• Jensa1973

    30+ are som väntar barn i mars 2009

    Jag har inte hittat någon sådan här sida för 30+
    Men om det finns så hoppas jag någon säger till med en länk

    Finns ju en hel del andra, men saknar en med människor i "samma" ålder.


    BF 6 mars 2009
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 20:08
    Har gjort en "kompis" länk till denna
    Där vi kan lägga in BF..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 20:08

    LÄNKEN TILL BF LISTAN

    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m34155450.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 07:35
    Vi är några som diggar hockey.
    Länk till dit

    www.familjeliv.se/Forum-5-83/m36057095.html
  • Svar på tråden 30+ are som väntar barn i mars 2009
  • Jensa1973

    Ja jag vill verkligen byta barnmorska, men grejjen är den att den andra som finns inte är bättre, (om man ska lyssna på andra)
    Kan man byta till annan kommun tro?


    BF 6 mars 2009
  • Il y a

    Jensa:
    Men visst har man rätt att gå till vilken mvc man vill? Och så länge som det är samma landsting borde det väl inte vara några problem, tycker jag. Men sen finns ju en möjlighet att du kommer överens med den andra bm i din kommun även om andra inte gjort det. Hoppas det löser sig snart!

    Kattenfindus:
    Riktigt bra bilder! :)

  • FruFA79

    Visst vill man inte höra "vad liten du är för att i vecka 18"?!! *grrrr*
    Lunchade med en väninna (tre-barns mamma) i dag och hon tyckte att jag var liten för att nästan vara halvvägs i graviditeten.

    Vad får ni andra höra ang. era magars storlek? *nyfiken*

  • märtapärta
    FruAhlander skrev 2008-10-02 12:07:57 följande:
    Visst vill man inte höra "vad liten du är för att i vecka 18"?!! *grrrr*Lunchade med en väninna (tre-barns mamma) i dag och hon tyckte att jag var liten för att nästan vara halvvägs i graviditeten.Vad får ni andra höra ang. era magars storlek? *nyfiken*
    Här är det tvärtom......-Det kanske är tvillingar!!!! -Va! är det först i mars, jag trodde det var typ december.

    Inte heller så kul att höra, men det får man väl ta när det är andra barnet. Med första var jag jätteliten fram till v.20, sedan sa det pang, och magen ploppade fram. Så vänta bara....
    ~ Henny, 27 augusti -06~ ~ liten i magen, bf 20 mars-09~
  • Jensa1973

    Märtapärta.
    Det är väl ungefär de kommentarerna jag haft hittils också.
    Nu har jag dock inte ökat jättemycket varje vecka. Men jag undrar ju mellanåt var t det hela ska sluta!!


    BF 6 mars 2009
  • FruFA79

    märtapärta:
    Nej, det är såklart inte kul med sådana kommentarer heller.
    Men jag ser fram emot att få en stor gravid-mage... Jag tycker såklart att den är JÄTTEstor redan, men men...
    Å andra sidan så har jag inte gått upp något. Maken tycker att jag blivit smalare i ansiktet .

  • Jensa1973

    FruA
    Då kan det ju vara så att du lagt energin till lilla bebben ju!


    BF 6 mars 2009
  • FruFA79

    Jensa1973:
    Ja, jag hoppas på en rundkindad bebis !
    Har dock ätit pastalunch och en bit kladdkaka med grädde till fika på jobbet nu !

  • Jensa1973

    Gott gott..
    Tyvärr så köper herrarna här godis och fikabröd typ varje dag..Å ser man skålen blir man ju tusan jättesugen...
    Försöker hålla igen..Men det är svårt för en godisråtta (ja redan sedan tidigare alltså)

    Ska sluta lite tidigare idag, ska iväg till frissan och göra höst!!
    Bort med sommarslingorna och in med mörka hösten!!!

    KRAM alla


    BF 6 mars 2009
  • Jensa1973

    Mmm det är iof bara en halvtimma... ;)

    Tack men nu åker jag i svarta faran i SPÖREGNET...


    BF 6 mars 2009
  • Sthlm74

    Angående magen och vikt:
    Jag är i v.18 (17+3 idag) och denna vecka kommer folk fram dagligen på jobbet och frågar om jag är gravid - så nog syns det på mig alltid. Magen är stor och svullen, men sen har jag ju gått upp 13% av min normala kroppsvikt. Så många kilon syns (så tom medelålders gubbar jag jobbar med ser det....).

    Jag är jätteavundsjuk på dig FruA som hållit dig smal och fin. Var glad! Jag är tycker det är rätt jobbigt att ha gått upp så mycket i vikt redan.

  • märtapärta
    Sthlm74 skrev 2008-10-02 16:28:14 följande:
    Angående magen och vikt:Jag är i v.18 (17+3 idag) och denna vecka kommer folk fram dagligen på jobbet och frågar om jag är gravid - så nog syns det på mig alltid. Magen är stor och svullen, men sen har jag ju gått upp 13% av min normala kroppsvikt. Så många kilon syns (så tom medelålders gubbar jag jobbar med ser det....).Jag är jätteavundsjuk på dig FruA som hållit dig smal och fin. Var glad! Jag är tycker det är rätt jobbigt att ha gått upp så mycket i vikt redan.

    Jag har ändå bara gått upp 3 kilo (5% av normalvikt, var tvungen att räkna ut det jag också)men det verkar sätta sig på magen alltihop, så jag får vara nöjd med det iallafall. Den står verkligen rakt ut, så det är väl därför folk tycker att den är så stor. T.o.m dagispersonalen frågade igår om det var syskon på gång och då hade jag ändå jackan knäppt....


    Jensa: Skönt med frissan, fast jag gjorde tvärtom förra veckan, tog bort det mörka och gjorde ljusa slingor....


    ~ Henny, 27 augusti -06~ ~ liten i magen, bf 20 mars-09~
  • FruFA79

    Fru74:
    Tack snälla
    Men jag känner mig inte så... Tvärtom!
    Låter underbart med din fina mage! Lyllos dig!

    Kram

  • Sthlm74

    FruA: ja om ändå 7kg satt sig på magen men där sitter nog bara 1-2 kg. Resten sitter präktigt och fint på lår och rumpa (och bröst faktiskt)!! Så så fint sitter dessa kilon tyvärr inte
    Jag är normalt sett en ganska liten och nätt tjej på 50 kg och har förvandlats till en "blob" - ser mer ut som barbapappa numera. Och känner mig som en stoppad korv.
    Näe, nu ska jag sluta klaga! Jag mår jättebra i övrigt och ALLA dessa kilon ska puts väck när lillen kommit till världen!!!

  • FruFA79

    Fru74:
    ja, man jämför sig ju med sitt "vanliga jag". Men jag skall precis som du sätta i gång när bebisen är född. Jag har inte tränat sedan jag plussade, bara gått enstaka promenader...

    Tränar ni andra under graviditeten? Det sägs ju att förlossningen underlättar om man gör det, men i så fall kommer jag nog få världens jobbigaste !
    Vad tränar ni isf?

  • Sthlm74

    Du har helt rätt FruA! För min del så trivs jag inte riktigt med alla nya kilon och när jag nu i flera veckor får kommentarer av kollegor typ "ja, du har ju blivit lite rund hö hö hö" så blir ju inte saken bättre. Jag känner mig helt enkelt 100ggr fetare.

    Jag tränar styrketräning eller Body Pump 1-2 ggr/vecka +promenerar en del också. Slutade springa och träna kondition i aug för det kändes inte bra i magen och så fick jag så otroligt dåligt flås.
    Ska börja på Gravidyoga i nov - ska bli jättekul!

  • Jensa1973

    ANg. träning.
    Jag tränar aldrig. Eller normalt eller hur jag ska säga.
    Har delad vårdnad om vovve. Tyvärr ska jag säga så är han väl hos sin husse mestadels av tiden eftersom jag bytte arbetsplats i maj (inte arbete) där kan jag inte ha med honom om dagarna så jag har honom allt mindre. Så prommisarna (min enda träning) uteblir.
    Har nu simmat 2 veckor i sträck. Har sagt att jag SKA simma minst ggr i veckan


    BF 6 mars 2009
Svar på tråden 30+ are som väntar barn i mars 2009