• klåparen

15 år och kanske gravid

Hejsan, jag är femton år och kanske gravid, mamma ska köpa grav-test till mig denna eller nästa vecka (räknat från imorgon) och jag vet inte om jag ska göra abort eller ej...
    Pappan till barnet har jag inte någon kontakt med mer än ett hej ibland.
    Han vet inte om att jag kanske är med barn, men jag vet inte om jag ska säga till han om det heller.
    Jag vill ha barnet, men samtidigt inte. Har enorm beslutsångest :(
    Nån som är i samma situation?
    Skulle vara skönt att snacka med någon som har det som jag just nu :/

• Svar på tråden 15 år och kanske gravid
  • lillvilda

hoppas du fått det svar du ville ha idag!

• Emelie  A

forever young skrev 2008-01-19 17:04:16 följande:

Det är inte lätt att bli förälder vid 15 års ålder jag vet har själv varit i den sitsen. Ekonomin är inte alls den roligaste och man får vara redo att offra sina drömmar, utbildning och sina vänner. Tro mig mina vänner dumpade mig efter min dotter föddes då jag varken hade tid, lust eller ekonomin att gå ut och festa med dom.Men visst det finns bra sidor med det hela också, ville bara påpeka att det är inte ett liv som är som en dans på rosor.Hoppas du tänker noga ifall att du skulle vara gravid för det är ett stort ansvar och du måste vara säker till 100%
    Ja, man blir dumpad av många vänner som själva inte har barn. Det är ju på ett sätt skönt för då märker man ju att dom inte är riktiga vänner! Dom riktiga vännerna stannar kvar och finns vid ens sida, de andra försvinner!
  • annmi

Jag blev Mamma vid 15 års ålder &...
    Självklart Ångrar jag inga av mina barn,men visst är detta tidigt & det ÄR svårt.

Ta ett test & fundera sedan & du kommer säkert få tala med en Kurator eller liknande..

• klåparen

Jag var inte gravid! :D jag är så himla lättat, att slippa göra beslutet.
    Men jag har hämtat ut p-piller, så att jag slipper göra om detta :(, men tack för alla som stöttade mig och gav mig råd! :D

• Bevabus

åh va härligt! :D:D glad för din skull

klåparen skrev 2008-01-21 20:19:43 följande:
    Jag var inte gravid! :D jag är så himla lättat, att slippa göra beslutet.Men jag har hämtat ut p-piller, så att jag slipper göra om detta :(, men tack för alla som stöttade mig och gav mig råd! :D
  • klåparen
    Bevabus skrev 2008-01-21 20:23:11 följande:
    åh va härligt! :D:D glad för din skull
    Tack! jag är också glad, men ändå lite besviken.. :/ men mest glad! :D
  • jerseyko
    klåparen skrev 2008-01-21 20:19:43 följande:
    Jag var inte gravid! :D jag är så himla lättat, att slippa göra beslutet.Men jag har hämtat ut p-piller, så att jag slipper göra om detta :(, men tack för alla som stöttade mig och gav mig råd! :D
    Vad härligt, förstår att du är besviken men tänk på att man alltid kan bli en ännu bättre mamma för varje dag som går.

Kanske detta gör dig ännu mer motiverad för din framtid? Med plugg, jobb, boende osv? Se barnet som en belöning när du fixat allt detta så går ALLTING mycket lättare.
    Hade inte min barnlängtan vart så stor så had ejag nog vart arbetslös idag ;)
  • Bevabus

Du kommer att bli mamma en dag :) och då kommer du mycket troligt inte ha lika mycket ångest om du ska behålla det eller inte. Då blir det nog självklart för dig att behålla det. Allt blir lättare som vuxen, när man har ett stadigt jobb och börjar längta efter familj

klåparen skrev 2008-01-21 20:26:48 följande:
    Tack! jag är också glad, men ändå lite besviken.. :/ men mest glad! :D
  • nenne40

Åh, så härligt att du slipper ta jobbiga beslut!! Och jättebra att du hämtat ut p-piller för att inte försätta dig i samma sits igen! Tycker du verkar mogen och modig!!! Lycka till!

• klåparen

Måste tacka för alla råd och sånt! :D tacktacktack!

• gravid15

typ ungefär i samma sitttuiation ... är gravid i 6;e veckan .
    och jag var tsm me pappan men ja är itne det nu , jag vill ha barnet upp till 100 % men han är osäker .. men vi är iaf nästan tsm , beter oss som vi är tsm å så , men men ,,. ska till ungdomsmottagningen i morgon och så .. så hur det blir .

• MansonDust

TS, man KAN blir gravid med p-piller också.

Svar på tråden 15 år och kanske gravid