• chiqita

    Snart änglamamma....

    Nu dröjer det inte många dagar.. sedan e jag änglamamma till vår första lilla dotter... I går fick vi veta att hon har ett kromosomfel som leder till hjärnfel och att organen kanske inte utvecklas som de ska... Chansen att hon skulle födas levande, om vi fullföljde graviditeten e bara 1-2%...

    Vi har alltså inget val.. e i vecka 14+2 typ och nu väntar en tung tid av sorg och bearbetning... Att jag tar mig igenom det, att vi tar oss vidare det tvivlar jag inte en sekund på. Men själva proceduren i sig skrämmer mig och alla valen att ta ställning till efteråt förvirrar mig...

    Borde vi se henne? Bör vi kanske lägga henne i en minneslund? Obduktion.. Det är så många frågor... Kanske borde vi tom köpa något till henne.. något personligt.. Eller blir det ännu jobbigare att personifiera henne så... Trots allt detta onda har hon ändå tillfört oss så mycket, så mycket kunskap...

    Min sambo säger att han gör som jag vill.. att han anpassar sig efter mina val.. samtidigt vill han själv, helst inte veta mer än vad man måste.. Detta är så svårt.. så tungt.. Och mitt i allt planerar vi för bröllop om dryga 5 veckor.. Och inget skulle kunna få mig att avstå, för jag måste ha något ljus att se fram emot i denna nu allt för mörka tunnel...


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blir en ängel... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 22:42
    En liten uppdatering.. När vi väl var uppi det hela så kändes det som att det enda rätta var att se henne. Hon var så vacker och så fulländad, men ack så liten.. Var svårt att tänka sig att hon inte skulle kunnat överleva då inget syntes från utsidan, men läkarvetenskapen vet nog vad de talar om så jag betvivlar inte att det var som de sa.. Och ångrar i vilket fall inte en sekund att vi såg henne.. Tack alla ni som stöttat mig!!
  • Svar på tråden Snart änglamamma....
  • chiqita

    Tack för era tankar och ert stöd... Var precis inne och tittade på bilder av en ängel i samma ålder som Tindra.. det kändes skönt att se för då vet jag vad jag har att ta ställning till.. men jag vet fortfarande varken ut eller in... får ta det som det kommer...

    Nu snart ska vi till sjukhuset i a fall och då får vi veta mer om hur länge till Tindra får stanna i min mage... Tack verkligen tack för att ni finns här. Det värmer!!! 


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Det blir en änglatjej istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • Froggis76

    åh, beklagar så det tunga ni har framför er. Men att Ni ska genomföra bröllopet tror jag bara är bra. Ni behöver lite ljus i allt mörker och bröllopet står ju för kärleken och Tindra blev till av kärleken, även om hon inte får stanna här.
    Om du inte orkar se henne när det är dags kan du be prsonalen ta kort, fot- och handavtryck som de brukar lägga i ett kuvert som du kan öppna när du själv vill.

    Styrkekramar

  • chiqita

    Froggis: Tack! Jo vi har inga som helst planer på att skjuta upp bröllopet på något sätt, inte heller bröllopsresan... Det var ett fint tips du gav... Vi funderar fram och tillbaka om att se eller inte se.. men vi kommer nog att ta med kameran och sedan se lite an till hur vi känner där...

    Nu har vi dessutom fått klart att det kommer ske i morgon. I morgon föds vår Tindra, men hon kommer inte få se något dagsljus... Vi ska ut och handla något litet till henne nu, för oavsett om hon föds på bf eller som nu, tidigare så är hon vår dotter.


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Det blir en änglatjej istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • hagl

    Börjar med att skicka en bamsekram!
    Min sambo ville innan förlossningen inte heller veta mer än nödvändigt, han var inte säker på om han skulle vilja se vår dotter eller inte. Men när förlossningen satte igång så var han med hela tiden och tittade t.o.m när hon kom ut. Ta en sak i taget, ni behöver inte bestämma er innan, utan känn efter när ni väl är där.

  • gambler07

    beklagar så det ni ska behöva gå igenom.
    Jag tror att det är viktigt att se för att kunna gå vidare i sorgen, har aldrig hört någon säga att de har ångrat att de såg sitt barn, men många ångrar att de aldrig gjorde det.

    Följ ditt hjärta!
    Det är erat barn av erat kött och blod ooch jag tror att ni kommer att tycka att hon är den finsate av alla.

    Kram till er.
    mamma till Wiktor f/d 9/6-06


    3 små blåbär och 1 litet lingon
  • Tomas tjej

    Beklagar verkligen!
    Finns inga ord som tröstar...
    Vi är många här som mist våra små och vi finns här för er.

    Styrkekram till er från en annan änglamamma
    En liten änglason 1/4-08

  • mammananja

    Jag är så ledsen gumman...mina kort på vår son är guld värda....jag kommer aldrig att glömma känslan av hans lilla hand i min...Kramar i massor

  • PepparSalt

    Mina tankar går till dig....


    ♥♥♥♥pysen kommer ut i november♥♥♥♥
  • chiqita

    En kort liten praktisk fråga... Nu när jag ska packa väskan inför morgondagen.. Vad behöver jag ha med mig? Tandborste typ eller? Någon av er som har ett tips?

    Peppar: Tack gumman!! Hehe.. tänk att du finner mig var jag än sätter mina virtuella fötter.. *jättekram*

    mammamanja: Mmm.. vi funderar lite lätt på att ta med kameran vår.. Men vi vet inte.. fast hand- och fotavtryck känns nog bättre än fotografi.. fast vi kanske tar med båda så kan vi bestämma själva sen vad vi vill se..

    hagl: känna efter när vi e där e precis vad vi planerar att göra.. Tack för ditt stöd!

    Gambler: Mmm ja alltså, vi får känna efter lite vad vi känner när vi e där.. prata lite med personalen och sånt så de kan förbereda oss på vad vi eventuellt kommer få se...

    Tomas tjej: Tack för dina ord, de värmer verkligen!!!

    Kramar till er alla!!!


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Det blir en änglatjej istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • SPRATTELBOLLEN
    Gråterjätteledsen för eran skull!!!!!  bamsekramar till er!!!!
  • gambler07

    packa
    tandborste, rena kläder,bindor, kamera, kanske ett ljus om ni vill tända där, kanske ta med en filt och ett gossedjur som ni kan skicka med eran lilla.

    alla tankar till er imorgon, jag hoppas det blir så bra som det kan bli och att ni får bra hjälp och stöd från personalen.

    Kram Linda


    3 små blåbär och 1 litet lingon
  • mysmys75

    stora styrkekramar till er båda!!!!!!!!
    kramar från en annan änglamamma

  • Frau BH

    Tänker på dig!

    Vet hur det känns. Avbröt min senaste grav på Valborg i v 13+0 av samma anledning - vid NUPPen såg man en stor svullnad som tydde på svåra skador, och barnet bedömdes inte överleva. Gjorde ett moderkaksprov och får veta orsaken om ngn vecka. Puh, min 6e grav, men bara ett barn hemma...

    Skönt att ha ett bröllop att se fram emot - det kommer hjälpa dig vidare!!

    Lycka till

  • Familj Amstaff

    tänker på er o kommer tända ett vackert ljus för er lilla ängel idag..*kramar om*

  • JannieT

    hej,
    vi förlorade vår dotter pga vattenskalle, hon skulle inte heller överlevt om vi fortsatte graviditeten.

    jag rekomenderar verkligen att ni går och kollar på henne och har en stund ihop. och sen att sjukhuspersonalen eller ni tar lite kort, även om allt är skit jobbigt just då så hjälper det er att bearbeta allt och gå vidare.

    KRAM!!

  • chiqita

    JannieT: Vi hade en stund tillsammans med henne efter att hon kommit fram och sköterskan tvättat av henne så.. och sedan tog vi bilder på henne med... Just då kände jag mig då bara tom på allt vad känslor heter, men nu i efterhand så har de kommit med besked.. hmm.. varierar lite från dag till dag kan jag säga men just nu så känner jag mig ganska stabil och väntar på att kroppen ska läka till fullo. Hon kommer att läggas i en minneslund tillsammans med andra små änglar.. och det är nog det som känns mest rätt.


    *kram*


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blev en ängel istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • MammaFiaa

    Jag förlorade min dotter Isabelle för tre veckor sedan. Jag var då i vecka 19+0 (hon saknade storhjärnan) . Jag såg på henne efter den lilla förlossningen och det är den vackraste lilla flicka jag någonsin sett. Min sambo ville inte se henne, vilket jag förstår, vi har en bild på Isabelle från ul och det räckte för honom. Man gör ju som man vill, men jag ville se och det ångrar jag inte för fem öre, hon såg ut som en mindre barbie docka, så liten och oskyldig. Det är jätte tungt, sorgen och tiden efteråt. Men man får stå stark kvar, för bättre lycka nästa gång. Er Tindra kommer ju alltid vara er första. Det är svårt att ändra på. Men tänk noga igenom ditt beslut om att se henne, för det kan vara tungt samtidigt som du kan känna lättad. Massa styrkes kramar till er båda. Ni tar er igenom detta, fast det känns menningslöst

  • hjärtat Thea

    För snart 4 veckor sedan fick vi beskedet att vår dotter hade Trisomi 18, vi hade inget val, födde Thea i v.18 den 22 maj. Det var det mest fruktansvärda jag har varit med om och jag gråter mängder varje dag. Jag var tillsammans med min dotter 4 gånger innan jag sa hej då när jag hade fått henne, detta ångrar jag inte alls, jag hade nog ångrat om jag inte hade träffat henne.
    Jag älskar min dotter och hon finns alltid i mitt hjärta & mina tankar.

    Tänder ett ljus för våra änglabarn ikväll.

    Jag älskar dig Thea!

    Mamma

Svar på tråden Snart änglamamma....