• Weird One

Duktiga, naturliga kvinnor.

Det är så lustigt här på FL.
    Ibland kan jag inte låta bli att fnissa en del där jag sitter vid min skärm.
    Jag läser i flera inlägg om hur olika kvinnors förlossning gick till.
    Diskussionen börjar alltid ganska bra i tråden, någon skriver att de hade en bra förlossning, medans en annan kanske inte hade en lika bra.
    Erfarenheter utbyts och alla är sams.

MEN, så kommer alla duktiga mammor och lägger sig i.
    Du vet, de mammor som INTE tog lustgas eller EDA och som minsann kunde föda naturligt ändå.
    Debatten blir mer och mer hätsk.
    DÅ, från ingenstans kommer supermorsan med ett inlägg.
    Du vet, hon som födde naturligt i vatten hemma i köket och som inte skrek alls.
    För skrika, det ska man minsann inte göra, då blir det bara värre.

Nu i min lilla låda är det krig på familjeliv.
    Och ännu värre blir det när en liten mamma som fött med snitt har mage att påstå att hon FÖTT barn.
    Nej, man föder inte barn då, man FÅR barn.
    Det är tydligen en jävla skillnad.

Jag ler, skrattar och loggar till slut av.
    Att ni orkar jämföra varandras sk prestationer vid förlossning.
    Länge leve familjeliv!

Ironi är min religion
  • Svar på tråden Duktiga, naturliga kvinnor.
  • LucyStacy

HAHA! Underbar ts! Jag undrar varför det finns lustgas och kejsarsnitt om det inte är till för att användas? Alla prettomorsor kanske kan svara på det? ;D

• luckynumber

Jag förstår och håller med men jag tycker ändå det blir lite tråkigt åt andra hållet, jag hör till dom här "super-morsorna" (iallafall andra förlossningen) som födde utan vare sig lustgas, EDA eller annan bedövning, jag hade en (givetvis) smärtsam men ändå jävligt smidig förlossning men det får man nästan inte säga ibland för då är man självgod och skrytsam..

• Ppilla

Oooooo jag fick ett planerat akut snitt då lillan låg på fel håll och det är nog det bästa jag gjort någonsin för satan vad ont eftervärkarna gjorde sen. Hade aldrig stått ut med de riktiga. Så jag stället mig i kön till att aldrig fött då va??:)

• lövet2
    LucyStacy skrev 2011-06-27 11:42:30 följande:
    HAHA! Underbar ts! Jag undrar varför det finns lustgas och kejsarsnitt om det inte är till för att användas? Alla prettomorsor kanske kan svara på det? ;D
    Det är till för de veklingar som inte klarar sig utan ...
  • Duudi

Jag skulle gärna föda naturligt i vatten hemma i köket, utan att skrika. Det låter som en väldigt harmonisk upplevelse för alla inblandade tycker jag! :D Jag fattar inte varför man behöver ta så illa upp av andras upplevelser eller utgångar av en födsel, jag tror inte att de som fött utan medicinsk smärtlindring berättar om det för att reta upp någon, eller för att de tycker att dom är bättre än någon annan, de vill antagligen bara dela med sig av sin upplevelse! Precis som att andra vill berätta om sin upplevelse av sjukhusförlossningar med mycket teknik och medicin inblandad. Vi jag alla ett behov av att prata med andra om när våra barn kom till världen, för det är någon väldigt speciellt och utvecklande som vi delar med varandra och borde kunna känna en gemenskap i. Så vi kanske ska börja lyssna på varandras erfarenheter och lära av varandra! Alla har gjort en enorm och kraftfull prestation genom att bära och föda sitt barn!

• enny signatur

Själv tycker jag att det är märkligt att det alltid behöve rpåtalas allt hemskt som kan hända. Jag var itne ett dug intresserad av att höra skräckhistorier utan just om födslar i lugn och ro, men ändå skulle det alltid nämnas hur illa saker gått och hur bra eda m.m. var

• vinkelslip

OMG! Jag som trots eda inte kunde föda barn utan blev förlöst med kejsarsnitt båda gångerna är väl ingen mamma alls då. När kommer soc och hämtar pojkarna?

• 201201232

Enda anledningen till att kvinnor erbjuds bedövning inför snitt är för att de ska ligga stilla! 

• yodi
    Weird One skrev 2008-01-01 16:09:01 följande:
    Det är så lustigt här på FL.
    Ibland kan jag inte låta bli att fnissa en del där jag sitter vid min skärm.
    Jag läser i flera inlägg om hur olika kvinnors förlossning gick till.
    Diskussionen börjar alltid ganska bra i tråden, någon skriver att de hade en bra förlossning, medans en annan kanske inte hade en lika bra.
    Erfarenheter utbyts och alla är sams.

MEN, så kommer alla duktiga mammor och lägger sig i.
    Du vet, de mammor som INTE tog lustgas eller EDA och som minsann kunde föda naturligt ändå.
    Debatten blir mer och mer hätsk.
    DÅ, från ingenstans kommer supermorsan med ett inlägg.
    Du vet, hon som födde naturligt i vatten hemma i köket och som inte skrek alls.
    För skrika, det ska man minsann inte göra, då blir det bara värre.

Nu i min lilla låda är det krig på familjeliv.
    Och ännu värre blir det när en liten mamma som fött med snitt har mage att påstå att hon FÖTT barn.
    Nej, man föder inte barn då, man FÅR barn.
    Det är tydligen en jävla skillnad.

Jag ler, skrattar och loggar till slut av.
    Att ni orkar jämföra varandras sk prestationer vid förlossning.
    Länge leve familjeliv!

så bra skrivet
  • Alvi

Bedövning är till för de tuffa och starka mammor som VÅGAR ta det.

Själv är jag en mes som är rädd för nålar och att må illa, så jag är så illa tvungen att föda utan bedövning med nålar, eller lustgas.

Svar på tråden Duktiga, naturliga kvinnor.