• genesarets sjö

Ok att killen runkar men inte vill ha sex?

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år. Har haft ett jätte bra sexliv.. Han har alltid varit mycket för sex. Och jag har aldrig ifrågasatt honom när han tillfredställt sig själv heller eftersom vi alltid haft ett bra sexliv. Men nu till saken är att han inte velat ha sex med mig alls på en månad. Vi har det jättebra förutom det. Och jag har inte pressat honom heller eftersom jag anser det normalt att få mindre sex lust ibland. Jag har iallafall frågat honom varför han inte vill och då säger han att han mår dåligt och inte känner för det. Men ikväll när jag gick in i sängen och la mig bredvid honom började ja försiktigt börja ta på honom, då blev han jätte besvärad märkte jag och jag kände att han var alldeles kladdig. Jag blev jätte ledsen över detta och undrar om jag överreeagerar? Känner mig lite kränkt att han inte vill ha sex men ligger å runkar för sig själv istället för att vilja ha sex när han vet att jag verkligen vill. Han påstod att han gjorde det för att han skulle somna lättare och att han inte trodde ja ville för jag är förkyld. Men jag menar han har ju inte velat alls på en månad.. Så till min fråga, överreagerar jag som tar åt mig? Tacksam för svar både från tjejer och killar.

• Svar på tråden Ok att killen runkar men inte vill ha sex?
  • Qman

Ni behöver prata,något är fel helt klart.

• fruis

Jag har full förståelse för det eftersom jag själv kan ha lust att onanera men absolut inte lust att ha sex med någon annan. Att ha sex är ju en "krävande" upplevelse på det sättet att man måste ha kontakt med en annan människa och öppna upp sig känslomässigt. Det är inte alltid jag orkar det utan föredrar att komma själv istället. Då får jag göra precis som jag vill och börja och sluta när jag själv vill också utan att behöva ta hänsyn till min partners önskemål och behov.

Onani och sex på två är helt skilda saker för mig. Det ena utesluter inte det andra men det ena behöver inte innebära att man är sugen på det andra heller.

• Anonym (jo)

En sån har jag hemma. Han sitter och drar i den fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka.

• KimLinnefeldt

Jag visste knappt att det fanns så många empatilösa män med så utsvultna kvinnor, innan jag kom in på FL. Här är flera vittnesmål om känslolösa män som ligger och runkar i sängen bredvid sin ledsna fru. Hemskt!

Han kommer att fortsätta med det tills TS sätter ner foten på allvar, kräver att ni gör något åt saken. Han kanske har gått in i en depression eller tappat lusten till dig. I vilket fall måste problemet lösas. Hur ska ni annars kunna leva ihop?

• Anonym (vanlig kille)

Kanske Du ska också fundera över vilken roll Du har i det hela. Du (och alla andra in tråden) verkar bara skylla på honom/skuldbelägga honom, så kanske han vill helt enkelt inte ha sex med dig längre då det låter väldigt gnällig. Du nämnde själv att han inte känner för det så du bör respektera det och istället fundera över vad du kan göra så känner sig öppen för sex med dig igen.

• Anonym (Man 9)
    Anonym (jo) skrev 2025-04-18 01:10:36 följande:

En sån har jag hemma. Han sitter och drar i den fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka.

Hahah de finns folk till allt !
  • Anonym (jo)
    KimLinnefeldt skrev 2025-04-18 07:31:14 följande:

Jag visste knappt att det fanns så många empatilösa män med så utsvultna kvinnor, innan jag kom in på FL. Här är flera vittnesmål om känslolösa män som ligger och runkar i sängen bredvid sin ledsna fru. Hemskt!

Han kommer att fortsätta med det tills TS sätter ner foten på allvar, kräver att ni gör något åt saken. Han kanske har gått in i en depression eller tappat lusten till dig. I vilket fall måste problemet lösas. Hur ska ni annars kunna leva ihop?

Ja, det runkas kopiöst mycket och mörkertalet är stort.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (jo)

De drar i den fram och tillbaka, fattar ni det?
    Fram och tillbaka....

• Anonym (Rob)

Har du gått upp i vikt?

• Anonym (jo)

Han drar i den fram och tillbaka!
    Fattar ni det eller?

• Anonym (A)

Det låter som en jobbigt situation. I ett förhållande är det viktigt att kommunicera och det låter som du ts har försökt flera gånger kommunicerat med din partner hur du känner ang sex. Däremot verkar det inte som att din partner har kommunicerat tillbaka med dig varför det har blivit så, även om man mår dåligt/eller har en period med mindre sexlust så är detta viktigt att berätta! 

Tycker din partner har ett ansvar att kommunicera med dig, även om det är svårt att prata om/mår dåligt osv så ska inte allt ansvar ligga på dig gällande den här situationen. Speciellt när du vet att han onanerar själv så förstår jag att det blir en ännu värre känsla för dig jämfört om han inte hade gjort något alls.

Mitt råd just nu (vad jag själv hade gjort) är att backa tillbaka och inte ta initiativ till sex/intimitet.

• Anonym (Hin Håle)

Gammal tråd men va fan...
    Självklart är det inte okej, din man tillhör dig och självklart har han ingen rätt att tillfredsställa sig själv om han inte tillfredsställer dig. Du äger ju hans kropp så ta för dig mot hans vilja...

Eller....vänta....nu....får inte kvinnor heller ha sexslavar som de våldtar....? 

Hårresande att denna tråden ens fått finnas kvar....

• Anonym (aj)
    Anonym (jo) skrev 2025-05-24 22:03:24 följande:

Fattar ni det eller?

Varför gör han det?
  • Anonym (Kille)

Du får gilla läget lik väl vi män får gilla läget när kvinnan inte vill. Det har vi alltid fått höra att vi måste anpassa oss efter den som inte vill.

• Anonym (2008)
    genesarets sjö skrev 2008-03-03 04:44:27 följande:
    Ok att killen runkar men inte vill ha sex?

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år. Har haft ett jätte bra sexliv.. Han har alltid varit mycket för sex. Och jag har aldrig ifrågasatt honom när han tillfredställt sig själv heller eftersom vi alltid haft ett bra sexliv. Men nu till saken är att han inte velat ha sex med mig alls på en månad. Vi har det jättebra förutom det. Och jag har inte pressat honom heller eftersom jag anser det normalt att få mindre sex lust ibland. Jag har iallafall frågat honom varför han inte vill och då säger han att han mår dåligt och inte känner för det. Men ikväll när jag gick in i sängen och la mig bredvid honom började ja försiktigt börja ta på honom, då blev han jätte besvärad märkte jag och jag kände att han var alldeles kladdig. Jag blev jätte ledsen över detta och undrar om jag överreeagerar? Känner mig lite kränkt att han inte vill ha sex men ligger å runkar för sig själv istället för att vilja ha sex när han vet att jag verkligen vill. Han påstod att han gjorde det för att han skulle somna lättare och att han inte trodde ja ville för jag är förkyld. Men jag menar han har ju inte velat alls på en månad.. Så till min fråga, överreagerar jag som tar åt mig? Tacksam för svar både från tjejer och killar.

Tråden är mer än 17 år gammal.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (jo) skrev 2025-05-24 22:03:24 följande:

Fattar ni det eller?

Låter som du "jo" missköter honom. På det har du mage att håna dessutom. Förstår att han drar i den. Bättre det än att han blir aggressiv. Eller hur?
Svar på tråden Ok att killen runkar men inte vill ha sex?