• BirgittaOskarsdottir

    Blödningar?

    Har lite funderingar om blödningar isamband med missfall.
    Blir det kraftiga blödningar eller en liten  beroende på  hur långt gången man är?
    Någon som kan förklara lite?
     

  • Svar på tråden Blödningar?
  • bara lilla jag

    jag fick missfall i vecka 8 ungefär.. och jag hade små blödningar i början men fick ganska kraftiga blödningar samt lite smärta i slutet...

  • Um muhammed1

    jag fick kraftig smärta och massa rikliga blödningar riktigt så det bara forsa ut och 3 ggr dessutom alla läkare sa gång på gång att det var missfall men jag åkte in en fjärde gång för att då slutligen skrapas men det visa sig att min lille hade klarat sig och nu är jag i v 16 så jag litar absolut inte på läkarna längre och vet knappt vad som e missfall och inte längre känns inte som dom har en aning heller ..

  • Lillfiia

    Jag håller helt och hållet med dig , fick blödning+levrat igårkväll och imorse åkte jag in . de vägrade ta ett ultraljud och undersöka så jag blev lite sur ,de sa att det troligen är ett missfall men jag tycker det låter konstigt för jag har inga smärtor och blödningarna trappades av innan ett dygn . så det känns verkligen som de inte har någon koll på vad som egentligen kan ske under ett tidigt stadie i en graviditet . Lycka till allihoppa :)
    Um muhammed1 skrev 2007-10-29 18:46:04 följande:


    jag fick kraftig smärta och massa rikliga blödningar riktigt så det bara forsa ut och 3 ggr dessutom alla läkare sa gång på gång att det var missfall men jag åkte in en fjärde gång för att då slutligen skrapas men det visa sig att min lille hade klarat sig och nu är jag i v 16 så jag litar absolut inte på läkarna längre och vet knappt vad som e missfall och inte längre känns inte som dom har en aning heller ..
  • kobebis

    är oxå nyfiken på hur ett MF är...

    Blöder just nu...är jätteorolig att det är MF. Började i går och det är i samma flöde som vid mens men inga smärtor. Vad är det?

  • Habaladabala

    Mina mf började med bruna flytisar som pågick i flera veckor. Nån stor blödning fick jag aldrig och det gjorde inte ont heller. Däremot blödde jag ovanligt mycket vid första mensen efter mina mf och då gjorde det sjukt mycket ondare, Så jag gissar på att det var det sista som skulle ut då.

    Hoppas ni bara har ofarliga blödningar!!


    Gravid!! BF: 29/3-08
  • kobebis

    om jag skulle göra ett gravtest hemma nu och det är så att det är MF...visar det minus då eller?? Skulle det visa pluss är det inte MF? Någon som vet?

  • Habaladabala
    kobebis skrev 2007-11-18 14:21:58 följande:
    om jag skulle göra ett gravtest hemma nu och det är så att det är MF...visar det minus då eller?? Skulle det visa pluss är det inte MF? Någon som vet?
    Nää tyvärr så försvinner inte hormonerna så snabbt. Även om det mf på g så visar nog testet + ändå.
    Det kan ta flera veckor innan hormonerna försvinner.
    Gravid!! BF: 29/3-08
  • kobebis

    jaha då kan man inte veta genom att ta et grav.test heller

  • Habaladabala
    kobebis skrev 2007-11-18 14:28:35 följande:
    jaha då kan man inte veta genom att ta et grav.test heller
    Nej tyvärr.
    Vul eller blodprover är det enda sättet, men sjukvården brukar inte låta en komma in för "bara" mf-misstankar. Taskiga!!
    Gynakuten kan du ju alltid åka till och vägra åka därifrån förns de kollat upp dej.
    Gravid!! BF: 29/3-08
  • kobebis
    Habaladabala skrev 2007-11-18 14:34:05 följande:
    Nej tyvärr. Vul eller blodprover är det enda sättet, men sjukvården brukar inte låta en komma in för "bara" mf-misstankar. Taskiga!!Gynakuten kan du ju alltid åka till och vägra åka därifrån förns de kollat upp dej.
    Jaha men hur gör man då? Om jag ringer MVC i morgon så kan de inte hjälpa mig Ska man vänta tills man gör UL runt vecka 17? hur får man reda på att man har MF?
  • Habaladabala
    kobebis skrev 2007-11-18 14:36:49 följande:
    Jaha men hur gör man då? Om jag ringer MVC i morgon så kan de inte hjälpa mig Ska man vänta tills man gör UL runt vecka 17? hur får man reda på att man har MF?
    Hur långt har du gått?
    När jag ringde bm vid misstanke om mf sa de bara: Vänta och se... Gör ett nytt test om några veckor.. Likadant sa de på akuten, de kan ju ändå inte göra nåt för att stoppa ett ev. mf.
    Jag ringde en privat gyn och de tog emot mej och gjorde vul, det kostar kankse lite mer men jag slapp i alla fall sitta hemma och inte veta om jag är gravid eller inte.
    Gravid!! BF: 29/3-08
  • kobebis

    Jag är bara i vecka 5. Så jag har inte ens hunnit att registrera mig på MVC ens.

    Men vad hemskt!! Så klart att de inte kan göra ngt för att stoppa ett ev MF men hur humant är det att säga: vänta och se...ska man gå runt och vara orolig i ett par veckor för att sen ta ett nytt test? Helt sjukt! det minsta man kan begära är väl att de kan kolla upp det? Nä nu blir jag ledsen

  • Habaladabala
    kobebis skrev 2007-11-18 14:45:48 följande:
    Jag är bara i vecka 5. Så jag har inte ens hunnit att registrera mig på MVC ens.Men vad hemskt!! Så klart att de inte kan göra ngt för att stoppa ett ev MF men hur humant är det att säga: vänta och se...ska man gå runt och vara orolig i ett par veckor för att sen ta ett nytt test? Helt sjukt! det minsta man kan begära är väl att de kan kolla upp det? Nä nu blir jag ledsen
    Mmm jag vet.
    De anser att mf är så pass vanligt och eftersom kroppen i princip alltid tar hand om det själv när det är så tidigt så behövs ingen koll.
    Man tycker att de borde tänka lite mer på kvinnans psyke men inte då..
    Jag skulle föreslå att du ringer en privat gyn och bokar tid för vul. Den jag pratade med sa i alla fall att det var självklart att man skulle slippa gå hemma och bara vänta och se.
    Jag var hos honom efter båda mina första mf, efter det tredje skippade jag det för jag kände igen symptomen och visste att det var mf.
    Håller alla tummar och tår för att du bara har en normal grav-blödning!
    Gravid!! BF: 29/3-08
  • kobebis
    Habaladabala skrev 2007-11-18 14:49:23 följande:
    Håller alla tummar och tår för att du bara har en normal grav-blödning!
    Tack så mycket, det värmer.

    Jag provar att ringa MVC i morgon och ser vad de säger, annars får jag ringa ngt privat-gyn (om det nu finns ett i närheten...)
  • Habaladabala
    kobebis skrev 2007-11-18 14:52:23 följande:
    Tack så mycket, det värmer.Jag provar att ringa MVC i morgon och ser vad de säger, annars får jag ringa ngt privat-gyn (om det nu finns ett i närheten...)
    Hoppas de tar emot dej i alla fall!
    Kramar!
    Gravid!! BF: 29/3-08
  • nanix

    jag hade störtblödningar vart o varannan dag i min graviditet fick olika förklaringar varje gång på vad det kunde va. men varje gång kollade dom me ultraljud o bebisen mådde bra.. jag va inne sammanlagt 14 gånger på sjukhuset varav tre av gångerna las jag in. till sist födde jag ut min son emilio i vecka 22 hade förlorat fostervatten pågrund av blödningar o infektioner.. va inne första gången för störtblödning i vecka 8.. läkarna sa olicka varje gång hade jag fått mer svar på mina frågor o grundligare kontroll hade han kanske lev ?

    r.i.p emilio 19 / 10 -2007

Svar på tråden Blödningar?