Irriterad på tonårsdotter .... Hur länge räcker era barns mobilpengar???
Dottern på 13 år fick sin mobil påfylld med 200 kr inklusive gratis sms när hon fyllde år den 15:e februrari...
IDag får jag ett meddelande på msn att pengarna är slut på mobilen - hon har endast fria sms kvar.... o hon undrade om hennes pappa eller jag (styvmamma) kunde tanka mobilen åt henne o då för ytterligare 200 kr...
FÖrsökte ta reda på var hon gjort av alla pengar eftersom alla hennes vänner har samma kontantkort dvs Halebop och då ringer man ju gratis förutom uppkopplingen.. så rimligen borde hon ju ha minst en hundralapp kvar av dom pengar hon fått.. men icke.. hon kunde inte heller redogöra för vart pengarna tagit vägen..
Det är inte första gånen hon får slut på pengar redan efter nån vecka och hon kan aldrig redogöra för hur pengarna försvinner heller hon har verkligen noll koll...
O nej - hon laddar INTE ner ringsingnaler eller sitter på Blip eller dyligt... det är inte hennes intresse o inte hennes stil... Hon har en gammal Samsung-telefon som hon är nöjd med.
Ni andra tonårsföräldrar... hur länge räcker era barns mobilpengar och hur ofta får dom tanka?
Dottern är så pass ung att hon får 200 kr i månaden att ringa för - har hon pengar kvar så blir det bara tankat för 100 kr.. Något som jag eller hennes pappa ordnar då telefonnumret står på oss..
Hon är lika slarvig med övriga pengar också o har liksom inget hum om pengars värde eller vad det ska räcka till - men det är en annan historia... men ändå...