• MagicaDH

    Någon som haft biverkningar av Pergo-time?

    Hej!

    Jag är intresserad av att höra om era eventuella biverkningar av Pergo?

    Jag har nu ätit två kurer och det är så svårt att veta vad som är vad? Vore därför jätteintressant om ni vill dela med er! TACK!!

  • Svar på tråden Någon som haft biverkningar av Pergo-time?
  • Annabel

    Jag fick vallningar, humörsvängningar samt gick upp i vikt!
    (åt totalt 6 kurer fördelade på 9 månader)


    (¯`♥.¸..?:*¨¨*:?..♥ ღ ♥ღ♥ .?:*¨ ¨*:?.¸.♥´¯)
  • MagicaDH

    Annabel: Tack för att du ville dela med dig! Gick de över på en gång sedan du slutade, eller tog det ett tag? Hur lång tid?

    Fler??

  • solfrost

    Jag fick svallningar jag oxå, kraftiga humörsvängningar och yrsel samt illamående.
    Men det var värt allt...fick en prins


    Pcos:are
  • MagicaDH

    Fjälltoppen: Självklart var det värt besväret om du fick en prins!! Grattis!

  • Annabel
    MagicaDH skrev 2008-04-09 20:50:51 följande:
    Annabel: Tack för att du ville dela med dig! Gick de över på en gång sedan du slutade, eller tog det ett tag? Hur lång tid?Fler??
    det tog nästan två månader har jag för mig.
    Pergo sitter kvar i kroppen ett tag, är därför de(läkarna) vill att man tar ett
    uppehåll i knaprandet   dvs äter 2 månader, uppehåll en, äter 2, uppehåll en osv..
    (¯`♥.¸..?:*¨¨*:?..♥ ღ ♥ღ♥ .?:*¨ ¨*:?.¸.♥´¯)
  • solfrost
    MagicaDH skrev 2008-04-09 20:56:52 följande:
    Fjälltoppen: Självklart var det värt besväret om du fick en prins!! Grattis!
    TackGlad
  • Felice

    Jo tack... illamående, humörsvängningar, viktuppgång, sämre äl-sekret.
    Var inte så länge sen jag tog sista kuren så det är svårt att säga när biverkningarna försvinner.

  • MagicaDH

    önskar07: Tack för att du ville dela med dig! Inga roliga biverkningar hördu! Det där med humörsvägningarna känner jag igen, har haft ett förskräckligt humör... Och försämrad sömn tror jag.

    Hoppas dina symtom ger vika snart! Kram!

  • Snöbär

    jag brukar må jättedåligt har väl tagit ca fyra enkelkurer och två dubbelkurer:
    illamående; jätteont i äggledarna; ont i magen; dålig sömn; värsta pms_en:
    men har en dotter efter första enkelkuren ;=)
    kämpar på för att få ett syskon:
    lycka till!

  • MagicaDH

    snöbär: Grattis till tjejen! Hoppas du lyckas med din önskan om ett syskon!

  • SallyK

    Hej! Ja, alla tillstymmelser till flytningar försvann. Det kan ju verka trevligt, men sekretet är nödvändigt för att kunna bli gravid. Inte alls bra.

    Men, den biverkningen försvann till tredje kuren, och då blev jag (äntligen!!!!!) gravid. Jag är nu i vecka 29, och önskar dig all lycka till!

  • MagicaDH

    sallyW: Grattis! Vad härligt att det lyckades till slut. Tack snälla för dina lyckönskningar! Nu provar jag på "naturlig väg", utan Pergo.

Svar på tråden Någon som haft biverkningar av Pergo-time?