• wiem2

    Slänger ni tampongerna i toaletten ????

    Jag o min kille har just haft en diskussion angående att slänga tamponger i toaletten eller inte. Jag hävdar att ALLA gör det, vilket chockade honom totalt ???!!

  • Svar på tråden Slänger ni tampongerna i toaletten ????
  • Legewiel

    ok vissa gör det av lathet...men ni som inte vet - har ni faktiskt ALDRIG sett alla lappar på offentliga toaletter som hänvisar tamponger och övrigt till papperskorgen så det inte ska bli stopp??

    Det är ju självklart att samma regler gäller hemma. Jag spolar aldrig ner något i toan som inte ska vara där. Man har ju för fanken papperskorg!

  • Analoga
    Im Fabulous skrev 2007-11-30 18:55:13 följande:
    Jag vet hur stor den blir, och så stor blir den inte.För oss blir det inget dyrt - vi bor i hyresrätt.Å andra sidan slängde jag dem alltid i toan när jag bodde hemma, i hus. Det gjorde min mamma och syster också, utan att det någonsin blev stopp.
    "För oss blir det inget dyrt - vi bor i hyresrätt" 

    Jodå - det blir dyrt för dig också i längden. Hyresvärden är ju tvungen att höja hyrorna om det blir för mycket reparationer och dylikt!
    Jag tänker längre än näsan räcker......
  • Im Fabulous
    Analoga skrev 2007-11-30 19:02:36 följande:
    "För oss blir det inget dyrt - vi bor i hyresrätt"  Jodå - det blir dyrt för dig också i längden. Hyresvärden är ju tvungen att höja hyrorna om det blir för mycket reparationer och dylikt!
    Men det blir aldrig stopp! Det är ett jäkla snack om stopp i toaletter på grund av tamponger hit och dit, men det inträffar konstigt nog bara "en bekants storasysters kusin" och liknande...
  • Saltlakrits

    Nej, det gör jag inte!

    Har erfarenhet av stopp i toaletten, just pga tamponger, och jag kan säga att det är ganska pinsamt att stå där när rörmokaren fiskar upp en tampongGenerad...
    (Kan även säga att mamma inte var så glad då hon flera gånger sagt till mig att INTE slänga dem i toalettstolen)
    Men efter det har jag aldrig gjort det igen. *stolt*


    Mamma till tre underbara barn!
  • Analoga
    Im Fabulous skrev 2007-11-30 19:05:05 följande:
    Men det blir aldrig stopp! Det är ett jäkla snack om stopp i toaletter på grund av tamponger hit och dit, men det inträffar konstigt nog bara "en bekants storasysters kusin" och liknande...
    Det är inte säkert det blir stopp för den enskilde alltid, men det blir stora problem i Reningsverken. Läste för inte länge sedan ett reportage som handlade om just det....
    Man kan inte bara se till sig själv och sina behov hela tiden, tycker jag.
  • CarlHerman

    I´m fabulous: Så bara för att du bor i hyresrätt så är det helt ok att slänga tamponger i toan, för det skulle ändå intekosta nåt för dig om det blev stopp? Jag bor också i hyresrätt men jag tycker inte det är okej att grannarna får stopp i toaletten bara för att någon är för lat att slänga tamponger i en sophink.

    Och jag vet faktiskt ett flerfamiljshus som fick stopp i avloppet just pga en gigantisk klump med tamponger!

    Tycker det är så egoistiskt att slänga tamponger i toan, de som gör det tänker inte längre än näsan räcker ungefär...

  • Jahadå

    jag har gjort det trex hos pojkvännen. pinsamt att gå igenom halva köket för att komma till en papperskorg, och så kanske hans mamma står i köket ? :-O ingen diskussion jag är redo & ta haha :p Men hemma slänger jag dom alltid i papperskorgen.

  • annicavillhabeis

    Spolar bara ner dom om det inte finns nån papperskorg, annars aldrig.

  • Annaaaaaaas

    Men vem slänger tamponger i toaletter!!!!

    R.I.P Naturen. Herregud. En papperskrg kostar bara 20 kr. Snälla köp, hur svårt ska det vara.

  • finskatjejen

    Vaa finns de kvinnor som gör så?? Trodde att alla visste att man inte ska slänga tamponger i toaletten. Därför finns det väl oftast papperskorg i tolatterna?

  • finskatjejen
    augustin skrev 2007-11-19 22:13:09 följande:

    Ja, det gör jag alltid. De jag umgås med också- av ngn underlig annledning har det kommit upp till diskussion...

    Har aldrig tänkt på att man inte skulle kunna spola ner dem... Får kanske ta och sluta med det...


    Finns väl varningstexter i typ alla offentliga toaletter, hur kan du ha missat det?
  • johanna84

    Jag slänger alltid i närmaste papperskorg. Har läst när jag var yngre att man ej ska spola ner i toaletten. Fick dock en chock när en tjejkompis gjorde d fast än d fanns papperskorg bredvid. Kan ju inte vara bra för miljön spola ner saker som ej ska va där.

  • Zadre

    Den här tråden är nästan nio år gammal... Nio år. Kollar ni datumen innan ni skriver?

  • Aikido
    Zadre skrev 2016-04-23 16:12:36 följande:
    Den här tråden är nästan nio år gammal... Nio år. Kollar ni datumen innan ni skriver?
    Fast ämnet kan väl ändå vara aktuellt? Än så länge har man varken digitaliserat tamponger eller avlopp.
  • isolande
    Aikido skrev 2016-04-23 16:24:55 följande:
    Fast ämnet kan väl ändå vara aktuellt? Än så länge har man varken digitaliserat tamponger eller avlopp.
    Precis :)

    Däremot kanske fler använder menskopp numera så problemet kanske är mindre? *hoppas*
Svar på tråden Slänger ni tampongerna i toaletten ????