• Virgon Intacta

Varför sparkar det i magen???

Jag är mycket förvirrd och skulle vilja veta om det är någon annan som varit med om eller har hört talas om något liknande.

Jag har tre barn, alltså vet jag mycket väl hur sparkar under graviditet känns. Jag har haft kopparspiral i två år. Jag kan väl inte säga att jag har varit särskilt sexuellt akriv senaste tiden, en eller ett par gånger har i "fått till det" under senaste halvåret... Jag har haft mens som vanligt, ungefär, jag har inte fäst så stor uppmärksamhet vid det, men mensen har kommit regelbundet. För ca en vecka sedan började jag känna sparkar i magen. JA, det känns som sparkar! Det har väl hänt nån gång att man haft en gasbubbla som suttit på tvären och det har kännt som en spark, men herregud, inte så här. Det pågår hela tiden, mer eller mindre. Jag känner det rätt ofta, mer och mer, flera gånger om dagen, ibland i längre perioder. Det sitter mest på ena sidan magen men har kännt på andra ställen. Jag är ganska överviktig, men har alltid haft lätt att bli gravid. Sista tiden har jag gått upp litet till ( Så jag har inte reflektera över det, men under "fläsket" så känns magen hård och står ut...

Hur som helst så var jag ju tvungen att göra ett graviditetstest. Jag var nästan säker på att det var något, men icke. Testet var minus. Jag pustade ut, jag är inte precis upplagd för ännu en graviditet. Jag trodde att "sparkarna" skulle avstanna, men inte! Det "bråkar"värre än någonsin i magen! Vad ska jag göra? Vad kan det vara?? Jag börjar ju bli litet oroad... Att det är nåt fel på mig. Mitt förnuft säger mig att jag inte KAN vara gravid. Jag menar, vad är oddsen.. knappt nån sex, kopparspiral, har haft mens, negativt grav-test.. Men VAD ÄR DET SOM SPARKAR I MAGEN???

Snälla.. är det nån som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Varför sparkar det i magen???
  • gumsan06

Vad skönt att du nu vet.......hoppas det slutar nu också!

Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• emcjoh

Vad bra att du fick veta säkert!

Hoppas att du mår bra, o. att detta går över.

Men det där som ngn skrev om cystor, det stämmer på mig också.

Ngt liksom "rör sig" o. mina cystor sitter på äggstockarna också.

Kanske även på på dig...

Lycka till iaf!

• Mylla

Ok, då vet du iallafall det. Men du borde ju verkligen kolla så det inte är något annat i magen som växer. Tror de borde göra ett ultraljud på buken eller någon röntgen till att börja med. Och helst inte vänta så länge med det. Ursäkta om jag tjatar.

• veronicaq

skönt ts!! men nu får fan läkarn kolla upp vad som finns därinne ahahha

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Virgon Intacta

Ja, det känns ganska skönt att veta att vi inte ska bli 4 barnsföräldrar hipp som happ. Vi hade ju inte tänkt oss flera barn och har nu format vårt liv efter det. Det hade inneburit mycket jobb och förändringar, ny bil, nytt boende osv. En ganska stor apparat med andra ord. Du hoppas jag bara att det inte är nåt allvarligt.

• FunnyFairytale
    emcjoh skrev 2008-01-15 15:45:26 följande:
    Vad bra att du fick veta säkert!Hoppas att du mår bra, o. att detta går över.Men det där som ngn skrev om cystor, det stämmer på mig också.Ngt liksom "rör sig" o. mina cystor sitter på äggstockarna också.Kanske även på på dig...Lycka till iaf!
    Ja precis,min sitter i äggstocken då,men jag kan tänka mig att det knuffas på den fram och tillbaka.

Tarmarna är ju inte så långt ifrån,så när jag är lite körig i magen så kan det kännas som att jag har en 6 mån bebis i äggstocken istället typ.
  • Dää

Ts: Hur mår du nu?

Theodor 050616 o Tuva 070709
  • Familjen Höög

jag har oxå känt hur det sparkar i magen... har fått barn för 7 månader sedan och är inte gravid.. jag tror att luft i tarmarna eller muskelryckningar kan orsaka känslan av att något sparkar.. min teori iaf....

• Alexandria

Jag känner också "sparkar"! Precis som när jag var gravid. Ibland ser jag dem också...trodde det var luft...(är alltså inte gravid)

• Angelica02

Hej!

Jag är i samma sits som dig med att man har lite mycket vikt på sig. Jag har aldrig varit gravid och nu dem 2 senaste månaderna har jag haft muskelryckningar i magen men inget test visar att jag är gravid och min mens är sen med 2 veckor. Har under detta året aldrig missat mensen någon gång.

Ibland känner jag även av att det kan komma små ryckningar i mina knän, vader eller ögonlocken.

Någon som känner igen symtomen och kanske kan ge svar på min fråga om jag ska kontakta vårdcentralen eller gyn om detta?

Tack på förhand Glad

• Anonym (Anonym)
    Virgon Intacta skrev 2008-01-06 06:09:45 följande:
    Varför sparkar det i magen???

Jag är mycket förvirrd och skulle vilja veta om det är någon annan som varit med om eller har hört talas om något liknande.

Jag har tre barn, alltså vet jag mycket väl hur sparkar under graviditet känns. Jag har haft kopparspiral i två år. Jag kan väl inte säga att jag har varit särskilt sexuellt akriv senaste tiden, en eller ett par gånger har i "fått till det" under senaste halvåret... Jag har haft mens som vanligt, ungefär, jag har inte fäst så stor uppmärksamhet vid det, men mensen har kommit regelbundet. För ca en vecka sedan började jag känna sparkar i magen. JA, det känns som sparkar! Det har väl hänt nån gång att man haft en gasbubbla som suttit på tvären och det har kännt som en spark, men herregud, inte så här. Det pågår hela tiden, mer eller mindre. Jag känner det rätt ofta, mer och mer, flera gånger om dagen, ibland i längre perioder. Det sitter mest på ena sidan magen men har kännt på andra ställen. Jag är ganska överviktig, men har alltid haft lätt att bli gravid. Sista tiden har jag gått upp litet till ( Så jag har inte reflektera över det, men under "fläsket" så känns magen hård och står ut...

Hur som helst så var jag ju tvungen att göra ett graviditetstest. Jag var nästan säker på att det var något, men icke. Testet var minus. Jag pustade ut, jag är inte precis upplagd för ännu en graviditet. Jag trodde att "sparkarna" skulle avstanna, men inte! Det "bråkar"värre än någonsin i magen! Vad ska jag göra? Vad kan det vara?? Jag börjar ju bli litet oroad... Att det är nåt fel på mig. Mitt förnuft säger mig att jag inte KAN vara gravid. Jag menar, vad är oddsen.. knappt nån sex, kopparspiral, har haft mens, negativt grav-test.. Men VAD ÄR DET SOM SPARKAR I MAGEN???

Snälla.. är det nån som vet vad det kan vara?

Hur har det gått för dig och din mage? ♥️
Svar på tråden Varför sparkar det i magen???