• Bigmom

Så trött på...

Otack samma tonåringar, som inte vill ett dugg..
    Här åker vi på semester, åker till sommarland mm mm mm. Men ändå är det så TRISST!!!
    Är verkligen allt så jävla trisst när man är 15 år???

/Trött

• Svar på tråden Så trött på...
  • Maskot
    Svar på #28
    För att jag som förälder också lägger ner engagemang,tid och kärlek på min tonåring. Självklart vill jag också att vi som familj ska kunna umgås och göra saker ihop.

Min tonåring som är 16 år har i sommar varit på egen utlandsrsa med kompis familj, en tvåveckors resa med flickvän och kommer att vara själv en vecka hemma när vi är på semester. Det fungerar jättebra och det handlar inte om att inte kunna göra egna saker.
    Vi kommer att tillsammans hela familjen åka på en resa i augusti och det ser vi alla fram emot. Alla familjesammankomster uppskattar han inte alltid. Jag förstår det- för de är inte alltid roliga. Men när mormor fyller år, moster gifter sig etc. så får man bjuda till och engagera sig för deras skull. De har gjort det många gånger för vår tonårings skull.
    Förmodligen kommer de också i framtiden att finnas där för honom, även om han flyttat hemifrån och är vuxen. Livet handlar så mycket om relationer till andra, att ge och ta och engagera sig i andra. Det tycker jag är viktigt!
  • BigAuntie

När mamma och pappa reste utomlands för en bröllopsdags-firande, fick jag bo några dagar hos 2 av mina systrar! Jag ville APSOLUT inte vara hemma själv.

• tjenixen

Vår 16åring har varit ensam hemma i en vecka i sträck när vi andra varit ute med husvagnen. Han är inte sån att det skulle samlas en massa "busar" och festa mm utan har kanske en eller ett par kompisar här och de spelar dator och umgås. Har det ju så pass förspänt att jag har min farbror och fru mitt över gatan som kan skvallra:) Nä,  men sonen har varit ensam många ggr sen han blev tonåring och han är sådan att han klarar av det även om han ibland kan sitta uppe läääänge och spela dator t ex. Tonårsdottern skulle nog inte fixa det om inte sonen med var hemma. Hon är mer flamsig och skulle dra tills sig en hel hög med folk som vill festa osv. Så ungdomar är ju så olika och vi är mycket närvarande föräldrar även om vi inte kontrollerar våra barn dygnet runt typ:)
    På kalas får tonåringarna följa med och vara trevliga även om det inte är kul alla ggr. Likaså när vi har gäster så får de åtminstone visa sig och hälsa mm.

• MiniAndre o MiniTrajas
    Majsan70 skrev 2008-07-26 14:14:06 följande:
    För att det är nyttigt att ha tråkigt ibland och för att man ibland måste göra uppoffringar!
    Hur kan de vara nyttigt att ha tråkigt eller ?
  • Ciliaja

jage 17 och skulle inte vilja vara hemma själv hahah..e en riktig fegis, så de beror nog på hur man är, fats jag är rätt tacksam för saker vi gör får jag nog erkänna..

• ucka

Den där tiden mellan barn och vuxen är svår...

JAg tror helt enkelt att man får stå ut med att allt men hittar på är "sååååååååååååååååå tråkigt" ibland. Oftast blir det ju roligare än de tänkt sig när man väl är iväg!

och som sagt... ingen dör av att ha lite tråkigt!

• Ciliaja

nä man måste nog ha tråkigt ibland för att veta när man har kul och då uppskattar man de mer :D

• enny signatur
    ucka skrev 2008-09-06 21:27:48 följande:
    Den där tiden mellan barn och vuxen är svår...JAg tror helt enkelt att man får stå ut med att allt men hittar på är "sååååååååååååååååå tråkigt" ibland. Oftast blir det ju roligare än de tänkt sig när man väl är iväg!och som sagt... ingen dör av att ha lite tråkigt!
    varför då?
  • MiniAndre o MiniTrajas
    Ciliaja skrev 2008-09-06 21:24:47 följande:
    jage 17 och skulle inte vilja vara hemma själv hahah..e en riktig fegis, så de beror nog på hur man är, fats jag är rätt tacksam för saker vi gör får jag nog erkänna..
    haha jag trodde jag var själv om de
  • ucka
    Svar på #38
     ? vad är det du vill ha förklarat?
  • Hoppentoss

Ammen!!!!

3 stycken. MEn dom vaknar igen ur dvalan. Det finns hopp.

Bigmom skrev 2008-07-16 10:12:47 följande:
    Otack samma tonåringar, som inte vill ett dugg..Här åker vi på semester, åker till sommarland mm mm mm. Men ändå är det så TRISST!!!Är verkligen allt så jävla trisst när man är 15 år???/Trött
  • BymBym

Det sägs att tonåringar går omkring med ständig jetlag. Inte konstigt att de inte vill göra så mycket i såna fall

• MiniAndre o MiniTrajas
    ucka skrev 2008-09-07 16:15:16 följande:
    Svar på #38 ? vad är det du vill ha förklarat?
    Vem jag?
    Jag menade att jag trodde jag var själv med att inte gilla att vara själv hemma
  • Pildi

Tydligen! Kan trösta dig med att min tonårsdotter är inte bättre. Semester i Italien, sommarjobb serverad på bricka, laddad mobilkort och listan kan bli hur lång som helst MEN hon är aldrig nöjd. Jag har alltid försökt tillfredställa alla hennes önskan, men har slutat med det...Mår mycket bättre sedan dess.

• ucka
    MiniAndre o MiniTrajas skrev 2008-09-07 18:29:22 följande:
    Vem jag?Jag menade att jag trodde jag var själv med att inte gilla att vara själv hemma
    Nej! jag svarade på inlägg 38 när wickz skrev en fråga till mig....
  • Ninnis73
    Svar på #44
    Har en son som är lika dan...Han blir heller aldrig nöjd! Han får inte göra tillräckligt mycket och han får inte allt det han vill ha. Ändå får han mest av alla syskonen. Han vill ha otroligt mycket uppmärksamhet också! Men de blir ju inte bättre av att de får allt heller...De blir in nöjda ändå och vi föräldrar är bara så dåliga!!! Suck!!! Känns så jobbigt!! Dessutom är han inte så pigg på att hjälpa till utan skriker och gapar om man ber att han ska göra något och gör det sedan slarvigt...Funderar på att hitta ett litet extra jobb åt honnom så han kan köpa kallingar för 200kr han vill ha och sätta han i en teater grupp så han får sin uppmärksamhet! Vill bara hjälpa honom ju...
Svar på tråden Så trött på...