• Skräpis

Bara prata om...del 6

Vi fortsätter väl här.

Här kan vi prata om allt som rör sig i våra huvuden.

• Svar på tråden Bara prata om...del 6
  • jennsans
    Julmust skrev 2007-11-22 12:53:20 följande:
    knäppisen och jennsans: Ja man får ju lätt lite rubbad uppfattning om vad som är stort . Stina vägde 2500 vid utskrivningen och vi tyckte nog hon var rätt stor då, men jag har ju förstått i efterhand vad alla andra tyckte . Hon måste ha vägt under 2 kg vid första permisen. Det är ju egentligen helt sjukt. Så missförstå mig inte, för även om v 32 känns överkomligt så vill jag ju verkligen inte ha bebis förrän i januari och vill verkligen inte ligga på neo.
    förstår dig till fullo!! hellre fullt än v 32 dock går det ju faktiskt ganska bra för dem i v 32.. men ändå inge roligt!
  • knäppisen

v 32 är ju jätteskillnad jämfört med hur tidigt Stina kom så det är klart du ska va nöjd om du kan gå så långt denna gången

• ElinMaria
    jennsans skrev 2007-11-20 17:21:33 följande:
    Grattis =)Julmust: hoppas och håller tummarna för veckorna som är kvar!elinmaria: hur gick det på neo?
    Jodå det gick väl sådär. Läkaren hade inte så mycket att säga. det stod inte så mycket i hennes journal heller men det är väl positivt antar jag eftersom de bara skriver där om det är något som inte är bra. Jag har skrivit ett "klagobrev" som ska skickas till chefen för neo på Huddinge för att framföra alla mina åsikter om hur det var där. Det kanske inte gör så stor skillnad vad jag skriver men det är mest för att jag själv ska få bearbeta det som hände.
  • jennsans
    ElinMaria skrev 2007-11-24 22:26:17 följande:
    Jodå det gick väl sådär. Läkaren hade inte så mycket att säga. det stod inte så mycket i hennes journal heller men det är väl positivt antar jag eftersom de bara skriver där om det är något som inte är bra. Jag har skrivit ett "klagobrev" som ska skickas till chefen för neo på Huddinge för att framföra alla mina åsikter om hur det var där. Det kanske inte gör så stor skillnad vad jag skriver men det är mest för att jag själv ska få bearbeta det som hände.
    ja possitivt att det inte stod så mycket.. fick ni träffa någon läkare ni hade kontakt med när ni låg där?
    skönt att kunna ventilera sina tankar i skrift och hoppas att någon läser dem.. hur är det med amningen nu då?
    kramisar
  • HelenS

Skönt att höra julmust att bebisen fortfarande är kvar i magen!

Vår stora Liv vägde 1900g den dagen vi åkte hem med henne med hemsjukvård. Helt konstigt, idag är hon ju över 3 år och mycket tankar och känslor försvinner men ibland vill man bara säga STOPP vänta, minns ni hur liten vår tjej var. Det är/var så stort för oss och ibland glömmer omgivningen snabbt.

• ElinMaria
    jennsans skrev 2007-11-24 23:08:00 följande:
    ja possitivt att det inte stod så mycket.. fick ni träffa någon läkare ni hade kontakt med när ni låg där?skönt att kunna ventilera sina tankar i skrift och hoppas att någon läser dem.. hur är det med amningen nu då?kramisar
    Nej tyvärr fick vi inte det, lite dåligt tycker jag. Fast vi hade inte så mycket kontakt med läkare när vi låg inne. Jag tjatade varje dag om att få ett läkarsamtal men de hade aldrig tid.
  • jennsans
    ElinMaria skrev 2007-11-25 09:00:41 följande:
    Nej tyvärr fick vi inte det, lite dåligt tycker jag. Fast vi hade inte så mycket kontakt med läkare när vi låg inne. Jag tjatade varje dag om att få ett läkarsamtal men de hade aldrig tid.
    det är dåligt.. fast vi träffade iof bara läkare 1 gång + att de gjorde undersökning innan han åkte hem.. men det var 2 olika.. sen typ olika varje gång.. berott på semestertider?? fast faktiskt vid 2 återbesök har vi haft samma *vågen*
    mycket man bad om på neo som aldrig hände..
    usch skulle vilja prata med en läkare om alexanders vikt.. först tjatar bvc om att han går upp för lite.. nu går han upp mindre men det är för mycket.. tjatet vänder efter att neo skickade papper till bvc att han gått upp jättebra i vikt.. kan det aldrig få vara bra??
    hoppas för övrigt ditt brev gör någon skillnad..
    en kompis låg inne här på neo 2 månader innan mig.. våra är födda typ med en dags skillnad i veckoräkning alltså.. hon har blivit totalt annorlunda behandlad.. tycker det är lite mysko jag..
    kramisar
  • Skräpis

Lussefirandet på dagis gick jättebra idag. Daniel satt snällt på golvet med de andra barnen. Lite bilder finns att beskåda i galleriet

• Julmust

Superfin! Det är alltid lika skönt när de "uppför sig". Har ännu inte fått Stina till att sitta still under sången på öppna förskolan. Det kommer väl...

I övrigt så är magen kvar. Bara några veckor kvar till januari nu.

• UWO BaraJag
    ElinMaria skrev 2007-11-24 22:26:17 följande:
    Tycker det är bra av dig att skriva brevet! Åsikter ska framföras annars får de inte en chans att skapa förändring. Jag tror absolut att det kan göra skillnad.
    När jag låg på neo pratade jag med en mamma som legat på neo ett år innan mig. Hennes berättelse om neo-avdelningen stämde inte helt med vad jag upplevde. Så hennes "klagomål" hade de iaf lyssnat på och ändrat en hel del!
    Jag "klagade" också och framförde det jag tyckte var fel osv..
    Permanent Vacation
  • knäppisen

halloj alla. Måste bara få berätta om min lillkille. Han är ju snart 16 mån (13 korr) och sista besöket på neo så sa läkaren och sjukgymnasten att..."han är nog mer än bara sen motoriskt, det är nog hjärnskadan som spökar i alla fall, för hans rörelsemönster är inte riktigt normalt, ni får bli inskrivna på HAB". OK, vi känner att det är lugnt, i värsta fall så kommer han inte kunna gå, men det finns ju rullstolar så det löser sig ju. Händerna och huvudet är ju med i alla fall.

Det var nästan två veckor sen vi var där och sen dess har O verkligen velat överbevisa dem om att de har fel, han har börjat KRYPA, ostadigt och försiktigt, men ändå. Han kryper upp i knät och försöker dra sig upp till stående. Min lilla kille, såå duktig.

• jennsans
    knäppisen skrev 2007-12-20 08:24:49 följande:
    halloj alla. Måste bara få berätta om min lillkille. Han är ju snart 16 mån (13 korr) och sista besöket på neo så sa läkaren och sjukgymnasten att..."han är nog mer än bara sen motoriskt, det är nog hjärnskadan som spökar i alla fall, för hans rörelsemönster är inte riktigt normalt, ni får bli inskrivna på HAB". OK, vi känner att det är lugnt, i värsta fall så kommer han inte kunna gå, men det finns ju rullstolar så det löser sig ju. Händerna och huvudet är ju med i alla fall.Det var nästan två veckor sen vi var där och sen dess har O verkligen velat överbevisa dem om att de har fel, han har börjat KRYPA, ostadigt och försiktigt, men ändå. Han kryper upp i knät och försöker dra sig upp till stående. Min lilla kille, såå duktig.
    vad roligt för er :)
  • Julmust

Rooligt! Och gör så där att han tar ett språng med att både lära sig krypa och ställa sig samtidigt.

• Julmust

Tänkte bara komma med en rapport om att ingen bebis synts till fastän vi har bf nu på söndag. Det känns verkligen skönt. Nu börjar jag till och med göra lite sådana där saker som är bra men inte nödvändiga inför bebis ankomst.

Svar på tråden Bara prata om...del 6