• Linisen

Kontaktad av Amelia

Hej,

Tänkte bara om ni hade lust att hjälpa mig med en sak.
    Då jag har kommit i klimakteriet (läs mer på min pres) och är ganska ung och därför står i kö för ÄD ville jag att medierna ska få upp ögonen för hur svårt det är för oss som väntar på donatorer, vilken väntan och vånda det är. Dessutom vill jag att detta ska nå fler kvinnor ute med samma problem.

Jag satt en kväll hemma och gick in på tidningen Amelias hemsida och skickade ett meddelande om att jag tyckte att de kanske kunde uppmärksamma Äggdonation i ett av sina nummer och nu vill det göra en intervju med mig. Jag vet inte vad jag ska göra.

Det är ingen hemlighet för nå'n att jag har kommit i klilmakteriet och inte heller att vi inte kan få barn, så utåt sett spelar det ingen roll men det är ju mitt liv det handlar om. Vad tycker ni? Kanske kan man hjälpa andra kvinnor å det är ju det jag i förlängningen vill.

Help me out

Lina

• Svar på tråden Kontaktad av Amelia
  • Citronmeliss

Jag håller med flera av ovanstående talare. Men även om det är bra att ge roblemet ett ansikte, tycker jag du ska fundera på om det verkligen ska vara just ditt ansikte? Jag tycker att du kan be om mer betänketid om du känner dig osäker.

Det är väldigt privat, skriver du, och känner man sig tveksam redan på förhand kan det kännas värre att se det i tryck. Helheten med bild, text och rubrik kanske inte alls blev det du tänkt dig. Och kanske kan det vara skönt att hinna få lite distans först, inte vara mitt uppe i en process.

Om du ändå bestämt dig för att ställa upp, be att få läsa igenom artikeln före publicering. Dels för att undvika att journalisten missförstått dig, men också för att du ska kunna säga ifrån om något du ångrat något du sagt under intervjun. Man kan få förtroende för journalisten och prata på hemma vid köksbordet, utan att man väger varje ord på guldvåg.
    Det kan också kännas skönt att veta vad som står - och kanske även hur bilderna ser ut - innan alla andra ser det.
    Tycker också att du ska låta din sambo/man ska få tycka till om saken.
    Men det har han säkert redan gjort.
    Lycka till vad du än bestämmer dig för!

• Citronmeliss

Och först nu såg jag att du hade bestämt dig... F'låt att jag läste slarvigt. Ser också fram emot att läsa om dig. Men som sagt, kräv ändå att få kolla igenom texten!

• Linisen

Har texten nu i min hand, få se om den kommer ut om ett tag, och ja det är jätteläskigt alltihop men tänk om man i alla fall kan hjälpa en enda kvinna genom detta!!

Kram på er alla som tyckt och tänkt.
    Linisen

• Java

Blir riktigt rörd! oerhört starkt av dig! Medmäsnkligt och fint! du har mitt fulla stöd!
    Som sagts tidigare, meddela vilket nummer.
    Kram /java

• Peki

Jag tycker att du är jättestark! Och bra

Man läser inlägg här från så många som känner sig helt ensamma med isna problem och jag tänker att det måste finnas så många till "där ute" som får stöd.

• LiselottePCOS

Bra gjort Linisen!

• adrenalin

Jag har läst och uppfattat att du bestämt dig för att göra det här!
    Jättebra tycker jag!

Då får människor som jag (en sån som inte har nån aning om hur ni har det) se in i eran tillvaro lite!

• mette

Väldigt starkt och jätte bra gjort! Tack!!

Säg i från när det publiceras, bor i utlandet men vill gärna få tidningen hit skickad!

• Linisen

Artikeln är klar och kommer mig veterligen den 18 augusti, läs och tyck gärna!
    Det ska bli en del andra intervjuer med om barnköshet och inte bara artikeln om mig och ÄD.

Må gott allihop!

Kram Linisen

• Nalle Phu

Halleluja! en tidning som bryr sig! Bra gjort Linisen! Kommer helt klart att köpa tidningen!

• Amadea

Ja Amelia har bra repotage nu. Förra nr:et hade ett repotage om ett par som förlorade sin dotter i typ v.28. I detta nr så handlar det om Brooke Shields som fick förlossnings depression efter att fått sin dotter ( som det tog 7 IVF för att få)!!

• Herus

Linisen

Tycker verkligen att det va en bra grej av dig att göra...

Kommer att köpa nummret...

• annhan

Jättebra och starkt av dig Linisen att vara med i reportaget! SKa försöka komma ihåg att köpa tidningen.

Svar på tråden Kontaktad av Amelia