Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Irriterad på tonårsdotter .... Hur länge räcker era barns mobilpengar???

Jag betalar inte telefonkort åt mina barn. De får månadspeng som ska räcka till nöjen (bio, mobilen, tidningar, fika) och när de är slut så är de slut. Vill de ha mer får de arbeta ihop pengarna på något sätt. 13-åringens telefonkort brukar räcka 3-4 dagar när hon tankat med 100 kr ...

• lövet2
    Svar på #33
    Mamma S skrev 2008-03-11 21:59:44 följande:
    Bara nyfiken; hur mycket får barnen i månadspeng och hur gamla är dom?
    Just nu är det bara en som får månadspeng. Hon får ca 120 kr/månad. Den som är äldre får sitt studiebidrag och den som är steget yngre har ingen mobil eller månadspeng (han har fortfarande veckopeng).
  • lövet2
    Svar på #34
    lövet2 skrev 2008-03-11 22:12:30 följande:
    Svar på #33 Just nu är det bara en som får månadspeng. Hon får ca 120 kr/månad. Den som är äldre får sitt studiebidrag och den som är steget yngre har ingen mobil eller månadspeng (han har fortfarande veckopeng).
    Glömde lägga till att det är 13-åringen som får månadspeng.
  • lövet2
    Mamma S skrev 2008-03-11 22:16:46 följande:
    Okej. Men, om hon får 120 kronor och tankar på mobilen för 100, då räcker det väl inte till tidningar och fika och sånt?
    Nej, inte om hon tankar mobilen varje månad. Vore hon mer ekonomiskt sinnad, så skulle hon bara använda mobilen i nödfall och annars ringa med vår hemtelefon. Jag väntar fortfarande på att hon ska komma på det!
Svar på tråden Irriterad på tonårsdotter .... Hur länge räcker era barns mobilpengar???