• Lobos mágicos

Känner du dig så gammal/ung som du är?

Skulle skriva hur gammal jag var nyss. Min första impuls var att skriva att jag är 25, men det var ju faktiskt 3 år sedan jag var det. När jag var 25 så kände jag att den åldern stämde och jag känner mig fortfarande likadan. Kan inte fatta att jag faktiskt är 28 nu! Det känns inte alls rätt, jag ÄR ju 25! Så, hur känner ni? Stämmer eran ålder med hur ni känner er?

• Svar på tråden Känner du dig så gammal/ung som du är?
  • singstar76

Jag ska fylla 31 i år och känner mig nog oftast yngre än vad jag är. Min sambo är lite yngre än jag så på det viset håller jag mig ung! Ha ha
    + att jag har ett utseende som gör att jag ser mycket yngre ut än vad jag är. Det har jag fått höra hela livet!
    Jag har såååå mycket barnasinne kvar oxå så det är inte klokt!!!

• A L V

Känner mig många ggr 10 år yngre! Har ju passerat de 30 för några år sedan.
    Men då får jag visa leg på systemet emellanåt också.

• BaraPyssel

jag är 27 år men ska jag svara spontant på hur gamma l jag är så brukar jag svara 24-25 år. Känns lite dumt när man säger fel på sin ålder

• Grannen

Känner mig mkt äldre, min kropp känns som en pensionärs. Men inuti är jag ibland 5 och ibland som jag är, snart 30.

• Miss Love

Nej, känner mig yngre än vad jag är...

• Snooze

Har fyllt 30 men rent spontant tänker jag på mej själv som 25...max. Sen kommer jag på att min älsta fyller 9 å då stämmer det helt plötsligt inte
    Men visst, med fyra barn så känns vissa dagar lätt som att jag passerat 97 år...

• sistersledge

Jag är 31, men i min personlighet känner jag mig mycket yngre än det.

• cerena

Haha nej är nog mer som ett barn. Hysterisk, impulsiv och allmänt opålitlig. :D Åtminstone just nu.

• Melissande

hmmm... jag är 23 år. men jag måste nog tyvärr säga att jag känner mig äldre än vad jag är. kanske just för att jag genomlidit så mycket här i livet.

lev nu
  • cerena

Melissande skrev 2007-09-29 20:19:33 följande:

hmmm... jag är 23 år. men jag måste nog tyvärr säga att jag känner mig äldre än vad jag är. kanske just för att jag genomlidit så mycket här i livet.
    Har jag med men det går över med tiden sen kommer ens egentliga jag fram igen vilket börjar utvecklas där den slutade. Är själv kvar i 3 års stadiet tror jag. :D
  • Anonym (Slut)

Är över 40 och känner mer eller mindre att livet är över. Det har gått alldeles för fort och jag känner att jag inte på långa vägar hunnit med att göra allt jag velat göra. Min mor är egen företagare och har varit sen 30-års-åldern och hon säger klyschigt att "ålder är bara en siffra". Lätt för henne att säga som faktiskt ser yngre ut än hon är. Själv har jag fått ICA-kassar under ögonen och fettvalkar på magen och vågar inte ge mig ut i dejtingdjungeln pga det. Orkar inte träna eller motionera heller då jag är för lat och bekväm av mig.

• Freddie K

Jag är 41 och ibland känner jag mig som 25. Speciellt när många kommenterar hur ung jag ser ut. Fast ibland känner jag mig som 97. Det är sällan jag känner mig som min ålder. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Trött)

Efter några väldigt jobbiga år känner jag mig som 60 ungefär. Är 45. 

• Anonym (Född -76)

Född -76, så jag är 48 (49 i höst). I söndags kände jag mig som 70+ efter att ha flyttat, andra dagar som 30/35. 

• Virriga Vera

Mina vänner väntar fortfarande på att jag skall synka med min ålder. Kroppen börjar säga ifrån men annars så känner jag mig inte så gammal som jag är. Fyller 67 i år.

• Anonym (Borderlina)

Fyller 33 :/ Jag skulle hellre vilja vara 23. Min psykiatriker säger att jag ofta resonerar som en tonåring så vi kör på det. Jag är yngre till sättet :)

(Jag vet att det inte är en komplimang, men jag tar det som en)

• Anonym (Malin)

Är 42 snart , ibland känner jag mig äldre (när jag umgås med barnet) och  ibland yngre . Snart är det 20 år sedan jag började universitetet. Och det är helt sjukt . känns inte alls så länge sen

• cosinus

Jag är inte så rackarns långt från 50 och tja, hur ska man känna sig då? Vad är facit?

Men jag känner mig absolut inte gammal, jag känner mig inte orkeslös. Jag har tid, energi driv och äventyrslystnad för en massa saker. Kroppen håller för allt jag utsätter den för. 

Jag har aldrig funderar på om jag är för gammal för något. Vill jag göra något så både gör jag det och klarar av det.

Svar på tråden Känner du dig så gammal/ung som du är?