• Leeluu

    Fler som är gravida med andra barnet med BF mars -2009?

    Min stora (nåja) flicka är född maj 07. Testade positivt för nån vecka sen vilket inte alls var planerat (spiral) men välkommet så nu ska vi hipp som happ bli 2-barnsföräldrar vilket känns helt galet.
    Nån annan med BF i mars 2009 som vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler som är gravida med andra barnet med BF mars -2009?
  • Waimea

    MJ79: JAg gjorde ett Nupp i v 13 och då stämde BF precis med ÄL, men vid rutin-UL blev jag framflyttad 1 ½ vecka och de mätte både huvud och lårben. Gjorde ett till UL med förutsättningslösa mätningar för att utesluta tillväxthämning och då fick jag exakt samma nya BF, dvs 9/3. Tydligen använde min Nupp-läkare en annan skala för att beräkna BF.

    Jaja, vi får se när bebisen kommer, känns inte så stressat som första gången, blev framflyttad då också, ungefär lika mycket, och då tyckte jag att det var skitdrygt. Nu hinner jag inte tänka efter så mycket.. *skrattar*

  • Sweety82

    Jag var på ul igår och då blev jag framflyttad så bf blir nu den 1 april men kan lika gärna bli mars i alla fall Fick även reda på att det är en liten pojke där inne i magen så nu ska min son få en lillebrorsa

  • Blå Flygare

    Sweety: Kul

    Ska lämna urinprov imorgon eftersom det är lite i tidigaste laget för sd nu, men det behöver inte vara något. De är ju inte så starka och gör inget ont.

    Zzzz. Somnade till Bompa i ettan och vaknade till Bompa i barnkanalen Och var fortfarande för trött för att laga mat till oss då, så dottern fick två bananer till middag Shit, får man vara så dålig morsa? Kankse en dag om året

  • tiara

    Blå myran: Jag har också börjat känna av lite sammandragningar redan... men de gör inte alls ont, känner bara att livmodern drar ihop sig och blir stenhård... Jag hade VÄLDIGT mycket sammandragningar i graviditeten med sonen redan från ca v 20, så jag har inte blivit så orolig egentligen att jag känner det redan. Men kanske jag borde lämna ett urinprov också... Har inte gjort det sen jag var på inskrivningen i v 9. Sa BM att du skulle lämna ett urinprov?

    Waimea: Ja det använder nog olika skalor ja, men det är ju sant att barnet kommer när det själv vill.

    Sweety: Grattis till lillkillen!

  • tiara

    Kom på en sak - är det så att trådar stängs efter 3 månader, eller hur är det? Vi kanske borde starta en ny tråd i så fall?

  • Blå Flygare

    Någon som har koll på fl-regler/dagisregler när man tar fl innan förlossningen? Kan man ha kvar barnet på dagis då? Jag lär ju inte kunna ta hand om S (maken ska vara fl för att hämta o lämna till dagis från jan för jag räknar inte med att kunna) men känner kanske inte heler för att jobba sista mån innan bf.

    Gah, nu ringde de från vattengympan, kursen är inställd så jag får byta tillfälle. Antingen en dag då jag inte kan för maken (nån måste ju passa dottern ) och en som jag vet det kommer knorras från jobbet om jag ens frågar... Men jag kommer fråga, för om jag inte går kommer jag säkert bli delsjukskriven än tidigare.

  • elin a82

    Hej tjejer!
    Tänkte höra med er om det är någon som har något bra förslag på hur jag ska lindra ischias o bäcken-smärtor, har ont pga fogarna redan nu, dock inte jämnt. Hur fungerar en tens?

    Sedan tänkte jag höra om någon har något bra knep för att höja blodtrycket, alltså någon speciell mat eller dyl. Bm säger bara ät regelbundet o motionera och det gör jag men är iaf väldigt yr. Vill ju inte tuppa av på jobbet.

    Var på UL den 16 o ligger kvar på bf den 13 mars =) Allt såg så fint ut med den lilla knodden. Vi fick se när h*n drack vatten o sög på tummen.

    Kram

  • Blå Flygare
    tiara skrev 2008-10-23 20:58:07 följande:
    Blå myran: Jag har också börjat känna av lite sammandragningar redan... men de gör inte alls ont, känner bara att livmodern drar ihop sig och blir stenhård... Jag hade VÄLDIGT mycket sammandragningar i graviditeten med sonen redan från ca v 20, så jag har inte blivit så orolig egentligen att jag känner det redan. Men kanske jag borde lämna ett urinprov också... Har inte gjort det sen jag var på inskrivningen i v 9. Sa BM att du skulle lämna ett urinprov?Waimea: Ja det använder nog olika skalor ja, men det är ju sant att barnet kommer när det själv vill.Sweety: Grattis till lillkillen!
    BM lät alls inte orolig eftersom de inte gjorde ont, frågade lite om karaktären på sd och när de kom. Hon verkade mest bekymrad över min arbetssituation. Men när jag frågade om urinprov så sa hon ok. "Ja då har vi minsann gjort allt vi kunnat". Så det är nog inget. Better safe than sorry.
  • Blå Flygare

    elin a82 skrev 2008-10-24 10:16:45 följande:


    Hej tjejer!Tänkte höra med er om det är någon som har något bra förslag på hur jag ska lindra ischias o bäcken-smärtor, har ont pga fogarna redan nu, dock inte jämnt. Hur fungerar en tens?Sedan tänkte jag höra om någon har något bra knep för att höja blodtrycket, alltså någon speciell mat eller dyl. Bm säger bara ät regelbundet o motionera och det gör jag men är iaf väldigt yr. Vill ju inte tuppa av på jobbet.Var på UL den 16 o ligger kvar på bf den 13 mars =) Allt såg så fint ut med den lilla knodden. Vi fick se när h*n drack vatten o sög på tummen.Kram
    Gå till sgy! Det finns en rad förhållningsregler så man inte ska få mer ont, dessa tycker jag gör mest skillnad. Tens, akupunktur har ingen eg. effekt, det bara tar bort smärtan men bäckenet är lika "löst" ändå. Och tar man för mycket sånt så glömmer man bort sig och så får man ännu mer ont sen istället. Men bra i lagom dos! Övningarna har ingen bevisad effekt, och jag har heller inte märkt av någon. Vattengympa har dock hjälp mig förra gången.

    Gå inte i trappor, böj dig inte ner (men när du måste så böj i knäna), sitt ner när du tar på byxor, gå med små myrsteg (som om du har en tight kjol) och gå lååångsamt och så lite som möjligt. Gå inte på ojämna underlag. Lyft inget lungt, bär nära kroppen och jämt fördelat. Sitt högt, gärna lite framåtlutad sits. Och skaffe ett foglossningsband www.gulare.com har jag för mig.

    Lågt bl.tr vet jag inte mer än BM om.
  • elin a82

    Blå Myran:
    Att gå i trappor måste jag då vi bor på 4:e våningen utan hiss, så tyvärr har jag inget val.
    Men ska höra mig för om gravidvattengympa, har för mig att man får börja här efter V.20.

    Men vad är sgy?

    Kram

  • Emlan81

    Var på ul igår, blev tillbaka flyttad från 21 till den 19 mars. Helt ok för min del... Allt såg bra ut...å barnmorskan va himla gullig på alla sätt och vis...hon tyckte de var sån dubbelmoral att ta betalt för ulbilderna när mödravården är gratis. Så vi fick 5 bilder av henne *ler stort* Vi blev jätte glada förstås...
    Så helt plötsligt är man i v20. Sjukt va tiden går fort...halva tiden gjord! Nu är de bara till att längta efter att få höra på hjärtljuden.

Svar på tråden Fler som är gravida med andra barnet med BF mars -2009?