• Mammajessi

    Om man inte har pengar till julklappar vad gör man då?

    Ja hur gör man.
    Om man inte har slantar till julklappar??

    fins det andra alternativ....eller

    diskutera gärna
  • Svar på tråden Om man inte har pengar till julklappar vad gör man då?
  • heavymetal2

    Då struntar man i julklappar,förklarar att man inte har råd....det är så överdrivet detta med julen,jag fattar inte poängen...kan man inte bara uppskatta den goda maten och sällskapet,måste man "gå under" ekonomiskt varje jul?

  • Nyfiken gul

    det finns inget måste att fira jul med dyra klappar man kan få en fin jul ändå...

    vill man prompt ge nånting kan man ju alltid snickra ihop egna presentkort o ge bort tjänster..

    kanske bjuda mamma på en middag, erbjuda svärmor o gå ut med hunden eller vakta syskonens barn... osv osv...


  • sheeba

    Är barnen jätte små så behövs det ju inga. Annars kan man ju dra in på maten lite.
    Det räcker ju med 1 paket och det behöver inte vara något dyrt.

  • Miss Mumin

    baka något gott å lägg i påsar med fina snören! Glad

  • Mammajessi
    Nyfiken gul skrev 2007-12-19 19:48:07 följande:
    det finns inget måste att fira jul med dyra klappar man kan få en fin jul ändå... vill man prompt ge nånting kan man ju alltid snickra ihop egna presentkort o ge bort tjänster.. kanske bjuda mamma på en middag, erbjuda svärmor o gå ut med hunden eller vakta syskonens barn... osv osv...
    Bumbi bönan skrev 2007-12-19 19:49:10 följande:
    baka något gott å lägg i påsar med fina snören!
    smarta tips
  • Mammajessi
    heavymetal2 skrev 2007-12-19 19:48:00 följande:
    Då struntar man i julklappar,förklarar att man inte har råd....det är så överdrivet detta med julen,jag fattar inte poängen...kan man inte bara uppskatta den goda maten och sällskapet,måste man "gå under" ekonomiskt varje jul?
    Ja men ändå blir man ruinerad och ändå tycker man inte att man handlat nått
  • Miss Mumin

    tex lussekatter och hallongrotter är bus gott =) knäck e ju en klassiker, ischoklad osv

  • heavymetal2
    Mammajessi skrev 2007-12-19 19:52:51 följande:
    Ja men ändå blir man ruinerad och ändå tycker man inte att man handlat nått
    Jo jag vet,det är samma här...
Svar på tråden Om man inte har pengar till julklappar vad gör man då?