• Minnie69

    Statistik: Minus på gravtest efter BIM :-(

    Detta är en uppföljare på tråden www.familjeliv.se/Forum-1-289/m31034386.html som kom att bli en mycket trevlig och gemytlig tråd som vi gärna ville hålla igång, dels för den goda kontakten men även för att försöka fastställa någon form av statistik över hur vanligt/ovanligt det är att få plus på gravtestet ganska sent. Vi hoppas att både gamla som nya kommer att trivas på vår diskussions och statistik tråd. Vill bara be de som lägger upp sig i statistikunderlaget att komma tillbaka och uppdatera. Vi vill ju att materialet ska bli så tillförlitligt som möjligt.

    Välkommen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 13:23
    Jag har insett att ett problem kan uppstå då folk som testar positivt efter att ha testat negativt ett tag efter BIM inser att de kan bidra till vår statistik. Dessvärre så kan det inte bli fråga om att införa någon retroaktivt som inte har satt upp sig på "väntelistan" redan när de testade negativt men hade utebliven mens. Detta beror på att det inte är troligt att de som testar negativt och sedan till sist får mens kommer att leta upp oss också, vilket innebär att vår statistik skulle bli värdelös. Villkoret är således att man efter passerad BIM medan det fortfarande råder osäkerhet om vad slutresultatet kommer att bli ska skriva in sig för att man ska kunna bli del av statistiken. Då är det å andra sidan mycket viktigt att man verkligen uppdaterar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 16:15
    Här är länk till tråden där delresultaten som plockas bort ur den aktuella tråden för att hålla nere längden kommer att ligga:

    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m32606044.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-26 09:45
    INSTRUKTION:
    -Lägg till dig på den första/översta listan. Skriv in dig i datumföljd = BIM-datum och namn.
    -Får du veta vad som gäller (= Plussar på test, får graviditet bekräftat vi fysisk undersökning, eller får (-) bekräftat genom mens) Skriv in ett + eller - i parentesen framför ditt namn. Ange dessutom hur du fick beskedet (bakom ditt namn) samt vid vilken BIM + dag detta var. (Vi tar sedan hand om att föra in det hela i statistiken nedanför)
    -OBS!!!! Man får INTE skriva in sig om man har testat EN gång efter BIM och fått plus på första testet. Tråden vill utröna hur vanligt/ovanligt det är att få minus på test och att man därefter ändå få veta att man var gravid

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 19:07
    Lägger in en liten summerande redovisning av vad som har framkommit via de tidigare delposterna av statistikunderlaget:

    SAMMANSTÄLLNING av materialet

    DELRESULTAT 0-3 (40 personer):

    Besked har inkommit (+) :

    5 st / 40 st = 12, 5 %

    Men ngt gick snett med (+):et :

    2 st / 40 st = 5 %

    SUMMA PLUS (oavsett senare konstaterat ?resultat? t. ex missfall?):
    7 st / 40 st = 17,5 %

    Besked har inkommit (-) :

    33 st / 40 st = 82,5 %

    SUMMA MINUS:
    33 st / 40 st = 82,5 %

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-01 16:19
    Då tråden ligger nära 3 månadersgränsen har jag startat upp en uppföljare:

    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m32423498.html

    Med tillhörande delpostuppsamlingstråd:

    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m34901251.html

    Kartläggningen av statistiken fortsätter

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-02 19:09
    Lade visst in fel när jag skulle lägga ut uppföljaren:

    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m34901342.html

    Bör ta dig/er till rätt ställe. Så kan det gå när man sitter och lägger upp saker i värsta värmeböljan

  • Svar på tråden Statistik: Minus på gravtest efter BIM :-(
  • Minnie69

    Nä det är som vanligt här. Häromdagen hade jag halvstarkt på LH-test och tänkte att nu händer väl något, men igår var det stendött igen. Ska väl ta och göra ett test till idag. Imorse var det bara alltför välbekanta minus

  • Minnie69

    Har högt östrogen iaf. Kollat 2 dagar med monitorn. Så jag hoppas att något kan vara på G. Bryr mig just inte om vad, bara något händer :-S

  • jippy
    Minnie69 skrev 2008-08-02 16:40:36 följande:
    Har högt östrogen iaf. Kollat 2 dagar med monitorn. Så jag hoppas att något kan vara på G. Bryr mig just inte om vad, bara något händer :-S
    det förstår jag! Glad
  • Minnie69

    Ja, det där med att inga nyheter är goda nyheter gäller ju inte i det här läget. Här vill man veta

  • cadalinen
    Svar på #1322
    Hej! Försökte gå in på den nya uppföljaren, men via länken kommer man ju ingen annan stans än hit!? :)
    Tänkte ju bidra med mig själv som lite statistik-underlag... :)
  • Minnie69

    Men jag har inte flyttat över listan än. Gör det när den här stängs ner för att undvika dubletter. Men Vi kan lägga en BIM + lista så länge så slår jag ihop dem då

  • Minnie69

    VÄNTAR på besked (=INSKRIVNINGSLISTAN FÖR NYA) :
    ( ) BIM 17/3 svabb83
    ( ) BIM 18/3 Bugsy
    ( ) BIM 20/3 Selleri24
    ( ) BIM 28/4 Wanja
    ( ) BIM 1/5 Prinssesan
    ( ) BIM 5/5 kristinah
    ( ) BIM 11/5 madicken1981
    ( ) BIM 12/5 pusspillan87
    ( ) BIM 15/5 Lintias (neg hos BM 19/6, ej mens)
    ( ) BIM 16/5 mickebabe
    ( ) BIM 18/5 kjaerlighet
    ( ) BIM 24/5 Nia22 (- test: BIM+ 5, 10, 17(lite rött BIM +16/17)
    ( ) BIM 28/5 längtar83
    ( ) BIM 7/6 Bubblan81
    ( ) BIM 14/6 Hallonfrossa
    ( ) BIM 17/6 Pjatt
    ( ) BIM 15/7 Minnie69(- test dagligen :-S)
    ( ) BIM 30/7 RoseRed

    ------------------ --------------------------------------------
    STATISTIKREDOVISNING:

    Delmoment 7:

    Besked har inkommit (+) :

    (+) BIM + 21 BIM 9/7 Smygtjock (Bruna flytningar 8/7 - 14/7(Mens?) (+)31?/7

    Summa (+) detta delresultat (7): 1 st / 3 st: 33 %
    Summa (+) tidigare resultat: 11 st / 70 st: ca 15,7 %

    Besked har inkommit (-) :
    (-) BIM + 8? BIM 19?/7 Luttali (mens: 27?/7 -)
    (-) BIM + 10? BIM 15?/7Piggelin85 (mens: 25/7 -)

    Summa (-) detta delresultat (7): 2 st / 3 st: 67 %
    Summa (-) tidigare resultat(0-6): 59 st / 70 st = 84,3 %

  • Minnie69

    Nu har jag uppmärksammat vad du syftar på. Stort OOPS Ska genast gräva fram fortsättningstråden och återkommer strax

  • Minnie69

    Så nu ska det väl stämma. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på mitt misstag

  • cadalinen
    Svar på #1335
    Hehe, det är lungt... :D
    Då ska vi se om jag fixar det nu då! =)
  • Minnie69
    cadalinen skrev 2008-08-02 19:18:17 följande:
    Svar på #1335Hehe, det är lungt... :DDå ska vi se om jag fixar det nu då! =)
    Har skrivit in dig i "Väntelistan" i den nya tråden, men visste inte ditt BIM datum så det får vi fixa in i efterhand
  • Minnie69

    puffar fram - måste titta igenom senare - hade glömt vilket nitiskt arbete jag lade ner på frågan , blev så sugen på att lite sentimental-läsa . Men är för sent nu.

Svar på tråden Statistik: Minus på gravtest efter BIM :-(