• lillloppan

Boken "kukbruk" till 13 åringen,hur ge den?

Läste här på siten om boken "Kukbruk" för unga tonårspojkar, den verkade jättebra och är nu beställd på nätet.

Ni som gett boken till era nyblivna tonåringen, HUR har det gått till? Kan inte låta bli att fnissa när jag tänker på det. Kommer nog att lägga den på sängen bara, så ser han den när han kommer.

Någon som vill dela med sig och berätta, kanske fnissa lite?!

• Svar på tråden Boken "kukbruk" till 13 åringen,hur ge den?
  • taksi

Jag hade tänkt att säga "lägg den under kudden" så att lägga den i sängen eller hans rum låter ju utmärkt! Det är en väldigt bra bok!

• Mysluvan

Låter ju som en ganska vettig bok måste jag säga.
    Jag har absolut inte svårt att prata med min son om sex (nu är han ju iof bara 10år) men jag skulle mycket väl kunna köpa boken till han ändå om några år.
    Tanken att lägga in boken på hans rum är ju vettig, men skriv då någonting i den eller på en lapp så att han inte känner sej tvungen att kommentera att den ligger där.

Det alldra bästa är väl att ge han den i handen, sex är inte pinsamt att prata om egentligen.

Om man är sugen på något och ändrar sej, är man avsugen då??
  • Bevabus

det blir vad man gör det till

Mysluvan skrev 2008-03-24 23:35:02 följande:
    Låter ju som en ganska vettig bok måste jag säga.Jag har absolut inte svårt att prata med min son om sex (nu är han ju iof bara 10år) men jag skulle mycket väl kunna köpa boken till han ändå om några år.Tanken att lägga in boken på hans rum är ju vettig, men skriv då någonting i den eller på en lapp så att han inte känner sej tvungen att kommentera att den ligger där.Det alldra bästa är väl att ge han den i handen, sex är inte pinsamt att prata om egentligen.
  • Bevabus

det kan ju också vara så om några år när du vill snacka sex med din son, att han inte alls känner sig bekväm med det, då är ju boken jättebra

Mysluvan skrev 2008-03-24 23:35:02 följande:
    Låter ju som en ganska vettig bok måste jag säga.Jag har absolut inte svårt att prata med min son om sex (nu är han ju iof bara 10år) men jag skulle mycket väl kunna köpa boken till han ändå om några år.Tanken att lägga in boken på hans rum är ju vettig, men skriv då någonting i den eller på en lapp så att han inte känner sej tvungen att kommentera att den ligger där.Det alldra bästa är väl att ge han den i handen, sex är inte pinsamt att prata om egentligen.
  • Mysluvan
    Bevabus skrev 2008-03-25 00:17:41 följande:
    det kan ju också vara så om några år när du vill snacka sex med din son, att han inte alls känner sig bekväm med det, då är ju boken jättebra
    Visst kan det bli så sannolikheten är ju tom ganska stor. Jag menade mest att om man har en avspänd relation till ämnet från början så bör det ju bli lättare.
    Jag tror inte han kommer vilja dra alla tankar och detaljer med mej, men jag hoppas att han kommer kunna ta emot en bok i ämnet direkt från mej. Det är jag ganska hundra på om jag inte står med röda kinder och stammar.
    Om man är sugen på något och ändrar sej, är man avsugen då??
  • Söte Göte

köpte den till min systerson han e 12 han gillar den o har den tom som bänkbok i skolan o lärarinnan sa det var okey

• BabyBus

Min mamma jobbar som högstadielärare, och i sitt klassrum har hon en massa böcker bla Kukbruk. Den är väldigt populär och alla i klassen läser den vid något tillfälle - vissa kanske redan i sexan, andra inte förrens i nian.

Men tipset om att ha den på toaletten var superbra. Det ska jag komma ihåg till framtida tonåringar

• jomaan

Har nyss gett min 14 åring boken, när han och en kompis satt och fika. Breda flin när dom såg vad boken hette, ligger nu i hans rum. Glad

• Bevabus

oj det var modigt av dig..jag skulle dö om mina föräldrar gav mig en liknande bok när jag hade en kompis med mig..
    tur att det gick bra i allafall

jomaan skrev 2008-03-28 12:34:32 följande:
    Har nyss gett min 14 åring boken, när han och en kompis satt och fika. Breda flin när dom såg vad boken hette, ligger nu i hans rum.
  • ami

Hej TS/Lillloppan. Skulle INTE bara lägga boken på hans säng. Det är väl pinsamt om något.. Smussel och smyg. Varför göra en så pinsam och stor sak av det? Boken handlar ju om ganska naturliga grejer om jag fattat rätt. Det blir ju bara pinsamt om man väljer att göra det pinsamt. Varför inte ta tillfället i akt och läsa den ihop? Säkert urintressant att höra hans åsikter och syn på saker och ting Själv ska jag också beställa boken, visade snart 15-åringen den på nätet och han blev riktigt intresserad och ville tala om för alla vilken bok hans kära mamma skulle köpa Känns som den är nästa steg, ifall Kamratpostens "Kropp och Knopp" var steg 1. Verkar vara intressant läsning för alla åldrar över 12.

• Bevabus

ami - Läsa den ihop är det nog inte många tonåringar som skulle med på att göra med sina föräldrar. Möjligtvis några. Men det är inte många hehe..
    Det är mycket bättre att bara lägga den lite obekymmersamt på sängen. Ungen komemr förstå budskapet

Svar på tråden Boken "kukbruk" till 13 åringen,hur ge den?