• Eaki

    Mars bebis 2009 i Umeå?!

    Finns det fler där ute som väntar en knodd runt mars i Umeå?

    Jag plussade idag på bim - 2, så beräknat är 24/26 mars, beroende på äl el sista mens uträkning.

    Vore kul att hitta fler att tjöta med

  • Svar på tråden Mars bebis 2009 i Umeå?!
  • ElsaEbbesMamma

    jo, ska nog ta o hämta hem dottern tidigare idag..

    Joo det är ju superkul att pyssla! Såg igår att Panduro har öppnat en butik inne i Birsta Centrum!

    Någon som vet vilken mat Nattöppet har??
    Är enormt sugen på persisk mat! :)

  • Neithotep
    ElsaEbbesMamma skrev 2008-10-09 12:37:41 följande:
    Svar på #466Japp! Det hade vi! kl10! Ska bli enormt spännande! Förra gången fick vi ju inte veta, men, den här gången så vill vi veta om det går att se! Är så enormt nyfiken!! :D Jo, förstår att det känns jobbigt att börja klaga, men samtidigt så ska det ju egentligen funka, så att man ska slippa att klaga.. Eftersom du ska se till din dotters bästa och hur det känns för er. Jag måste be om ett utvecklingssamtal med nån från dotterns dagis snart.. Både pga det med att vi vill att hon ska få vara utan blöja, men de är lata o frågar aldrig henne om hon vill gå.. Sen att det är en flicka som alltid biter Elsa.. Hon biter ju andra barn också, men Elsa är nog den som är mest utsatt. Visst, Elsa provocerar nog, men, en snart 3-åring ska ju veta att det är fel att bitas. Hon brukar ju bita Elsa då o då, men på en vecka har hon hunnit bita två gånger ordentligt, ordentliga märken o jätteont för dottern. Och så har hon bitit en mindre gång som inte gav något märke. Nu säger Elsa varje morron; jag vill inte gå dagis, ***** biti mig.. Hon tycker alltså att det är jobbigt när hon bits. Idag satt hon och bet på sin egen hand (hon har aldrig bitit någon eller sig själv förut!!) o då sa jag att; nää, sådär gör man inte.. och då sa hon; jag bita *****... Nää, absolut inte! Men, det är som att det hon vet om att bitas, blir fel när det andra barnet biter Elsa jämt. Det är nästan så att jag skulle vilja ringa dagiset nu o prata med dem om det. Eftersom de hade tydligen nån handledning alla "fröknarna" på hennes avdelning imorse, så andra var där när vi kom. Men, jag tycker att de i personalen borde ha mer uppsikt över den flickan. Och att få tag i flickan när hon blir destruktiv och börjar bitas. Jag blir ledsen över att Elsa blir "skadad" på dagis. Och det känns ju som att man vill ha henne hemma, bara för att skydda henne. Jag vet som inte vad jag ska göra..
    Vi har samma problem med Elias på dagis, Elias har kommit långt i talet och använder det som vapen men den andra killen som inte kommit lika långt bits och klöses.
    Jag har pratat med personalen om det och det känns ändå bra, jag förstår ju att de inte kan vara med den här killen hela tiden utan att de faktiskt har en hel avdelning med barn att hålla reda på (1-3åringar) och oftast leker de ju snällt. Syrran är också dagisfröken så hon förklarar också ur fröknarnas synpunkt och då känns allt lite lättare faktiskt. Tror inte det kommer att hålla på allt för länge.
  • Bisca

    Hej hå, så var man hemma efter bufféandet och after workandet. Har haft en väldigt trevlig kväll.

    Buffén var kanon tycker jag. Inte jättemånga rätter, men allt var supergott. Hummous, tapenade, stooora oliver, sallad, tabouleh med aprikoser och valnötter (jättegod), pastasallad, grillade grönsaker, smarrig lax med chilistekta kräftor och bläckfiskringar uppepå, lammkotletter, köfte, auberginegratäng.

    Det var fullsatt, så jag tror man bör boka bord.

  • ElsaEbbesMamma

    God morgon!

    Bisca: Åååh! Nice! Jag är grymt sugen på att fara på den persiska restaurangen på Mariehem! Nån som vet om den finns kvar förresten??
    Aha, tur att vi inte for dit igår, då det var fullsatt!

    Sambon var mer sugen på att åka till Norrskensgården i Anumark..
    Dyrt men enormt gott!!
    Och nu är jag hungrig igen! :D Som alltid!

    Åh, min huvudvärk ger aldrig med sig! Börjar bli less!

    Jaja, man ska väl inte klaga när man är gravid?! ;)

    Nu är det inte ens två veckor kvar tills ultraljudet! Hoppas att tiden går fort! Är ju nyfiken på vem som är där inne! Och så kanske det blir mycket verkligare! Just nu är det enormt overkligt, även fast jag känner sparkar då o då.. :)

    Min sambo har världens sämsta associationsförmåga.. Eller, när jag säger ett namn, så kopplar han ihop dem med så konstiga grejjer, så jag tycker inte ens att man kan göra det... Okej, säger jag Selma, så tycker han Semla.. Det är väl rätt okej.. Men, så sa jag ett namn igår, och han kommer med en koppling till det namnet som är out of the blue!

    Nä, nu vill loppan ha apelsin (dvs mandarin..). Så man får väl anstränga sig lite nu o gosa med henne en stund!

  • Cattiz79

    Ni som redan varit på Ul vad kostade bilderna?, tänkte ta med så man kan köpa många, båda flickorna ska få varistt och så vill ju jag och gubben ha kort och så nått extra att sätta in i bebisboken. Kostar 3D bilderna mera än de vanliga korten? På måndag smäller det då får vi äntligen kolla in bebis, fattar inte hur lite man kan se fram emot en helg, vill ha måndag på en gång

  • Smultronblomma

    Vägde mig idag. Trodde att jag skulle ha gått upp en massa då mage har börjat puta men jag hade gått ner ett kilo sedan jag plussade!? Blev riktigt förvånad! Är i vecka 15(14+5). Behöver jag vara orolig? Vilken vecka är ni i och hur mycket har ni gått upp?

  • Len

    Jag är i v.17 och har gått upp 3 kilo också!

    Är nog jätteolika, vissa går ner i början, men sen beror det väl på hur man har mått och hur man såg ut lite innan också. Är ng inte bra att varken gå upp eller ner för mkt. Prata med din bm om du är orolig!

  • Majamjau

    Förra graviditeten hade jag gått upp 7 kg totalt till och med vecka 31, eftersom jag födde för tidigt så vet jag ju inte hur mycket mer jag hade gått upp om jag gått fullt ut...

  • IMLVLM
    Svar på #476
    Jag har gått ned 2kg, är i vecka 16 (15+3)... det vänder säkert med råge Jag är inte orolig, har mått lite illa och inte varit sugen på sötsaker så det har väl satt sina spår.

    Min BM sa att det inte var någon fara...men om du är orolig så är det ju bara att prata med din BM.
  • Neithotep

    Är i v.18 och har inte gått upp något ännu tror jag.
    Första grav gick jag upp 35kg (havandeskapsförgiftning) och andra grav gick jag upp kring 16-20 vilket kändes helt lagom. Det är skönt att man har lite att ta utav när man ammar för då rasar man i vikt helt galet. Med första barnet gick jag ned 6kg mer än vad jag vägde från start så då vägde jag 50kg till mina 173cm, inte min idealvikt dvs.


  • zepcan

    på tal om UL. vi har varit och gjort ett nupptest hos mydoctor och BM som var där Anita Hjelt är också på specen på NUS och gör ul så vi hoppas på att få henne hon var helt underbar=)
    Sedan kan jag rekomendera till alla att gamla NEWS har en helt underbar lunch buffé och barnvänligt är det också=)
    Jag har då gått upp så mycket i vikt redan att jag kommer väl att spricka innan mars är här. är i v. 17 nu och har gått upp ca:7kg

    Kius: vad skojj då ses vi där=)

    smultronblomma: jag och mamma åker till antalya. vi åker från Umeå med nazar så det ska bli skönt att slippa mellanlanda i stockholm. Har du varit i turkiet förut? några bra tips???

    Elsasmommy: tusen tack ja jag har varit trogen läsare ett bra tag nu så det känns skojj att skriva lite=) klart du ska hänga på jag tar en större resväska=)
    just det norrlandsoperan är riktigt barnvänligt=)

  • Len

    Jag tror att hon hette Anita hon vi hade på vårat tidiga Ul i v.12!
    Minns att jag tänkte, hoppas vi får henne nästa gång också, för hon var så trevlig och frågade om vi ville veta könet redan då om det gick att se!!

    Vi har just varit på barnkalas. Nu ska vi ta igen oss en stund innan våra middagsgäster kommer. Ska fixa 3 rätters, ska bli såååå kul!

Svar på tråden Mars bebis 2009 i Umeå?!