt sista prov var den 19 april och min lilla flicka föddes den 20:april så hon var nio dagar tidigare.. så nu är min lilla 6 månader och jag bara njuter... skall du ha barn innan din student??
    Jag ska nog inte ha barn innan studenten även om jag vill. Jag och sambon är lite tveksamma om våran ekonomi kommer att räcka till. Jag ska nog försöka att skaffa ett jobb och jobba ett år innan, sen blir det nog att skaffa barn.
  • feb05

jag hoppade av i 3an fick barn o sen läste jag resten av kursen som var kvar på vuxengym typ när jag väntade mitt andra barn. det gick hur bra som helst. finns alltid lösningar.

• Mickis16

ja är 16 och fick min flicka för tre veckor sen och de har funkat jätte bra hitills.=)

• Chrizty

Jag gick ut nian höggravid och sen så tog jag ett sabbatsår från gymnasiet och när dottern började dagis så började jag gymnasiet men märkte ganska snart att jag ville jobba istället så jag hoppade av och började jobba.
    Sen har jag nu på "senare år" pluggat upp mig till uska

• Juiice

Hejsan, jag ska ha barn nu innan studenten och det kommer väl att fungera bra:) Man får helt enkelt kämpa, ska du med ha barn eller? :)

AngelOfLove skrev 2007-09-13 10:49:21 följande:
    Hur många här på FL fick/ska få barn innan studenten? Hur har det fungerat?
  • Juiice

Oh det inlägget som du skrev lät inte lite bra, vad sa lärarna dådå? :O

Wicke skrev 2007-10-13 10:57:01 följande:
    Hej hopp!Jag fick Hannes(nu 7,5) på sommarlovet mellan 2an och 3an. Gick estet-konst och hade honom med till skolan hela 3an. Tog studenten med min klass. Gick kanonbra
  • citronsaft

jag blev gravid i början på tvåan, fick den 15 feb -07. Så läste in tvåan så det var klart innan lillen kom och nu har jag börjat tredje året och det går hur bra som helst, han är hemma med sin pappa och ibland när han är extra mamma sjuk får han följa med till skolan :)

• Ruggugglan

Jag blev gravid i andra terminen på första året. Jag hoppade av. Var mammaledig i 1år och provade gymnasiet igen när jag var 18år. Trivdes inte alls. Tyckte det var jobbigt med alla 16åringar.. Hoppade av.
    Men nu pluggar jag på Komvux och stortrivs

• AngelOfLove
    Juiice skrev 2007-10-15 20:09:52 följande:
    Hejsan, jag ska ha barn nu innan studenten och det kommer väl att fungera bra:) Man får helt enkelt kämpa, ska du med ha barn eller? :)
    Nej, men jag vill. Dock så börjar min sambo tveka pga. ekonomin.
  • snuttissnoffsan

jag fick barn en dag innan min student, då ville han ut.så så roligt var de med alla fina mamma kläder man köpt.

• Lia85

Jag fick min son innan jag började gymnasiet och det har gått superbra. Gick ut med toppbetyg och har nu bara ett år kvar av min högskleutbildning till socionom. Plutten har blivit stor o är nu 6 år

• MissXXX

Min dotter föddes en månad innan jag skulle ta studenten. Jag gick i skolan fram till två dagar innan hon föddes (vecka 39+0) och hann alltså precis bli färdig med min betyg. Gjorde ett sista prov då två dagar innan :) Jag hade tur på ett sätt, för jag hade varit lite av en plugghäst i ettan och tvåan, så när trean kom hade jag inget att ta igen + att lärarna visste vad jag gick för, om man säger så.. Så dom hade lite överseende med att jag inte var på lektionerna lika mkt och sånt :) Dessutom hade jag inget att ta igen så jag hade mkt ledig tid att plugga "ikapp" på, dvs plugga på sånt som klasskompisarna skulle börja med om ett tag egentligen. Så jag fick väldigt bra betyg med tanke på mitt tillstånd;) Bara VG´n och MVG´n :) Födde dottern och var sedan med på studenten en månad senare :)

Sammanfattningsvis så tycker jag att det gick över förväntan! Men det är såklart lättare, eller iaf bättre eller hur man ska uttrtcka det, när man väntar barn i slutet på sista året och inte mitt i. Jag hade ju ändå chansen att hinna med studenten :)

Svar på tråden Barn innan studenten!?