• Anke

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10

    Vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

    Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10
  • Twixie
    Smurfan 81 skrev 2008-04-22 10:41:19 följande:
    Hade jättegärna följt med ut och ätit, men det får bli en annan gång. Nu i helgen var vi på Sandhamn och grävde (läs högg ner mindre tallar, högg loss rötter och flyttade sand!) där vår lilla stuga ska stå! På fredag åker vi ut med allt virke och sen blir jag antagligen kvar där i 2 veckor medan snickaren jobbar. Så mysigt ska det bli att få ett eget hus! Ja, det är egentligen bara en friggebod på 15 kvm, men ändå! Vi kommer inte ha nåt vatten men det blir ett lite större rum till oss och ett mindre barnrum. Vi kommer ha eget kylskåp (eftersom de flesta "bråken" med Christoffers föräldrar handlar om att de tycker vi fyller deras kyl...) och egen TV. Längtar redan till sommaren när vi kan åka ut till vårt eget hus på Sandhamn!!!
    Åh, vad härligt det låter!!! (Avundsjuk). Skönt att få eget hus också
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • nyth

    Vilka dagar funkar för de flesta? Kanske måste boka bord om vi blir några stycken...

    28 April - Middag (Libanesiskt?)
    Twixie

    29 April - Middag (Libanesiskt?)
    Twixie
    Nyth

  • mollan nu

    Vilka dagar funkar för de flesta? Kanske måste boka bord om vi blir några stycken...

    28 April - Middag (Libanesiskt?)
    Twixie

    29 April - Middag (Libanesiskt?)
    Twixie
    Nyth
    mollan


    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Smuggel

    Tror att det är bra att boka bord ganska snart, kan vi inte bestämma att vi bokar senast torsdag 24 april så blir det som en deadline att skriva upp sig.

    28 April - Middag (Libanesiskt?)
    Twixie
    Smuggel

    29 April - Middag (Libanesiskt?)
    Twixie
    Nyth
    mollan
    Smuggel

    Oh by the way, vi bjuder på vattkoppor och bullar för den som vill hemma hos oss;)

  • Twixie

    Smuggel - Hade det inte varit så nära BF så hade vi gärna kommit över för lite vattkoppor Hur är det med honom?


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Svirroo
    Twixie skrev 2008-04-22 13:11:32 följande:
    Smuggel - Hade det inte varit så nära BF så hade vi gärna kommit över för lite vattkoppor Hur är det med honom?
    Oj inte långt kvar för dig nu! Hur känns det? Var ska du föda?
  • Twixie
    Svirroo skrev 2008-04-22 13:16:45 följande:
    Oj inte långt kvar för dig nu! Hur känns det? Var ska du föda?
    Känns läskigt - börjar undra vad i helskotta vi gett oss in på. Är samtidigt rejält trött på att vara gravid. Jag har iofs mått bra men den är ju med överallt (nähä) och jag går in i allt och alla med den. Längtar till man kan knäppa ett par skor utan att stånka som en gravid höna eller återse fötterna . Vi har fått plats på BB Sthlm, så förhoppningsvis får vi komma dit igen! Hur är det med dig och killarna? Hur funkar det hemma efter snittet? Visst går Leo på dagis? Hur har ni gjort under de första tio dagarna då man är hemma tillsammans, har Leo också varit hemma eller varit några timmar på dagis?
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • miss kitty

    milimina: ja, microfiberdukar kör vi också stenhårt med till det mesta!
    vi har även en mopp som är helt otroligt bra både torr och våt.

  • Svirroo

    Lite jobbigt efter snittet eftersom man inte får lyfta och värsta att man inte kan köra vagn med två barn i alla backar som är tokbranta här! Men Loke går bra att ha hand om och Leo får man busa med på annat sätt, har vant mig p g av foglossning. Men nu när han har varit sjuk denna veckan vabbar p för jag kan inte ta hand om honom själv...

    Leo har tagit det bra att han fått bror men var ganska speedad dom första två veckorna och fortfarande svår att lägga vill vara vaken sent. Går bra om jag fokuserar extra på Leo särskilt innan läggdags men slitigt att amma och räcka till för två samtidigt som det är ascoolt att ha två barn och sae dom tillsammans. Jobbigast är nog sömnbristen och att man inte hinner med sig själv... ska shoppa lite kläder någon dag och gå och klippa mig

    Leo gick på dagis dom två veckorna men sedan har han varit hemma denna eftersom han är sjuk. Tycker det var bra att han fick ha kvar sina rutiner och att Loke fick lite lugn och ro och inte hade bror som skulle klä av och på honom På morgonen och kvällen fick Leo all uppmärksamhet vi kunde ge honom.

  • Elisabethjz

    Våran tråd "går ut" om ett par dagar..... Någon som är bra på att fixa ny?

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10