Förhållningsorder efter ÄD?
Hej, Någon som gjort ÄD som vill dela me sig av vilka förhållningsorder NI fått från era respektive kliniker, läkare? Det verkar vara så olika tycker jag och man ju såklart vara supernoga och göra superrätt...
Hej, Någon som gjort ÄD som vill dela me sig av vilka förhållningsorder NI fått från era respektive kliniker, läkare? Det verkar vara så olika tycker jag och man ju såklart vara supernoga och göra superrätt...
Man ska nog lyssna på sin egen läkare/klinik.
Du har nog fått förhållningsregler av din eller?
kanske lite sunt förnuft också
Jo visserligen men de tyckte i princip att man skulle vara sjukskriven i två veckor efteråt och det har jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare, därför blev jag lite komfunderad... Tack för ditt svar i alla fall.
Jag har inte hört heller att man bli sjukskriven i 2 veckor efter ÄD. Jag har valt att vara ledig 2-3 dagar efter ÄD och sedan fortsatt i ett lagom tempo på jobbet.
Det vore nyttigt att höra de som har varit hemma i 2 veckor.
Det beror ju på vad man sysslar med i sitt arbete!
Flyttar man papper om dagarna så spelar det ju ingen roll att man arbetar men har man ett fysiskt tungt arbete så är det bättre att byta arbetsuppgifter eller på något annat sätt ordna för att undvika lyft ellerlånga pass på fötterna .
Själv har jag ett fysiskt krävande arbete så det är inte att tänka på att arbeta på 2 veckor.
En vecka stannar jag hemma och den andra har jag ordnat med lyfthjälp.
Ok, tack för hjälpen.
Enda instruktioner var att leva som vanligt, gärna ta promenader, ta det lugnt. Och inte dricka kaffe/te, men det var upp till mig sa de. Det finns ju inga bevis för att det är skadligt, men det kom ju någon studie för ett tag sen som tydde på att koffein inte var bra.
Jag har jobbat direkt efter (var ledig på själva dagen för insättning) men jag har å andra sidan inget jobb med tunga lyft.
De råd jag fick på AVA i Riga var - ta det lugnt (vilket inte var några problem eftersom det var jul första gången och påsk andra), inget sex de första dagarna, inga sit ups, inte bära tyngre saker men i övrigt leva normalt. Han sa inget om drycker. Jag levde precis så som han sa men ..... Är det meningen så är det. Jag tror därför att sunt förnuft är bäst.
Lycka till Annicka!
Jag fick råd av danska läkare att ej dricka för mycket kaffe , inga alkohol, rökning.Ej äta mat med starka kryddor.Kan jobba som vanligt.Plus ej bära tunga.
Jag jobbade som vanligt efter ägginsättning.
Inte bada pga infektionsrisken....
Inte bada bastu......
Inte skotta snö kanske som jag gjorde.....(fast bara för att jag var tvungen att gräva fram bilen)
Men grejen är att jag tror det ligger mkt annat bakom ifall det lyckas eller ej. Jag kommer absolut inte skuldbelägga mig själv, och det ska inte du heller göra.
Jag tror det lilla fröet däremot vill ha en glad mamma....som tar hand om sig själv. Som unnar sig ngt gott ibland!