Varför sparkar det i magen???
Jag är mycket förvirrd och skulle vilja veta om det är någon annan som varit med om eller har hört talas om något liknande.
Jag har tre barn, alltså vet jag mycket väl hur sparkar under graviditet känns. Jag har haft kopparspiral i två år. Jag kan väl inte säga att jag har varit särskilt sexuellt akriv senaste tiden, en eller ett par gånger har i "fått till det" under senaste halvåret... Jag har haft mens som vanligt, ungefär, jag har inte fäst så stor uppmärksamhet vid det, men mensen har kommit regelbundet. För ca en vecka sedan började jag känna sparkar i magen. JA, det känns som sparkar! Det har väl hänt nån gång att man haft en gasbubbla som suttit på tvären och det har kännt som en spark, men herregud, inte så här. Det pågår hela tiden, mer eller mindre. Jag känner det rätt ofta, mer och mer, flera gånger om dagen, ibland i längre perioder. Det sitter mest på ena sidan magen men har kännt på andra ställen. Jag är ganska överviktig, men har alltid haft lätt att bli gravid. Sista tiden har jag gått upp litet till ( Så jag har inte reflektera över det, men under "fläsket" så känns magen hård och står ut...
Hur som helst så var jag ju tvungen att göra ett graviditetstest. Jag var nästan säker på att det var något, men icke. Testet var minus. Jag pustade ut, jag är inte precis upplagd för ännu en graviditet. Jag trodde att "sparkarna" skulle avstanna, men inte! Det "bråkar"värre än någonsin i magen! Vad ska jag göra? Vad kan det vara?? Jag börjar ju bli litet oroad... Att det är nåt fel på mig. Mitt förnuft säger mig att jag inte KAN vara gravid. Jag menar, vad är oddsen.. knappt nån sex, kopparspiral, har haft mens, negativt grav-test.. Men VAD ÄR DET SOM SPARKAR I MAGEN???
Snälla.. är det nån som vet vad det kan vara?