• Mammajessi

    Hur många julklappar var får barnen av er föräldrar?

    Hur många får dom var, är det lika eller olika... förstår om kanske bebyn inte får nån men dom lite större barnen och syskonen...
  • Svar på tråden Hur många julklappar var får barnen av er föräldrar?
  • Obsessed Feelings

    Oops! Jag tryckte fel... Tryckte på alternativ 1, men det skulle vara 10 st.

    Vi har bara ett barn än så länge, så då blir det extra många till honom. Han är snart 2 år och jag har köpt;

    * Kaffebryggare
    * Smörgåsset
    * Pizzaset
    * En Emil och en Pippi-film
    * Servis
    * Parkeringsgarage
    * Bilar
    * En liten trumma
    * Saxofon

    Utav släkten får han 1-2 st. utav varje.

  • neoaliya

    Har redan glömt bort vad jag handlat till dom Men det blir ungefär lika många paket till dom var (inte minsta då eftersom hon bara är 9 mån ) Ca 15 st blir det per barn. Försökte hålla ner det lite då farmor och farfar är helt galna i att köpa julklappar.

  • Asereht

    Vi köper för samma summa till de små barnen och tonåringen får för en lite större summa.


    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Teskedsmamman

    Vi har en gräns på 500 kr/barn, sedan försöker vi packa så det blir lika många, de större syskonen fostras till att ha millimeterrättvisa och är hysteriska om den ena får en mer... våra killar skiter i prislapp OCH antalet.


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • MamaKajsa

    mina tre största killar får lika många paket (åtta var), dom struntar i pengavärdet. den lilla killen får ett nyköpt paket, sen kommer vi slå in lite gammalt till honom *fniss* han vill bara åt papperet ändå, så innehållet är ganska egalt.
    utöver de åtta paketen var får dom fyra gemensamma presenter.


    Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Mammajessi
    Care69 skrev 2007-12-19 21:42:12 följande:
    14 åringen - 9 st12 åringen - 15 st1/2 åringen - 3 st
    oj, juligt värre
  • Baronessan

    Tja, räknar jag med adventskalenderpaketen så kommer de ju upp i 28 julklappar i år.

    julafton får de varsitt pussel i julstrumpan (julkalendern) på morran, sen får de ett muminhus tillsammans, lillan får ett par böcker och storan får en leksak (= 3½ klapp av oss, jag la min röst på 3 klappar).


  • Majsan70

    Här räknas inte antalet klappar. Alla tre får olika antal men för ungefär samma summa i år. Ibland kan även summan skilja sig något.

  • Linda1976

    Vi har endast ett barn, och hon kommer att få runt 7-10 julklappar. Summa? Ingen aning, runt 3-4000.


    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Nica74

    De får två var, ett från oss och ett från syskonen.


    Mamma till Hugo-98, Milo-00 & Irmelin-05 + Liten Bf 13/3-08
  • saaandra86

    Vår dotter är 14 månader och hon får 5 julklappar av oss.

    * Ett kök med tillbehör

    * En docka med tillbehör

    * Duplo

    * En liten fåtölj

    * En keyboard


    ♥ W i l m a ♥ 0 6 1 0 2 4
  • Leija

    Jag har köpt ganska många iår, men då blir det typ målarfärger, pennor, papper osv.
    Mina tjejer struntar mest i hur mycket värde det är i en julklapp dom vill ha MÅNGA. typ.

  • Blå Flygare

    Bortsett från julkalendern så får hon 2 st. Hon kommer ändå få mer paket än hon kommer klara av på julafton. Hon är 15 mån, och kanske 5-7 är vad hon eg. klarar av. Från släkten här står redan en kasse med 3 paket, och sen tillkommer morföräldrarna och morbror så kommer det definitivt bli för mycket :-/

Svar på tråden Hur många julklappar var får barnen av er föräldrar?