Det är ju just det här att inte veta som är så jobbigt, att inget kunna planera. Min grav räknas ju iom min grundsjukdom som riskgraviditet, bara det ordet tycker jag låter skrämmande. I mitt fall innebär det att jag har ökad risk för havandeskapsförgiftning (visar inga tecken på detta ännu kollar tryck och urin varannan vecka)och att få för tidigt, men när kan man ju aldrig riktigt veta. Vi med SLE får i regel även lite mindre barn än "friska" därav tillväxtkontrollerna.
Men som du säger känns det skönt att de har så pass bra koll på en. Vi får helt enkelt ta en dag i taget, tänk att vi har gått 28 veckor och några dagar nu!
AlvaochTor skrev 2008-04-24 11:49:16 följande:
Skönt att dom har dig under koll! min tillväxthämnig gick så snabbt.. bara på tre veckor så var det 33%.. och jag har inte havandeskapsförgifting... ännu iallafall. Visst är det svårt att ta till sig information om neo och från barnläkare.. usch. ska på besök här på sjukhuset i eskilstuna på barnavd. eftersom in bebis till 99% kommer att komma förtidigt.. så det är skönt att vara förberedd. Är så glad bara att dom har som mål vecka 35! det vore ju underbart!