• solstrålen80

emmaljunga scooter tråden del 8

här samlas vi och pratar om emmaljunga scootervagnen + annnat

här är man snäll mot varanndra

ha så kul här.......

alla är välkommna!

tidigare trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m25047755.html

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27998838.html

-----------------------

bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30798241.html

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33640056.html (när den gammla slutar gälla kan man ta denna...)

---------------------------

emmaljungas hemsida:

www.emmaljunga.se/start.asp&country=SE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 17:33
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36282045.html

kom hitt alla nu drar vi hit o fortsätter

• Svar på tråden emmaljunga scooter tråden del 8
  • Tina83

nu har jag köpt en brio sitty idag, turkos/svart.

känner mig lite kokko nu, har inte riktigt kommit på nör jag ska använda sittyn....menden va på rea, och jag vet att jag skulle ha köpt en senare, så jag passade på nu.

nån mer som har både scooter o sitty? msåte ha kvar scootern ,dels för att han sover i vagnen på dagis, och om man åker iväg är det ju för dåligt viloläge för att sova ett par timmar...

• Lilla Pytte

Tina 83
    Har en sitty som vi använde till min äldre son,komemr säkert använda den som extra vagn i bilen elelr dyl när vår lilla blivit lite större!
    Sittyn började vi använda när grabben var över året.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Solstrålen80- Vet att det är fel tråd att fråga i,hoppas det är ok. Är 3000kr ok pris för bt de lux? en 07a med en liggdel till och regnskydd.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Solstrålen80- Vet att det är fel tråd att fråga i,hoppas det är ok. Är 3000kr ok pris för bt de lux? en 07a med en liggdel till och regnskydd.

• solstrålen80

ja de tycker jag....

3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2008-08-31 20:10:57 följande:
  • Niinaaa

Kan man byta från liggvagnen till en scooter när dottern är 9 månader?
    För det går väl att sova i den?

• Lilla Pytte
    Niinaaa skrev 2008-09-09 08:45:33 följande:
    Kan man byta från liggvagnen till en scooter när dottern är 9 månader? För det går väl att sova i den?
    Ja det är nog olika från barn till barn, det är ju inte fullt liggläge. Men min lilltjeja har använt sin scoter sens honvar drygt 6 mån och har sovit hur bra som helst i den!
  • WilmersMamma

har lite vagnproblem nu igen, eller vet inte riktigt hur jag ska göra.
    Har en Scooter och en Sitty. Har 40min att gå till dagis och sonen har solen rätt i ansiktet och han blir jätteirriterad och gnällig har provat parasoll och solbrillor. Funderar på att köpa en begagnad cerox med lufthjul så att den går lätt att dra vinterit. Någon som har erfarenhet? Vet inte om jag ska behålla scootern eller sittyn vid sidan av.. enda nackdelen jag kan komma fram till på ceroxen är att lastutrymmet är litet.. bra om man kunde rymma lite då man går och handlar.

• solstrålen80

lastutrymmet litet på cerox?

jag har en cerox med lufthjul..den rullar bra i snö o så o täcker ansikte om man vill....annars kan du ju sätta en filt på scootern fram på sufletten eller pröva teutonias solskydd...

behåll någon av sulkyna tycker jag eftersom dom är mindre att ha sen ....(scootern e ju bättre en sittyn tycker jag)

var bor du?

WilmersMamma skrev 2008-09-09 12:47:42 följande:
    har lite vagnproblem nu igen, eller vet inte riktigt hur jag ska göra.Har en Scooter och en Sitty. Har 40min att gå till dagis och sonen har solen rätt i ansiktet och han blir jätteirriterad och gnällig har provat parasoll och solbrillor. Funderar på att köpa en begagnad cerox med lufthjul så att den går lätt att dra vinterit. Någon som har erfarenhet? Vet inte om jag ska behålla scootern eller sittyn vid sidan av.. enda nackdelen jag kan komma fram till på ceroxen är att lastutrymmet är litet.. bra om man kunde rymma lite då man går och handlar.
  • WilmersMamma
    solstrålen80 skrev 2008-09-11 18:40:16 följande:
    lastutrymmet litet på cerox?jag har en cerox med lufthjul..den rullar bra i snö o så o täcker ansikte om man vill....annars kan du ju sätta en filt på scootern fram på sufletten eller pröva teutonias solskydd...behåll någon av sulkyna tycker jag eftersom dom är mindre att ha sen ....(scootern e ju bättre en sittyn tycker jag)var bor du?
    Jag har lagt ut Sittyn på annons idag
    En 08as sitty i svart och grått med ny nätkasse fasst utan hål, suflett, regnskydd o ratt! allt brio orginal.. ja hoppas jag får den såld den e i nyskick.. va tor ni man kan få för den?

var och köpte en emmaljunga duo edge idag av en kompis ble vingen cerox.. lite komiskt att köpa en av marknadens klumpigaste och bredaste vagn till min son på 20 mån :P men har kommit fram till att det är ut efter behov vilken vagn man ska ha jag är supernöjd! 1000,- med liggkorg, sittdel, åkpåse med grått ull invändigt som man kan göra om till sittdyna! kan ju tom ha kvar vagnen sen om de blir syskon sen har den ett bra lastutrymme för matkassar och den går att vända styret på på en sekund ska ju spara scootern den kommer man ju ha på stan och om man ska bort tex men jag älskar edgen nästan lika mkt!
  • BabyEm

var inte det din 2:a sitty? eller minns jag fel. är det scotter du köpt fela ggr?

WilmersMamma skrev 2008-09-14 21:37:23 följande:
    Jag har lagt ut Sittyn på annons idag En 08as sitty i svart och grått med ny nätkasse fasst utan hål, suflett, regnskydd o ratt! allt brio orginal.. ja hoppas jag får den såld den e i nyskick.. va tor ni man kan få för den?var och köpte en emmaljunga duo edge idag av en kompis ble vingen cerox.. lite komiskt att köpa en av marknadens klumpigaste och bredaste vagn till min son på 20 mån :P men har kommit fram till att det är ut efter behov vilken vagn man ska ha jag är supernöjd! 1000,- med liggkorg, sittdel, åkpåse med grått ull invändigt som man kan göra om till sittdyna! kan ju tom ha kvar vagnen sen om de blir syskon sen har den ett bra lastutrymme för matkassar och den går att vända styret på på en sekund ska ju spara scootern den kommer man ju ha på stan och om man ska bort tex men jag älskar edgen nästan lika mkt!
  • WilmersMamma
    BabyEm skrev 2008-09-15 13:08:38 följande:
    var inte det din 2:a sitty? eller minns jag fel. är det scotter du köpt fela ggr?
    joo de är scooter, hihi
  • Lirpa09

Jag köpte en beg Scooter för ett tag sen. Nu ska vi börja använda den, men märkte då att den gnisslade. Inget högt gnissel, men väldigt pipigt och irriterande! Vet inte vilken årsmodell det är, men har typ stålkorg under och smal pinne som man bromsar med.

• JagMamma

hejsan

Har ett "problem".

har hittat en Emmaljunga scooter 2008 begagnad å tycker det var toppen eftersom jag läst att de är 100cm långa. MEN!! de äldre scootervagnarna är mycket kortarte.

Någon som har en scooter 2008 å kan måtten på den??*

'

tacksam för svar          

• Minimamman

Vad heter färgen på denna? Har en exakt likadan som jag vill hitta fotsack till :) ser att detta e inlagt för lääängesen men hoppas ändå på svar :)

Pochahontas skrev 2008-08-02 12:58:34 följande:
    Nu har jag lagt in en bild på vår nya vagn i bildtråden. Fast den verkar ju inte vara så aktiv, så jag lägger in bilden här också. Hoppas det är ok.
    Använd Google, för sjutton!!! www.google.se

Svar på tråden emmaljunga scooter tråden del 8