• Dessie

    Vi med barn födda -00

    ännu en ny tråd då

    god fortsättning på det nya året

  • Svar på tråden Vi med barn födda -00
  • KattenFräsmorr

    Hej! Kul att hitta en tråd för 00-or. Får jag vara med?

    Har en kille född 13/3 -00 (och så en lillsyrra född -06). Har haft kalas nu i helgen både lördag och söndag, riktigt kul helg! Såg förresten att det var ett par st från Alingsås här, vi bor ett par mil utanför, mot Vårgårda till.

  • Dessie

    KattenFräsmorr: Välkommen till tråden
    Grattis i efterskott till din pojke
    Jag heter Desiree och bor i Enköping tillsammans med min man Peter och våra 2 barn: Nicklas född 9/10-00 (7 veckor för tidigt) & Linnea född 7/8-03.

  • KattenFräsmorr
    Dessie skrev 2008-03-18 11:32:59 följande:
    KattenFräsmorr: Välkommen till trådenGrattis i efterskott till din pojkeJag heter Desiree och bor i Enköping tillsammans med min man Peter och våra 2 barn: Nicklas född 9/10-00 (7 veckor för tidigt) & Linnea född 7/8-03.

    Tack! Vår son (Tim) är född sex veckor för tidigt, så han skulle egentligen varit ett aprilbarn.


    InaJ 1973 skrev 2008-03-06 21:48:49 följande:
    Vi har nu jobbigheter med vår - 00 med pollenallergi. Det har ju varit igång nu ca 3 veckor redan. Verkar bli en tuff period för dem. Eftersom den startar så tidigt.
    Vår kille har haft det jättejobbigt med pollenallergi, mycket kli i ögonen och halsen men även astmatiskt. Är jätteskeptisk till alternativa behandlingsformer men blev för tre år sedan "påtvingad" Noni juice. För vart år har allergin blivit bättre, förra året medicinerade vi med traditionella mediciner i början av våren sedan kunde vi sluta helt. Ska bli spännande att se hur det blir i år. Tycker mig ha märkt att han ligger och harklar sig mycket nattetid redan, så jag har startat upp noni-behandlingen nu. Vet inte om det blivit bättre för att han växt ifrån sin allergi eller om det beror på Nonin, men har märkt en tydlig försämring när Nonin tagit slut mitt i sommaren.
  • Dessie

    KattenFräsmorr: Nicklas är född 9/10 men skulle egentligen vara född 28/11.
    Nicklas har oxå astma & allergi, även jag.
    Precis som du så har jag nyligen blivit "påtvingad" en flaska Noni
    Men jag är lite skeptisk så du får gärna redogöra dina/era erfarenheter

  • KattenFräsmorr
    Dessie skrev 2008-03-18 19:11:56 följande:
    KattenFräsmorr: Nicklas är född 9/10 men skulle egentligen vara född 28/11.Nicklas har oxå astma & allergi, även jag.Precis som du så har jag nyligen blivit "påtvingad" en flaska NoniMen jag är lite skeptisk så du får gärna redogöra dina/era erfarenheter
    Ja, eftersom jag är rättså skeptisk vill jag ju tro att han vuxit ifrån sin allergi. Fast det är svårt att ignorera det faktum att han efter tre veckors noni-behandling kunde sluta med Aeriusen. Förra sommaren tog Nonin slut och han efter ett par dagar blev han illröd i ögonen och halsen kliade fruktansvärt. När vi började med Nonin igen blev han helt bra efter tre dagar. Någon astma har vi inte sett röken av på tre år.

    Sedan tycker han det smakar gott också, och eftersom jag vet att det smakar räv egentligen så tror jag han tycker det smakar ok eftersom det faktiskt hjälper.
  • InaJ 1973

    Vad ska ni göra för kul i påsk??
    Själva ska vi jobba i famlijen så mycket påskfirandet blir det inte får våran del. Utan vi tar det efter påsken är över för alla så start vi vårat.. *S*


    Marcus, Linus, Philip
  • annki72

    Hej får vi vara med?
    jag har en pojk född februari -00, har 3 grabbar till och en tjej

    Felix som är född -00 har diabetes han har haft det sen han var 3½ år.

    Vi bor i mörka snöiga småland, nära jönköping.

  • Dessie

    InaJ: Vi ska åka till vår stuga på Åland på torsdag och åker hem på söndag igen

    annki72: Välkommen till tråden
    Var nära Jönköping bor ni? Jag har bott i Bankeryd men jag & mamma trivdes aldrig i Småland så vil flyttade tillbaka hit upp efter 2 år där nere.

    Katten: oki

  • annki72

    Dessie: Tack! vi bor i vaggeryd.

    Kul att jag hittade er tråd

  • Ellu

    InaJ: Vi firar alltid påsken hos släkten i Halland. Tänkte åka ner i morgon men det beror väl lite på vädret också. De har ju sagt att det ska komma mer snö.
    Sen är vi krassliga allihop och vi vill inte smitta alla. Det är jättetrist om vi inte kommer iväg för barnen längtar efter alla.
    Suck, hatar den här tiden på året då vi alltid får allt möjligt just i feb-mars.

  • KattenFräsmorr
    InaJ 1973 skrev 2008-03-18 19:22:04 följande:
    Vad ska ni göra för kul i påsk?? Själva ska vi jobba i famlijen så mycket påskfirandet blir det inte får våran del. Utan vi tar det efter påsken är över för alla så start vi vårat.. *S*
    Slapp jobba påsk i år... å andra sidan blir det väl till att jobba jul istället då. Påsken kommer vi att tillbringa i en sporthall, Tim hoppar nämligen studsmatta/trampolin och det är en stor Cup i helgen. Har lovat att ställa upp en del som sjukvårdare, så jag får väl sitta på en stol och dela ut plåster, alvedon och kylpåsar antar jag .

    Var förresten i skolan idag på "akut" besök. Sonen hade hamnat i ett rejält slagsmål i matsalen med en annan kille. De hade blivit ovänner om ett _dricksglas_. Jösses, att något så trivialt kan bli så stort. Bulor och rivmärken blev resultatet på båda två. Tur att jag känner mamman väl, lättare att reda ut sånt här då.
  • Dessie

    Denna tråd stängs ju om några dagar så jag har startat en ny tråd på samma ställe som denna - ja, jag vet; är urkass på att länka

Svar på tråden Vi med barn födda -00