Hej, snabbläst igenom allas inlägg då jag tyckte stod mest om hur illa de gått för de flesta vilket jag märker nu är något jag är riktigt rädd över.
En liten historia.
Vi blev kära, ordentligt kära 2011. Jag var 18 år och han var 20. Väldigt stökigt, men passionerat. Många som blev chockade då han var typen som inte var känd för att bli kär, han var mystisk, blyg, charmig.. men han festade mycket och droger. Men jag levde som en utåt-partypingla men han var mer instängd och hängde med sitt grabbgäng.
Efter något år flyttade jag in hos honom, fick se baksidan av alla droger han tog, avtändningar, ångestattacker, människor omkring oss dog och jag blev så medberoende och hjärntvättad. Men vi hade dagar som såklart alla har, de bra dagarna. Underbara. Nyktra. Men de var droger, alkohol och dåligt umgänge som fick honom begå ett rån december 2013. Sedan dess har han inte varit hemma. Min största chock och kris någonsin. Blev av med allting och var på alla sätt o vis på botten.
Idag- 2015, Maj....Han kommer hem om 3 månader. Jag har jobb, ordnat världens finaste hem åt oss. Jag har besökt honom då och då med flera månaders mellanrum. Jag hoppas de kommer fungera mellan oss när han kommer hem och ska bo o leva med mig igen?
Och saken är den att det är inte honom jag tvivlar på, utan mig själv. Jag har aldrig mått så bra idag, o vill inte att han ska komma o ''förstöra''. Jag är rädd att jag blivit lite skadad av allt detta, extremt självmedveten, men ärrad. Jag har alldeles för mycket skinn på näsan att jag kanske inte vågar släppa in honom igen även att jag vet att han är min stora kärlek, vi har kämpat tillsammans och allt är annorlunda idag. Jag fyller 22 år, han är 24 idag.
Någon som har erfarenhet om tiden efter anstalten? Gamla umgänget är borta från mig, jag håller inte på med droger. Vi är så jäkla, extremt kära men jag kommer göra slut direkt om jag märker av att jag ha problem med tilliten, alltså börjar ''vakta'' honom eller orolig varje gång, o behöva oroa mig för vilka han umgås med...åååh nån som förstår mitt jäkla problem`?!
Kram, jättestarka tjejer o killar.