• Hot Tuna

Hur många av oss värmer ersättningen direkt i flaskan, i micron?

Det sägs nu sedan någon vecka att flaskorna i plast avger ett gift när man värmer maten i dem tex i micron.
    Har alla därute nu slutat micra ersättningen direkt i flaskorna, eller? Micron kastas ut genom fönstren för att ersättas av termos år 2008?

Svara: Micrar flaskan. Eller: Micrar EJ flaskan.

Någon sa: "För några år sedan fick man cancer av att äta chips... Är det inte lika uppstirrat med det här? Nu några månader, sedan micrar alla sina plastflaskor igen..."

• Svar på tråden Hur många av oss värmer ersättningen direkt i flaskan, i micron?
  • minimalin

Haha låter som ungen dör av att dricka nåt kallt. Värmer ni juice också?

• Stolt mamma till Vincent
    minimalin skrev 2008-06-14 09:44:53 följande:
    Haha låter som ungen dör av att dricka nåt kallt. Värmer ni juice också?
    Gör vad du vill med din unge jag bryr mig inte.. tycker bara synd om den
    ღ ♥ ღ Älskade Vincent 071202 ღ ♥ ღ
  • minimalin

Tydligen bryr du dig jätte mycket. Tack för att du är så trevlig. Karma.

Stolt mamma till Vincent skrev 2008-06-14 10:32:19 följande:

• mysanr

ne d står ju klart o tydligt att vällingen ska värmas, då e d nog inte så bra att dricka kall välling o sen ere väl så att deras magar inte e vana me kallt?(om de e riktigt små) O sen kan ja inte tänka mig att de gott för dom heller, min son kastar flaskan om hans välling kallnat,den hinner ju bli de ibland,han e ionte så snabb på att dricka själv =)
    Stolt mamma till Vincent skrev 2008-06-14 10:32:19 följande:

• HelenaMaria

Många barn gillar inte att vällingen är varn när det är varmt ute. Man måste ju inte värma på den för fullt.

• mysanr

nene absolut inte..ska ju inte vara skållhett.. de kan ju va så att endel gillar kall välling, fastän de kanske inte e så bra..

HelenaMaria skrev 2008-06-14 11:09:08 följande:
    Många barn gillar inte att vällingen är varn när det är varmt ute. Man måste ju inte värma på den för fullt.
  • minimalin

Ja, min son är 5 mån. Anledningen till varför jag lärt honom att dricka både varm och kall ersättning är av just den anledningen som du tar upp. Min dotter vägrade att dricka ens ljummen ersättning eller välling och när man är ensam med två barn så pallar man inte med att ens barn inte tar det som finns liksom.
    Den ska nog värmas av den anledningen att bröstmjölken är naturligt kropptempererad och att det i våran synvinkel är "godast", skulle bli chockad om det var ut någon sorts hälsosynpunkt. Då bildas det ju isåfall mer bakterier i varm ersättning isåfall? Eller är jag ute och cyklar nu? Sedan värmer jag ju inte juice till min son när han dricker det. Eller är jag ensam om att ge honom kall juice också?? Usch, känner mig som en dålig ensamstående tvåbarnsmamma nu alltså. Stackars mina barn! *gråter*

mysanr skrev 2008-06-14 11:04:57 följande:
    ne d står ju klart o tydligt att vällingen ska värmas, då e d nog inte så bra att dricka kall välling o sen ere väl så att deras magar inte e vana me kallt?(om de e riktigt små) O sen kan ja inte tänka mig att de gott för dom heller, min son kastar flaskan om hans välling kallnat,den hinner ju bli de ibland,han e ionte så snabb på att dricka själv =)Stolt mamma till Vincent skrev 2008-06-14 10:32:19 följande:
  • NoelochJack

Men nu kanske jag missat nåt, men varför är det nåt dåligt med kall välling/ersättning? OM bebisen får ont i magen så är det klart att det inte är bra, men om bebisen inte får ont varför är det då dåligt?

Vår son drack ersättningen rumstemperad (tetra) och dricker även nu vällingen rumstempererad (tetra) när vi är i väg nånstans. På natten värmer jag vällingen direkt i flaskan i mikron och ibland blir den inte alls varm (dålig mikro) men han far inte illa av det.

Noel 071120
  • Skosa

Hej!
    I andra länder där dom dricker så kallad formula( någon slags ersättning) så är det många som ger den kall. Jag har ett adopterat barn och h*n åt inte varm välling äckligt men kall gick bra. Många adoptivbarn är ju från varmare länder så jag kan förstå varför.
    Så jag tror inte att barn mår dåligt av kall välling.
    Själv skulle jag få spader om jag fick varm mjölk usch.
    Mina yngre barn har blivit vanda att äta välling både varm och kall.

• Sandra Forslund

Kall och varm ersättning diskuteras. Men såhär då, om jag skall iväg någonstans, har kokat vatten och ställt in i kylen. Eller bara låtit den svalna lite och sedan haft i den i en termos för att jag ska iväg. Om den ändå svalnar av lite i termos eller är lite för kall när jag heller den i termosen, hur blir det då? Kan jag ändå blanda ersättningen i det och ge?

Ersättning om det är väldigt varmt ute, tetran tål bara 25 grader, hur gör man om man ska bort över dagen? Vill få lite semestertips..

• mysanr

ja värmde juicen lite grann i början eller den va rumstemp, d sa dom att de skulle vara.. men nu dricker han kall juice o han e 6 mån. Men de e ju så att alla barn e olika, d e ju bara så. Så inte behöver du känna dig som en dålig mamma. Ja e sj'lv för de mesta ensam me barna o de e inte alltid lätt o inte gör man kanske allt rätt heller. men man försöker=)

minimalin skrev 2008-06-14 11:16:34 följande:
    Ja, min son är 5 mån. Anledningen till varför jag lärt honom att dricka både varm och kall ersättning är av just den anledningen som du tar upp. Min dotter vägrade att dricka ens ljummen ersättning eller välling och när man är ensam med två barn så pallar man inte med att ens barn inte tar det som finns liksom. Den ska nog värmas av den anledningen att bröstmjölken är naturligt kropptempererad och att det i våran synvinkel är "godast", skulle bli chockad om det var ut någon sorts hälsosynpunkt. Då bildas det ju isåfall mer bakterier i varm ersättning isåfall? Eller är jag ute och cyklar nu? Sedan värmer jag ju inte juice till min son när han dricker det. Eller är jag ensam om att ge honom kall juice också?? Usch, känner mig som en dålig ensamstående tvåbarnsmamma nu alltså. Stackars mina barn! *gråter*
  • cloudberry79
    Sandra Forslund skrev 2008-06-14 12:17:36 följande:
    Kall och varm ersättning diskuteras. Men såhär då, om jag skall iväg någonstans, har kokat vatten och ställt in i kylen. Eller bara låtit den svalna lite och sedan haft i den i en termos för att jag ska iväg. Om den ändå svalnar av lite i termos eller är lite för kall när jag heller den i termosen, hur blir det då? Kan jag ändå blanda ersättningen i det och ge?Ersättning om det är väldigt varmt ute, tetran tål bara 25 grader, hur gör man om man ska bort över dagen? Vill få lite semestertips..
    Sätt varmare vatten än du brukar använda i termosen, det gör jag och det brukar bli bra! I värsta fall blandar jag med kallt vatten som jag har i en liten flaska. Vad gäller tetror säger jag bara KYLVÄSKA (det finns små kylväskor, typ på en halvliter, som får plats i skötväskan).
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Sandra Forslund
    cloudberry79 skrev 2008-06-14 14:50:03 följande:
    Sätt varmare vatten än du brukar använda i termosen, det gör jag och det brukar bli bra! I värsta fall blandar jag med kallt vatten som jag har i en liten flaska. Vad gäller tetror säger jag bara KYLVÄSKA (det finns små kylväskor, typ på en halvliter, som får plats i skötväskan).
    Men vad gällande kylväskor.. har du i en "kylklamp" då antar jag?!
  • JosefineB

Vilken komisk diskussion! Måste bara tillägga att tetrorna klarar sig i rumstemp, hur skulle de annars kunna stå där i affären? Varför då kylväska? Varje barn är ju unikt, gillar en unge bara kall mjölk och inte verkar må dåligt av det, så ge då det. Testa er fram istället för att fråga andra mammor som inte känner just ert barn. Det finns så mycket "som dom säger att man ska" som endel verkar ta som benhårda lagar. När ska man då få utrymme att lyssna på sitt eget barn? Den bästa mamman är Du (eller pappan)! Jag tror att alla dessa "lagar" runt hur man "ska" sköta bebisar bara skapar en massa osäkra föräldrar. Eller har jag fel?

• JosefineB

Ursäkta TS för att inlägget blev helt utanför din fråga.

• Sandra Forslund
    JosefineB skrev 2008-06-14 20:32:20 följande:
    Vilken komisk diskussion! Måste bara tillägga att tetrorna klarar sig i rumstemp, hur skulle de annars kunna stå där i affären? Varför då kylväska? Varje barn är ju unikt, gillar en unge bara kall mjölk och inte verkar må dåligt av det, så ge då det. Testa er fram istället för att fråga andra mammor som inte känner just ert barn. Det finns så mycket "som dom säger att man ska" som endel verkar ta som benhårda lagar. När ska man då få utrymme att lyssna på sitt eget barn? Den bästa mamman är Du (eller pappan)! Jag tror att alla dessa "lagar" runt hur man "ska" sköta bebisar bara skapar en massa osäkra föräldrar. Eller har jag fel?
    Varför kylväska, jo för att åker man iväg och det är 35 grader ute så är det inte rumstemp/25 grader, så därför kylväska!!
  • Katrine Larsson

Kokar vattnet i vattenkokare och låter det kallna och sedan blandar ersättningen och förvarar i kylskåpet, för sedan när lillan vaknar bara värma på det i micron. Då går det fort när hon är hungrig, perfekt på natten =)

Svar på tråden Hur många av oss värmer ersättningen direkt i flaskan, i micron?