• Mikan M

    Vi får en till i Mars 09 i Solna/Sundbyberg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-28 10:08
    Är det några runt Solna/Sundbyberg som väntar tillökning i Mars 09.

    Jag själv väntar mitt 4:e barn. Innan har jag en son på 9 år,en dotter på 7 år och en dotter på 6 månader...

  • Svar på tråden Vi får en till i Mars 09 i Solna/Sundbyberg
  • semlor

    Ultraljud ja... Man kan som sagt inte riktigt andas ut innan man sett nåt. Jag väntade med att berätta på jobbet innan jag verkligen fick bekräftat att den lever och mår bra. Så de fick veta nu i början på denna vecka (v20). Det var bara en som hade sett magen...
    Men nä, vi kollade inte kön... Min fru vill inte veta så då blev det så! För mej spelar det inte så stor roll att veta nu eller vänta, men visst är jag nyfiken.... =)

    Jag mår bra! Kände två små rörelser i magen i helgen och igår kände både jag och min fru lite lite utanpå magen! Så roligt det var... Den är verkligen där inne...!!

  • VeronikaK

    Vi ska inte heller kolla kön. Min sambo vill inte.

    Jag vet inte om jag vill eller inte. Jag kan förstå de som kanske önskar ett visst kön men jag känner i hjärtat att det verkligen inte spelar någon roll. Och det är jätteskönt att känna det. Däremot är jag förstås lite nyfiken.

    Jag har en del flicknamn på lager men några pojknamn som jag verkligen gillar har jag svårare att komma på. Min sambo har bara en massa knepiga namn på lager som jag inte alls kan tänka mig...

  • VeronikaK

    Föresten - har ni börjat fundera något på förlossningen?

    Jag har redan tänkt en del. Är nästan mest orolig för hur vi ska göra rent praktiskt med vår 2-åring och med 14-åriga styvdottern.

    Vi har inga självklara barnvaktskandidater. KLart vi har kompisar och så men om dte sätter igång mitt i natten och går jättefort så är jag rädd att inte komma iväg i tid. AllA säger att andra gången ofta går dubbelt så snabbt. Vi har ju gott om tid att fundera på dessa detaljer så klart...

  • VeronikaK

    Har nu varit på UL - allt såg bra ut

    Blev flyttad en dag bara - till den 21 mars.
    Vi tittade inte på könet, det får bli en överaskning. Men när jag såg bilderna blev jag plötsligt säker på att det är en lillebror...

  • semlor

    Lite har man ju funderat på förlossning. Har ju aldrig gått igenom det förut, så det ska bli spännande!!

    Vi har inga barn sedan tidigare som måste fixas barnvakt till... låter lite knepigt.

  • Carran77

    Hej!

    Här vill jag vara med! :) Bor i Sundbyberg och har en dotter född januari 06. Kul att se andra som bor i närheten som skall ha samtidigt!

  • Mikan M

    Vi har som tur är farmor och farfar nära oss på "standby" när det är dax.
    Vi har ju 3 st här hemma,men när vi åker så kommer de hit.
    Så där har vi tur.

    Välkommen Carran77
    När har du BF?

  • VeronikaK

    Välkommen Carran!

    Det kommer nog ordna sig med någon som kommer hit. Men jag skulle önska att få vara hemma lite och inte åka in vid första värken. Men då vill jag inte ha några barn hemma - inte 14-åringen och inte 2-åringen. Då skulle jag aldrig kunna slappna av. Samtidigt kan man ju inte köra ut dem mitt i natten.
    Det löser sig väl när det väl är dags antar jag

  • Mikan M

    På fredag 24/10 ska vi på rutin UL IGEN .....
    Hoppas att bebisens ena njure minskat i storlek då.
    Hoppas också att de ser tydligare vad det är för kön då.

  • Carran77

    Tack så mycket! :) Jag har BF 23 mars, har blivit flyttad lite fram och tillbaka men nu tycker jag att det stämmer själv.
    Magen växer så det knakar och det rör sig mycket där inne, skulle vilja att det känns utanpå oxå så att dottern kan få känna. Iofs vet jag inte om hon har tålamod riktigt.. :)
    Hur har era barn reagerat på att få syskon?

  • Mikan M
    Carran77 skrev 2008-10-27 12:59:18 följande:
    Tack så mycket! :) Jag har BF 23 mars, har blivit flyttad lite fram och tillbaka men nu tycker jag att det stämmer själv. Magen växer så det knakar och det rör sig mycket där inne, skulle vilja att det känns utanpå oxå så att dottern kan få känna. Iofs vet jag inte om hon har tålamod riktigt.. :) Hur har era barn reagerat på att få syskon?
    Vi har också BF 23/3
    Mina två "stora" på 9 år och 7 år tycker det ska bli kul med en till. Min lilla på 9 månader förstår inget om detta ännu.
    Men vad jag kan minnas ville inte min son släppa min dotter när hon föddes.
    Hur gammal är din dotter?
Svar på tråden Vi får en till i Mars 09 i Solna/Sundbyberg