• tonåringen

Gravid?(15 år)

Hejsan,
    Jag tänkte bara skriva av mig lite. Det är så att jag hade oskyddat sex för cirka en vecka sen. Jag är 15 år och går i 9an. Har ej pratat något om det här med mina föräldrar. Men med de närmaste vännerna har jag pratat. Jag gick till ungdomsmottagningen 2 dagar efter, eftersom alla sa att jag var tvungen att fort gå dit och ta ett akut p-piller... Jag gick dit, berättade vad som hänt, fick pillret, stoppade det i munnen...men svalde aldrig. Utan spottade ut det fort när ingen såg. Alla tror att jag tagit det. Jag kunde inte! Asså jag har inget fast förhållande, jag är 15 år osv. Men jag fick panik. Jag älskar barn och längtar tills den dagen då jag blir mamma. Men nu är kanske inte rätt tillfälle? Men jag antar att min tanke var att är det meningen så är jag gravid, annars inte liksom... Jag har varit väldigt trött och illamående, även yr, de senaste dagarna. Vet inte riktigt vad det beror på. Jag måste ju inte vara gravid!? Det kan även vara att jag går runt och oroar mig för hur det står till liksom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 23:35:39:
    (Oj, råkade skicka, fortsätter här)

Jag hade sex precis vid ägglossnigen dessutom, så risken/chansen finns ju att jag är gravid. Just nu vet jag ingenting, är otroligt förvirrad och så..
    Det enda jag vet är att jag aldrig någonsin skulle klara av en abort!!

Kramar från en förvirrad tonåring

• Svar på tråden Gravid?(15 år)
  • L0VER

Hejsan...
    Jag blev gravid när jag var 15 år =)
    Mitt råd är ju då att ta ett grav-test..
    Det är ju inte kul att oroa sig psv i onödan =/

• tonåringen

Sabine1989:
    Vilken underbart söt artikel om dig och din son:) urgullig!
    Vad skönt att allt gått så bra, och gud vilken söt liten pojke du har, sjuktsöt:)

LOVER:
    Grattis, fick du din son när du var 15?:)

Jag har inte tagit grav. test än, ska antagligen till ungdomsmottagningen på måndag...:/
    orolig.

Kramar!

• MammaEmelie91

Gjort ett test ännu? :) Jag e 16år o ska ha barn i mars, fyller 17 ca 2 månader efter..

Hoppas de ordnar sig för dig! :) Lycka till!

Mamma I Mars =) *
  • mammaNena

Hej. hur gick det idag ts? fick du tummen ur och gick till UM?

• tonåringen

....jag skäms för att säga det, men har inte varit på UM idag.
    Jag klarar inte av att prata om det, hela grejen, när det hände, hur det hände...jag ångrar mig såå. Mår bara sämre när jag tänker på det, kan därför inte sätta mig ner och prata om det....:(
    Killen är heller ingen pojkvän kan jag lägga till...vi har ingen kontakt eller så...känner knappt varandra.

Ena stunden tänker jag på vilken lättnad det hade varit att få höra att jag inte är gravid...sen tänker jag på hur jäkla ledsen jag hade blivit på något vis om det inte är något som växer i min mage...jag är så förvirrad. Vet inte vad för svar jag vill ha, önskar jag väntade barn, men hoppas jag inte är gravid.... jag har verkligen tappat bort mig själv nu.

f*n.

• Stjärnanis

Hej! Om du vill kan du prata med mig! Det är bara att skicka ett Pm, jag finns här för att lyssna och stötta!

/Stjärnanis

• luspudel

Men du, TS. Ta det lugnt nu! Det ordnar sig :)

När ska du ha / skulle du haft din mens? Är den försenad ännu? Isåfall kan du ju köpa ett test på apoteket och ta själv. Dock borde du nog ändå gå till en ungdomsmottagning, för det är galet skönt att få prata med någon utomstående och proffesionell.

Önskar dig all lycka, uppdatera oss gärna :)

• tonåringen

Tack för alla snälla svar, de betyder jätte mkt:)

Jag skulle fått min mens precis nu i dagarna, cirka idag... men det har jag inte fått ännu. Behöver ju ändå inte vara något, eftersom det händer att den är lite oregelbunden med ett par dagar eller så..

Det är säkert skönt att prata av sig när man väll tagit sig dit och börjat prata, det är delen innan som är jobbig...ta sig i kragen och göra det liksom...jag tror jag väntar ett par dagar till och ser vad som händer..

Känns på något vis lättare att ta testet själv, eftersom jag inte vet hur jag kommer reagera...lugnast att bara få gråta ut själv vad testet än kommer att visa...

Jag lovar att hålla er uppdaterade..:)

Kramar

• jerseyko

Försök att ta det lugnt, skulle du fått din mens igår så kan det faktiskt dröjja ytterligare minst 2 veckor innan du har tillräckligt med graviditetshormon för att ett test ska visa positivt.

Är du dessutom orolig så kan det försena mensen, vilket säkert inte gör dig ännu lugnare.

Det tog 8 månader innan jag blev gravid, och alla gånger tyckte jag att jag kände av en massa symptom men så efter upp till 1 vecka så kom mensen i alla fall.
    Enda gången jag inte kände mig gravid var när jag testade positivt!

• Emmiz

TS hur har det gått? nyfiken!!

Rasmus och Liam, mammas pojkar!
  • tonåringen

jag fick min mens igår.
    en vecka försenad(!!!)

fatta att jag gått runt och oroat mig i 3 veckor...nu är känslorna blandade. Jag försöker övertyga mig själv om att det är världens lättnad och att allt känns skönt och bra. Det är så jag säger till de vänner som vet om vad som hänt och så. Men innerst inne känner jag mig ganska tom och ensam nu ändå...
    Även om jag hela tiden på något vis hoppades på det här, jag måste ju börja gymnasiet i höst och fixa studierna, sedan fixa jobb, pengar och boende, killen var ingen jag kommer spendera mitt liv med, ingen jag vill ha som pappa till mina framtida barn liksom, och så vidare....

jag borde bara pusta ut och vara glad, men riktigt så lätt verkar det inte vara.....

• jerseyko

Är man orolig så är det mkt vanligt att mensen blir sen, är man väldigt orolig och stressad kan mensen inte komma alls.

Jag tycker du låter klok, allt för många skaffar barn bara för att. Själv föredrar jag att vara klar med mig själv först å kunna satsa 100% på min son. Ha en kille jag vill leva med resten av livet, ha ett bra boende, god ekonomi och framför allt ett fast jobb! För så som det ser ut på arbetsmarknaden nu är det inte kul att vara arbetslös, jag som redan har ett jobb kan när jag kommer tillbaka gå ner i arbetstid och min chef kan inte säga något. Men vem vill anställa någon som vägrar jobba full tid?

• asilasil

det låter på dej som att det var nu eller aldrig.
    du har hela livet på dej att skaffa barn!
    o att skaffa barn är en stor grej, man är uppbunden...ett bra tag!
    mitt tips är att iallafall gå klart skolan, träffa en underbar kille som kan bli en underbar pappa och sen köra hårt!

/lisa
    asilasil.blogg.se

• Mrs Bundy

Vad skönt! Det var länge sedan jag läste här. Hoppas du mår bättre nu när du vant dig vid tanken att inte vara gravid. Kanske ska du gå till ungdomsmottagningen och få lite rådgivning ang preventivmedel?

• Sophia0000

Hej jag är 15 år, och jag hade sex vid ägglossning, och nu har mensen inte kommit på två dagar, och har mått illa lite då o då, men har tänkt att det bara har varit inbillningar? Vad tror ni? Har haft sex förut och inte blivit gravid vf skulle ja bli de nu känns det som, men skull inte göra abort om jag fick reda på att jag var gravid????

• Fkvi
    Sophia0000 skrev 2016-07-09 15:03:11 följande:

Hej jag är 15 år, och jag hade sex vid ägglossning, och nu har mensen inte kommit på två dagar, och har mått illa lite då o då, men har tänkt att det bara har varit inbillningar? Vad tror ni? Har haft sex förut och inte blivit gravid vf skulle ja bli de nu känns det som, men skull inte göra abort om jag fick reda på att jag var gravid????

Ta ett test? Lättast så att veta vad som händer :)
Svar på tråden Gravid?(15 år)