Del 2>Pappa i Örebro vår/sommar 2008?< Del2
Fortsättning på ursprungstråden Pappa i Örebro vår/sommar 2008?
Fortsättning på ursprungstråden Pappa i Örebro vår/sommar 2008?
Halloj på Er! Hur går det för er? Här trallar det på, inne i vecka 32 nu, min sambo tycker det är ganska jobbigt nu, hela kroppen värker och hon är trött för det mesta, hoppas detta är en övergående fas innan förlossning.
Bilköpen då? har ni hittat något intressant?
Ska fortsätta med söndagsstädningen nu..yeeehaaa
Ha det fint!
//Johan
Vi har en Renault Megane kombi. Det passar oss perfekt, drar lite soppa, är säker och har bra med utrymme.
När det gäller bilbarnstolar tycker jag att det hela är en ända stor djungel, svårt att veta vad man behöver. Vi hade tur att få låna en till en början.
vi hade oxå lite tur, vi fick en jätte fin bilstol för den första tiden av min sambos syster. Perfekt att ha lite syskon som har kidz som man kan ärva lite prylar av. som du säger är det en djungel med prylar man behöver, och blir intalad att man behöver.
Halloj,
Nu börjar det bli dåligt på uppdateringar här i forumet? Hur går det för er? Här är vi i v33, ska till BM imorgon för kontroll. Hur funderar era tjejer och ni över förlossningen? Min är inne på att föda i Karlskoga, då det ska vara lugnare där och att pappan tillåts sova kvar i samma rum..osv Man har ju hört lite skräck historier om Örebro med sängplats i korridor och förråd osv..
Jag fick mitt första barn i Karlskoga, allt dom säger är sant, det är ett jättefint ställe att få barn på, dom har familjerum med dubbelsäng :)
iallafall för fem år sedan.
Vi är i v 38 nu, ska in på UL imorgon för att kolla vattennivån.
Hej! Äntligen lite action här inne, fick för mig att samtliga hade fått knodd och inte hade tid med detta forum längre =)
Vi var på studie besök i Karlskoga, och det verkar vara en bra förlossningsavdelning, lite mindre och mer "familjär" atmosfär. I Tisdags fick vi ligga ett par timmar på förlossningen på USÖ pga bäbisen inte vill vända sig utan ligger i säte. Och kan efter det säga att förlossningen i Örebro är jätte bra den med, fina rum och mycket bra personal. Nu blev det så att efter ett par försök med att vända på den lille utan framgång har vi fått tid för ett planerat kejsar snitt. Känns ganska skumt att veta exakt datum och tid när man ska bli pappa/mamma, var inte så man hade tänkt sig det.
Återkommer med uppdateringar, ha det fint så länge.
//Johan
Johan. Du ska enbart vara glad att du får veta när ni ska bli föräldrar. Aningen jobbigt att gå på övertid och inte veta när något ska ske. Till detta hör också att frugan har problem. Hon var ju överrörlig och hade ett smärtsyndrom när hon var gravid men har blivit bättre under graviditeten. Men alla jobbiga kilon är inte direkt bra nu. Aja. Om knodden inte kommer inom två veckor blir det igångsättning. Men jag vill ha ut barnet NU! Idag går vi med 3 dagars övertid.
Hej igen. Har varit lite frånvarande här märker jag. Har tittat in någon gång och då har det diskuterats bilar. Då har mitt mitt sinne för allt med motorer att göra flytt. :P
Nå väl. Det börjar närma sig för de flesta av oss. Märker att någon har redan fött, någon gått över tiden och så är det vi som väntar o ch väntar. =)
Skulle bara droppa in och vinka och säga att vi lever och allt är bra osv osv
hannandreas: min fru gick över tiden med 6 dagar, inget som berörde oss nämnvärt egentligen. Mer än att det borde vara bra om hon inte skulle behöva bli igångsatt.
Barnet kommer ju ut när det tycker det är redo.
Förövrigt är våran grabb nu 3månader och har fått sina två första sprutor, gick j...igt bra. Skrek till lite grann (markering typ) o sedan var allt bra. Måste brås på farsan sin
Halloj på er! Låter jobbigt att gå över tiden, hoppas för er skull att det inte blir länge till. Här väntar vi som sagt på K-snitt, visst börjar de extra kilona på min sambo ta ut sin rätt. Tungt att gå,sova och sitta, inte lätt..Så sväller fötterna till boll nivå så det går inte att gå ut i det fina vädret, inte lätt. nu är det inte länge kvar som tur är, På Valborg blir vi föräldrar enl tidsplanen. Ha det fint så länge, en "färdknäpp" för er som går över tiden kanske funkar, har ju hört att det ska va bra? =)
trevlig helg!!
//Johan
Hej, Vår Dante kom ut den 26e, 3980gram, 53cm lång.
Alla mår jättebra, nu måste jag gå igen, ha det.
Halloj!
Jag och min fru bor på Norr i Örebro och ska få ett efterlängtat barn i början av augusti månad. Planerat förlossningsdatum är 080808 =) en riktig nollåtta mao. Graviditeten går bra men frugan har blodbrist, Hb var 93 vid senaste mätningen, så hennes kondis är sisådär. Tur man slipper det där med blodsaft och järntabletter ändå. Hoppas allt går bra för er.
1 maj kl 1140 kom vår efterlängtade son. 4325 g och imponerande 51 cm. Kul kul kul var det men väldigt slitsamt. I samband med födseln var jag vaken i ca 1,5 dygn. Stolt över frugan som klämde ut gossen. Dagarna efter har varit mycket fysiskt och mentalt ansträngande så jag har inte haft mycket ork för datorn.
Kul att höra att det gick så bra för er andra och många gratulationer till de nya liven.