• Little J

Engelska Tråden *** del 8 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsktalande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 7: familjeliv.se/Forum-3-45/m23327338.html
    Del 6: familjeliv.se/Forum-3-45/m20100129.html
    Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 21:06:36:
    Det finns en lista tillhörande tråden, där man kan skriva in sig eller om man letar efter någon.

Engelska Tråden Listan:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m26441321.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 8 ***
  • Little J
    God Jul Billy och alla andra!

Minns ni för länge sen när vi pratade om svenska ord som blir heltokiga på engelska?
    Idag promenerade vi iaf förbi "Willys" på Götgatan här i Stockholm...hihihihi....eftersom vi är så barnsliga så skrattar vi fortfarande åt det 
  • Geggamoja
    LIttle J: he he, våra engelska kompisar brukar köpa med sig willys-påsar när de är i sverige o ta med tillbaka till england *s*

roligt att läsa om hur ni alla firar jul, även om det är traditionellt engelskt, svenskt eller vegetariskt - vi firar som sagt jul två gånger.. imorrn blir det svenskt, o sen firar vi engelskt den 29e.

GOD JUL till er alla!!!
    Mamma till ♥Elvis -05 och Johnny -06♥
  • MrsFreckles

Go jul pa er! Igar firade vi svenskt (ar kvar i London) och idag blir det en chicken roast....gott! Har gjort en del julgodis/kakor med sa det ar bara att proppa i sig Hoppas ni alla har en mysig jul vart ni an ar!

• Googels

God jul alla!

Vi lyckades få ihop både svenskt julbord och skotsk kalkonmiddag de senaste dagarna trots att ungen pajade igår! Maken fick sätta sig och köra iväg till svärmor en timma bort igår kväll för att laga kalkonen och ugnspotatisen till dagens middag och mamma åkte på att göra janson i micron, som även har en varmluftsfunktion som visade sig funka alldeles utmärkt.

Julmat blev det till sist, men det tog typ dubbelt så lång tid som det borde gjort! Nu sitter vi här och vräker i oss en stor ask Quality Street istället

• YokohamaNr2

Oj Googles vilken mardrom! varan ugn pajade ocksa innan jul men som tur var sa satte den igang igen! Valdigt imponerad over hur ni lyckades fa till det anda

God fortsattning till alla

• Geggamoja

gott nytt år till er alla!

Mamma till ♥Elvis -05 och Johnny -06♥
  • Little J

Önskar alla en God Fortsättning på det nya året 

• Little J

Måste bara berätta för er om en rolig språkupplevelse vi hade med vår dotter i söndags

Vi satt på Giraffe restauangen på Heathrow flygplats (efter säkerhetskontrollen) och åt lunch innan vi skulle med flyget hem till Stockholm. Vi satt ganska nära podiet där restaurangpersonalen stod/hämtade mat/fixade med kvitton etc. Det blev en hel del gulliga kommentarer förståss...en sån söt liten bakelse vår dotter är.
    Hur hanterade dottern situationen då?
    Jo hon satt stolt och sa "bajs" en massa gånger medan hon tittade runt på folk.
    Vilken tur att det inte fanns några svenskar där + att restaurangpersonalen inte fattade vad hon sa till dom 

• MrsFreckles
    Little J skrev 2008-01-02 23:13:59 följande:
    Måste bara berätta för er om en rolig språkupplevelse vi hade med vår dotter i söndags Vi satt på Giraffe restauangen på Heathrow flygplats (efter säkerhetskontrollen) och åt lunch innan vi skulle med flyget hem till Stockholm. Vi satt ganska nära podiet där restaurangpersonalen stod/hämtade mat/fixade med kvitton etc. Det blev en hel del gulliga kommentarer förståss...en sån söt liten bakelse vår dotter är.Hur hanterade dottern situationen då?Jo hon satt stolt och sa "bajs" en massa gånger medan hon tittade runt på folk.Vilken tur att det inte fanns några svenskar där + att restaurangpersonalen inte fattade vad hon sa till dom 
    Hihihi
    Kom och tanka pa nar mina foraldrar skulle lara min man lite svenska, vi satt pa en svensk vagkrog och det stod blommor pa borden sa min mamma sa och pekade hogt och tydligt "blomma", min man sa efter och sa holl de pa sadar "blooooma" - ja, var nog roligare nar man var med men de fick manga blickar pa sig....
  • Pokoyo

Det engelska systemet är ju inte precis det svenska när det gäller att vara hemma med en bebis. Jag undrar därför om någon här jobbar lite extra hemifrån (typ datorjobb) för att dryga ut kassan? Alla tips emottages tacksamt!

• LMH33

God fortsättning!

Nu är vi tillbaka från en snabbvisit till London. Var bara där i fem dagar så vi träffade bara släkten och brydde oss inte om att flänga runt som tossingar och shoppa och träffa vänner. Såg inte ens centrala London, bortsett från en skymt av Waterloo Station, när vi skulle byta tåg för att åka från Isleworth, där svärmor bor, till Catford där svärfar håller till.
    Simon fick massor med presenter och hade hur kul som helst med sin enda kusin, som är sex år.

Little J - åker ni med SAS från terminal 3 på Heathrow, och i så fall, var är Giraffe?

Hoppas ni har haft ett härligt jullov allihop, med många lediga dagar.

• Little J

LMHI33; vi flög med BA från terminal 1. Den terminalen var mycket fräshare än den vi flög från med SAS.

• LMH33

Little J skrev 2008-01-11 10:36:36 följande:

LMHI33; vi flög med BA från terminal 1. Den terminalen var mycket fräshare än den vi flög från med SAS.
    Kan tänka mig det. 3:an är inte särskilt trevlig faktiskt.
  • Billy

Här händer det inte mycket ser jag eller är det för mycket som händer att det är därför ingen skriver något!

Sitter och kollar på Hollyoaks, en av många saker som jag saknar från England!

• Geggamoja

den här tråden går ut idag.. nån med plustjänst som vill göra en ny? please

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 8 ***