Fyllning till tårta?
Tipsa mig om vad ni brukar ha i era tårtor. Brukar alltid göra ljusa bottnar och sen fylla med grädde, sylt och vaniljkräm, trist i längden....så kom igen, vad lägger ni i era tårtor?
Tipsa mig om vad ni brukar ha i era tårtor. Brukar alltid göra ljusa bottnar och sen fylla med grädde, sylt och vaniljkräm, trist i längden....så kom igen, vad lägger ni i era tårtor?
Mousse är supergott i tårta, gillar du att pyssla i köket gör du givetvis din egna mousse, annars så vispar du ihop nån mousse från ekströms, de duger till fyllning och kan piffas till med lite extra bär eller riven choklad eller dylikt...
Citronfromage är också en gammal klassiker som är god i tårta...
Olika smaksatt grädde kan vara gott om du gillar grädde, t ex mosade bär, riven choklad, hackade godisbitar t ex daim, dumle, polkagrisar eller dylikt...
Man kan göra fluff av Toblerone och grädde, mums!
Oj... Jag gick vilse i tårttråden och tror att jag har hittat en ny hobby... Tror att jag ska gå i pension direkt och bara baka tårtor hela dagarna! Hade jag massor av pengar skulle jag köpa alla tillbehör på en gång och gå massor av kurser! Har aldrigs ett något liknande!
På kalas brukar vi ha marängbottnar med lemoncurd eller smörkräm???? På toppen har vi lite färska bär och grädde????????
Kaffe i smeten.
Kaffe,grädde, socker skållade mandlar i fyllningen
Kaffe, grädde och rostad flagad mandel.
Det blir sävagårdens mockatårta, den är mycket god och inte så söt om man inte gillar för söta saker.
Jag brukar köra fyllningen kvällen före, för sen dekorera den med grädden och flagad mandel när man ska äta den.
Har funnit att även de som inte gillar kaffe, faktiskt äter tårtan med god aptit.
Diarré! Om man vill överraska lite....
Jag föredrar chokladbottnar. Mellan dem har jag antingen hallonmousse eller grädde och skivade bananer.
På kalas brukar vi ha marängbottnar med lemoncurd eller smörkräm???? På toppen har vi lite färska bär och grädde????????
Åh vad bra! Om jag vill hitta tårtfyllningar samtidigt som jag blir frälst (i en tio år gammal tråd) så vet jag precis var jag ska leta! Favoritar!