• Fina Fröken Lycklig

    Bäbis i mars 2009.

    Önskar kontakt med andra som ska ha barn i mars 2009. Vill växla tankar och funderingar.

  • Svar på tråden Bäbis i mars 2009.
  • Svensk i USA

    Jag har kännt som små pirr eller luftbubblor i magen, helt olikt gaser måste jag säga. Och min man kände utanpå häromdagen.
    Vilket bara var tur eftersom det var första och enda gången som det kändes utanpå.
    Men om man inte har könnt något behöver man inte vara orolig över det. Min läkare säger att det kan ta tid och bara man ökar i vikt är det ett bra tecken på att det växer där inne.

    PartyMolly: Det verkar som om Vaginalt Ultraljud, VUL, inte är så vanligt i Sverige ( eller man får tjata sig till det) men här i USA gör de det de första läkarbesökena men inte varje gång. Däremot har man fler vanliga UL, har redan gjort ett i v.12 och ska göra ett nästa torsdag då det är storkoll dax!
    Får då veta vad det blir om man nu bebisen ligger så man kan se det! Tror att det är en kille!

    Gåva: Gå på yoga. Kan vara lite flummigt med prat som : känn barnet i magen, känn universum som sammanstrålar er ( förlåt nu om det är någon som gillar sånt men jag kan tycka att kan bli lite för mycket) Men det är superskönt att öppna upp höfter och ljumskar och de säger att det ska underlätta förlossningen och att man lär sig att andas riktigt.

    Ta hand om er!

  • Queckla

    Partymolly: VUL är inte standard i Sverige, här gäller oftast v18 och vanligt ultraljud om det inte finns "särskilda" skäl. Jag fick inget VUL på mitt första barn, men väl på kotten som jag väntar nu. Det beroende på att den här gången hade jag inte tillräcklig bra koll på första mensdagen, så vi fick ett VUL för att bestämma BF. Ironiskt nog har jag glömt exakt vilket datum som det blev så jag längtar som en tok till ordinarie i UL om två veckor. Gissa om jag ska ha papper och penna med mig den här gången.. :P

    Jag har känt som små buffar mot magen ett par tre gånger men inte mer. Är inte speciellt orolig för det, med första barnet kände jag av henne först i v20. Är nu i vecka 15-16 så jag tar det lugnt, även om jag längtar efter de där sparkarna och hickandet! Jag minns nästan dotterns hickande bättre än sparkarna.

  • Gåva

    Här sparkas det för fullt, men då går vi ju också in i vecka 20 på måndag. Även min man har lyckats få känna små rörelser. Det är lite klurigt att känna på utsidan än så länge. Men fy vad mysigt det är, jag blir helt salig när han sätter igång.

    Nu tror alla att jag har kollat upp att det är en "han", men det har jag inte annat än med pendel. Men det säger jag inte till någon här för folk (kanske inte ni heller ) tror inte på sånt hokuspokus. Men det känns som en kille... fast i alla (2-3) drömmar jag har haft så har det varit en tjej...

    Strunt samma, vilket det än blir så är vi riktigt lyckliga, bara den mår bra!

    Svensk i USA: till veckan ska jag testa yogan här i närheten. Det blir spännande! Men jag försöker träna lite hemma på "knipövningar" och att få isär höfterna.

    Partymolly: jag är också helt inne på att vara kreativ! Synd bara att jag har så svårt för att avsluta det jag börjar... men att sy ihop en bröstvärmare borde man ju klara Fast jag har inte frysit om brösten än, kanske kommer nu när det börjar bli kallare.

  • Svensk i USA

    Är det någon mer som har ont i magen? Jag har haft några jobbiga em och kvällar med ont! Det känns som när man har håll men det känns även när man tar utanpå på magen. Och det gör riktigt ont. Det är på vänster sida och högt upp. Antar att det kanske är ligament och senor som tänjs men man blir ju lite orolig...Och att det är på samma sida hela tiden.Någon doktor i bland oss?!

    Sen undrar jag om det är någon som har bra killnamn? Vi är urdåliga på att komma överens. Tjejnamn har vi. Det kommer i så fall bli en Elsa, som det ser ut nu. Men eftersom jag är säker på att det är en kille så måste vi ha lite alternativ!

    Hoppas att alla haft en bra helg!

  • Gåva

    Svensk i USA: vi har exakt samma bekymmer! Tjejnamn har vi också men inga killnamn. Vi har lyckats narrow down to ett par stycken... men inget som känns helt klockrent.

  • Tessou

    Samma här.. tjejnamn är bestämt sedan länge och det finns säkert 100 fina.. Men mina killnamn duger inte till sambon! Och han ska ju inte gå med på det bara, bebisen ska ju leva med det hela livet så vi måste ju vara överrens..

  • Svensk i USA

    Tessou: Min man säger likadant. Men han kläcker inte ur sig några själv utan dissar mina!

  • Queckla

    Äntligen har jag fått UL-tid! :)
    På fredag nästa vecka!
    *längtar*

  • KattenFindus2

    Roande att de flesta verkar ha tjejnamn men inga killnamn,
    samma ska här och samma sak när vi väntade barn förra gången.
    Blir väl en grabb till *s*

Svar på tråden Bäbis i mars 2009.