• Nalle Majan

Varför blir jag inte gravid!?

Jag är så ledsen. Efter ett års försök nu har det fortfarande inte blivit ett syskon. Jag har varit gravid innan så jag kan få barn. Men denna gång? Kanske inte?

Behöver pepping och stöd samt vad ska jag göra? Fler som är/har varit i samma sits?

Provat varannandag + rosenrot och vitaminer.

• Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?
  • liliacea

ok , här kommer sura åsikter från en som är på dåligt humör idag:

Alla ni som lyckas, grattis! Jättekul för er att det gått bra. Personligen vill jag dock inte få (visserligen välmenade) uppmaningar om att hålla ut och vänta in min tur, inte heller mår jag bättre av att höra diverse solskenshistorier. Jag vill inte ha folks medlidande och det känns faktiskt som att när folk kommer in och berättar hur bra det lyckats för dem, att de lite ser ner på mig då som uppenbarligen inte kan slappna av tillräckligt. Jag vet att alla får läsa och skriva på tråden men jag hänger här just för att här slipper jag medlidande utan får enbart förståelse.

Sen är det en helt annan sak när "trådens medlemmar" plussar. Det kan jag iallfall glädja mig åt även om jag kommer att vara avundsjuk då också.

• Erika89

jag förstår hur du känner det.
    därför har jag denna gång (även om jag känt mig dum) inte hejat och välkommnat dom, eller ja, eftersom dom inte har problem med att bli gravida hoppar dom väl tråden så fort folk sagt "va rooooligt för er"..

liliacea skrev 2008-10-06 11:45:40 följande:
    ok , här kommer sura åsikter från en som är på dåligt humör idag:Alla ni som lyckas, grattis! Jättekul för er att det gått bra. Personligen vill jag dock inte få (visserligen välmenade) uppmaningar om att hålla ut och vänta in min tur, inte heller mår jag bättre av att höra diverse solskenshistorier. Jag vill inte ha folks medlidande och det känns faktiskt som att när folk kommer in och berättar hur bra det lyckats för dem, att de lite ser ner på mig då som uppenbarligen inte kan slappna av tillräckligt. Jag vet att alla får läsa och skriva på tråden men jag hänger här just för att här slipper jag medlidande utan får enbart förståelse. Sen är det en helt annan sak när "trådens medlemmar" plussar. Det kan jag iallfall glädja mig åt även om jag kommer att vara avundsjuk då också.
    längtan...
  • liliacea

erika: visst förstår du att jag verkligen unnar dig ditt plus fast jag är sur idag?

• Erika89

ja, det gör jag och jag förstår att du är sur också! det får man vara i denna tråd

liliacea skrev 2008-10-06 11:50:29 följande:
    erika: visst förstår du att jag verkligen unnar dig ditt plus fast jag är sur idag?
    längtan...
  • Prisssan

Åh jag håller med! Jag har sagt det förr ocksåGenerad Jag är glad för att ni lyckades men det hjälper mig inte.
    Ni i tråden är det en helt annan sak med! Jag röstar för att vi den 1 nov eller lite tidigare- då är det dags för ny tråd- jag röstar för en annan rubrik så att det blir en medlemstråd i svårt att bli gravid forumet, sekundär barnslöshet.
    Fast inte alla håller på med andra barnet så gör de flesta ändå det.

*Springer vidare*

liliacea skrev 2008-10-06 11:45:40 följande:
    ok , här kommer sura åsikter från en som är på dåligt humör idag:Alla ni som lyckas, grattis! Jättekul för er att det gått bra. Personligen vill jag dock inte få (visserligen välmenade) uppmaningar om att hålla ut och vänta in min tur, inte heller mår jag bättre av att höra diverse solskenshistorier. Jag vill inte ha folks medlidande och det känns faktiskt som att när folk kommer in och berättar hur bra det lyckats för dem, att de lite ser ner på mig då som uppenbarligen inte kan slappna av tillräckligt. Jag vet att alla får läsa och skriva på tråden men jag hänger här just för att här slipper jag medlidande utan får enbart förståelse. Sen är det en helt annan sak när "trådens medlemmar" plussar. Det kan jag iallfall glädja mig åt även om jag kommer att vara avundsjuk då också.
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Fru HH
    Prisssan skrev 2008-10-06 12:14:52 följande:
    Åh jag håller med! Jag har sagt det förr också Jag är glad för att ni lyckades men det hjälper mig inte.Ni i tråden är det en helt annan sak med! Jag röstar för att vi den 1 nov eller lite tidigare- då är det dags för ny tråd- jag röstar för en annan rubrik så att det blir en medlemstråd i svårt att bli gravid forumet, sekundär barnslöshet.Fast inte alla håller på med andra barnet så gör de flesta ändå det.*Springer vidare*
    Låter bra med tråden....
    När kommer tvåan???
  • Prisssan

Någon som vill? Inte nu men närmare slutet av okt?

Fru HH skrev 2008-10-07 07:57:37 följande:
    Låter bra med tråden....
    Godmorgon förresten! Idag är jag ledig till 13 sen har jag personalmöte och jobb hela kvällen.
    Har jag berättat om att jag hittat en ny tjänst som jag är lite sugen på?
    En journattjänst med många lediga dagar fast man jobbar 80% Vet dock inte om jag får lov att jobba natt med ep. Har läkartid (telefon) imorgon och ska fråga.
    För jag är ju inte vaken hela natten, utan jag har sovtid ca sex timmar, men kan såklart bli väckt.
    Jobbar 17- 07 15.
    Har två veckor med fem nätter, två veckor med två nätter, en med fyra och en hel ledig vecka...på ett sex veckorsxchema.
    Tycker det är ändå ganska bra och så slipper jag hoppa runt.

*Funderar*
  • liliacea

god morgon!

cellis: jag tycker det där låter tungt jag, att vara borta så många nätter. Samtidigt är det ju bra om du har sovtid så är du inte helt slut på dagarna och då är det ju guld värt att få vara hemma dagtid, speciellt med tanke på lilla gumman som börjat skolan Men inte nåt lätt beslut, förstår att du funderar. Hoppas att epn inte sätter gränser iaf utan att du får bestämma helt fritt hur du vil ha det.

Här hade jag mina "före-mens-finnar" på hakan när jag vaknade imorse, så nu har hoppet farit för den här månaden också. Får inget vettigt gjort idag utan sitter bara och tycker synd om mig själv.

jag är med på att starta tråden i nytt forum sen, bra idé!

• Prisssan

Lilia: Förr sa min gamla läkare att jag absolut inte får jobba natt, bara enstaka gånger inte regelbundet. Men eftersom detta är jour och man sover så kanske..?

Jag är sugen, jag känner mig ganska trött på att arbeta i resursgruppen, hoppa runt och aldrig kunna lita på det som står på schemat.
    Min ep mår ju inte heller bra av all nervositet som kommer var gång på ett nytt ställe där man försöker vara så duktig "robot" som möjligt.

Och med robot menar jag att man bara sköter sitt jobb, man kan inte ha en dålig dag och man får inte tycka till något om deras rutiner eller liknande.
    För vad vet jag? Jag är ju bara där en dag...typ.

Om jag får för läkaren så kommer jag nog söka, sen får vi se.

• Lalie

Cellisen, det låter spännande! Du kan ju söka i alla fall och ta stälning till om du vill ifall du får tjänsten. Vad sa läkaren, förresten?

Jag är med på en ny tråd, kanske under Medlemsgrupper?

Själv testade jag för första gången det senaste året med ÄL-test och hade ÄL i helgen. Nu är det bara att vänta. Inte för att jag har några förhoppningar direkt, men det var ju skönt att se att jag hadeÄL i alla fall. Något fungerar!

Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?