• SusanneJ

    Ska man få bada toppless i badhus???

    ja, tycker du att kvinnor ska få bada toppless i offentliga badhus om dom vill??

    ett argument är ju att "om männen får bada toppless så får kvinnor".

    vill nu veta vad alla ni tycker!!! kom igen, rösta och härja fritt.


    (¯`°?.¸ ღ Ebba 061210, och lilla skrutt i magen ღ ¸.?°´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska man få bada toppless i badhus???
  • Madaluha
    morotsland skrev 2008-04-29 21:21:55 följande:
    Jag skulle inte ens reagera om en snubbe gick utan tröja i affären, det gör väl folk rätt ofta? Kunde inte bry mig mindre.
    Skönt för dig Glad
    THINK OUTSIDE THE BOX!!!!
  • pappafunderar

    Precis. Det finns folk som bryr sig jättemycket men jag hör inte till dom.

    Det som stör mig på är att vi har så många idiotiska orättvisor att bekämpa. Ändå finns det dårar som gör en höna av en fjäder ang badmodet.

    Sen kan jag väl tycka "varför måste vi ändra på allt". Det finns etablerade klädkoder för olika sammanhang. Man kan tycka att det är gammalmodigt men allt behöver inte ifrågasättas i tid och otid.
    Det finns som sagt annat att prioritera om man verkligen vill göra världen till en mer rättvis plats.


    morotsland skrev 2008-04-29 21:21:55 följande:
    Kunde inte bry mig mindre.
  • Lyckoprinsessan

    Jag reagerar på bara överkroppar i affärer, restauranger och på kollektivtrafiken, både på män och kvinnor, även kvinnor i bikinitopp. Tycker att alla ska ha linne eller tröja på sig.

    På badhuset får alla, både män och kvinnor gärna vara helt toppless!

    Naturligtvis finns det annat som är oändligt mycket viktigare att diskutera men denna tråden handlar om toppless i bassängen. Annat får man diskutera i andra trådar

  • pappafunderar

    Jag har då aldrig sett nån som badar topless på badhuset. Var gör man det? Är det olika traditioner / dresscode på olika håll i landet? Upplys mig!!


    Lyckoprinsessan skrev 2008-04-30 10:00:08 följande:
    Jag reagerar på bara överkroppar i affärer, restauranger och på kollektivtrafiken, både på män och kvinnor, även kvinnor i bikinitopp. Tycker att alla ska ha linne eller tröja på sig.På badhuset får alla, både män och kvinnor gärna vara helt toppless!Naturligtvis finns det annat som är oändligt mycket viktigare att diskutera men denna tråden handlar om toppless i bassängen. Annat får man diskutera i andra trådar
  • Uncovered
    pappafunderar skrev 2008-04-30 05:55:48 följande:
    Precis. Det finns folk som bryr sig jättemycket men jag hör inte till dom.Det som stör mig på är att vi har så många idiotiska orättvisor att bekämpa. Ändå finns det dårar som gör en höna av en fjäder ang badmodet.Sen kan jag väl tycka "varför måste vi ändra på allt". Det finns etablerade klädkoder för olika sammanhang. Man kan tycka att det är gammalmodigt men allt behöver inte ifrågasättas i tid och otid.Det finns som sagt annat att prioritera om man verkligen vill göra världen till en mer rättvis plats.
    Åh, tack för ett superbra svar! :)
  • morotsland

    pappafunderar: "Man kan tycka att det är gammalmodigt men allt behöver inte ifrågasättas i tid och otid.Det finns som sagt annat att prioritera om man verkligen vill göra världen till en mer rättvis plats."

    Jag tycker att allt behöver ifrågasättas i tid och otid
    Jag tycker inte heller att badklädernas vara och ickevara på badhus är en prioriterad fråga men alla de/ni som är emot att kvinnor får bada utan överdel verkar ju tycka att det är väldigt viktigt. Annars kan man väl bara slappna av och låta folk göra som de vill och ägna sig åt nåt viktigare?

  • lilaki

    Visst får man väl det, om man själv känner sig bekvämast eller friast då eller vad man nu vill manifestera.

    Däremot så kan jag tycka att det är lite dålig smak. Liksom jag tycker att det är lite dålig smak att vara väldigt lättklädd i vissa situationer exempelvis som när män ibland traskar omkring i bar överkropp offentligt.

  • BertaFilippa Krattkquist

    om vi ska bada toppless i badhus så kan vi lika gärna bada nakna tycker jag! och ska vi bada nakna kan vi lika gärna slå ihop omklädningsrummen oxå! varför ska man ha olika omklädningsrum om man endå kommer se varandra nakna i bassängen??!

    och som min kära sambo sa..
    eftersom vi vill likställa mäns och kvinnors kroppar kan man ju börja tävla mot varandra i sport oxå! och låta alla möta alla istället för att kvinnor möter kvinnor och män möter män..
    undra hur OS i friidrott skulle sluta då?
    inte en enda kvinna på prispallen..
    men det är ju tydligen viktigare att det är jämställt!

  • enny signatur
    pappafunderar skrev 2008-04-30 05:55:48 följande:
    Precis. Det finns folk som bryr sig jättemycket men jag hör inte till dom.Det som stör mig på är att vi har så många idiotiska orättvisor att bekämpa. Ändå finns det dårar som gör en höna av en fjäder ang badmodet.Sen kan jag väl tycka "varför måste vi ändra på allt". Det finns etablerade klädkoder för olika sammanhang. Man kan tycka att det är gammalmodigt men allt behöver inte ifrågasättas i tid och otid.Det finns som sagt annat att prioritera om man verkligen vill göra världen till en mer rättvis plats.
    det gör det alltid. men varför är inte detta en del av det? jag tycker det är viktoigt att ifråga sätt a klädkoder som är diskrinminerade. skulle du tycka det vore ok med "svarta kvinnor ska ha slöja"?
  • morotsland

    orkide85: "eftersom vi vill likställa mäns och kvinnors kroppar kan man ju börja tävla mot varandra i sport oxå!"

    Ja, det tycker jag absolut att vi långsiktigt ska göra. När det gäller vissa sporter borde det ske redan nu.

  • BertaFilippa Krattkquist
    morotsland skrev 2008-05-02 15:44:39 följande:
    orkide85: "eftersom vi vill likställa mäns och kvinnors kroppar kan man ju börja tävla mot varandra i sport oxå!"Ja, det tycker jag absolut att vi långsiktigt ska göra. När det gäller vissa sporter borde det ske redan nu.
    då tycker du väl oxå att vi ska ha gemensamma omklädningsrum oxå? och att alla badar nakna? för det är väl det mest naturliga isf??
  • morotsland

    orkide85: "då tycker du väl oxå att vi ska ha gemensamma omklädningsrum oxå?"

    På lång sikt vore det rimligt. Men jag fattar att det NU skulle vara jobbigt för många även om jag tycker att det är knäppt att man bryr sig.

  • BertaFilippa Krattkquist
    morotsland skrev 2008-05-02 15:52:36 följande:
    orkide85: "då tycker du väl oxå att vi ska ha gemensamma omklädningsrum oxå?"På lång sikt vore det rimligt. Men jag fattar att det NU skulle vara jobbigt för många även om jag tycker att det är knäppt att man bryr sig.
    ooookej... ja det är ju tur att inte alla tycker likadant.
    vilken tråkig värld det skulle va då..
  • Lyckoprinsessan
    pappafunderar skrev 2008-05-01 19:17:29 följande:
    Jag har då aldrig sett nån som badar topless på badhuset. Var gör man det? Är det olika traditioner / dresscode på olika håll i landet? Upplys mig!!
    Det finns som sagt ingen lag mot att vara toppless på badhus. Ibland händer det att man ser folk som går det och på de flesta bad i Stockholm är det helt ok.
    Efter ett debattprogram i TV så gjorde man ett test och lät fyra tjejer bada toppless på olika bad i Stockholm. På något ställe blev de tillsagda av personalen men på de flesta ställen gick det bra. Ingen av de andra badande reagerade på topplesstjejerna så uppenbarligen är detta inte så laddat som vissa i tråden tycks tro!
  • Toppless

    Hej Jag tycker att man ska få bada topless om man vill var som helst jag badar sällan i badhus nu förtiden då de på min ort inte tillåter det,

  • HSOF

    Det borde ju vara en självklarhet egentligen. Men vi går väl tyvärr mot en tid där det blir ännu viktigare att kvinnor skyler sig.

  • Botvid

    I anknytning till detta, tycker ni att en transperson med manliga genitalier, men med kvinnlig könsidentitet ska få använda damernas omklädningsrum på ett badhus?


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
  • Tintin i Amerika

    bara om de är välfyllda och fina :) och lagom stora mmmmmm

  • Tintin i Amerika
    in the park skrev 2019-08-05 23:01:35 följande:
    FAktiskt oavsett. De är inte till för dig.
    jassåGråter
  • Botvid

    Jag vill ser mera topplösa hängpattar på badhusen. <3


    Jag är en influencer som twittrar om skönhet
Svar på tråden Ska man få bada toppless i badhus???